۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۷۵۴۷۹۹
آیت الله سعیدی:

دست‌های کثیفی در جامعه به دنبال اختلاف افکنی است

دست‌های کثیفی در جامعه به دنبال اختلاف افکنی است
خطیب نماز عید فطر قم با اشاره به اینکه امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف افکنی در جامعه دراز شده، تصریح کرد: باید با تمام قدرتی که در ماه مبارک رمضان پیدا شده این دست‌های آلوده و تفرقه افکن قطع شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد ضمن بیان اینکه هر عید فطری برای مسلمانان آگاه می‌تواند عیدی حقیقی و شروع زندگی جدید معنوی باشد، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان دل‌ها نرم و روح نورانی می‌شود.

آیت الله سعیدی با تاکید براینکه انسجام و وحدت اسلامی آنقدر مهم و اثربخش است که می‌شود در پرتو آن به همه اهداف خود و جامعه رسید، ابراز کرد: اگر از ناحیه دولت‌ها و ملت‌های اسلامی این حکم الهی انجام می‌شد، هرگز مردم مظلوم فلسطین و غزه به این مصیبت ها، ظلم‌ها و جنایت‌ها گرفتار نمی‌شدند.

خطیب نماز عید فطر قم با اشاره به اینکه امروز دست‌های کثیف زیادی برای اختلاف افکنی در جامعه دراز شده، افزود: باید با تمام قدرتی که در ماه مبارک رمضان پیدا شده این دست‌های آلوده و تفرقه افکن قطع شوند.

تولیت حرم حضرت معصومه مهمترین مطالبه پیامبر اکرم (ص) از امت اسلامی را حفظ وحدت خواند و تصریح کرد: همانطور که خداوند امت اسلامی را به عنوان برادران یکدیگر قرار داد درپی این اخوت به مومنین فرمود به حبل الله تمسک کنید.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه انسان با دستاورد‌های ماه مبارک رمضان می‌تواند مسیر هدایت الهی را طی کند، گفت: مردم به برکت ماه مبارک رمضان به تقوای خاصی در این ضیافت نائل شدند و باید از این دستاورد مهم رمضانیه به شدت مراقبت شود.

خطیب نماز عید فطر قم با ذکر اینکه عید سعید فطر ارتباط تنگاتنگی با وجود مقدس نبی اکرم (ص) دارد، افزود: در قنوت نماز عید فطر بار‌ها تکرار شد «الَّذِی جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ»؛ اگر در روز عید فطر امت پیامبر اکرم (ص) کار و حرکت شایسته‌ای نسبت به پیشوای عظیم الشأن الهی انجام دهند، عید فطر، عید فطر واقعی محمدی خواهد شد.

ارسال نظرات