۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۴۳۶۱۸۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

عید فطر مظهر وحدت و يکپارچگي مسلمانان جهان است

مدیر حوزه علمیه مازندران از عيد مبارک و خجسته فطر به عنوان مظهر وحدت و يکپارچگي مسلمانان و موحدان عالم یاد کرد و گفت: عيد سعيد فطر عيد آمادگي و سرزندگي مسلمانان و تبعیت آنان از ولي الله الاعظم(عج)است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی تبلیغی استان در ساری با اشاره در پیش بودن عید سعید فطر، گفت: عيد سعيد فطر عيد سربلندي و سرافرازي بندگان خالص شده و رهيده از گناه و نجات يافته از دام شيطان است.

 

وی با بیان این که عيد فطر عيد بندگي است، افزود: عيد سعيد فطر عيد پاکي از رذالت ها، پليدي ها، گناهان و آلودگي ها است و در عيد فطر عباد الرحمن پاداش و عيد قبولي در امتحان و ابتلاء الهي را دريافت مي کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: در روز عيد فطر عفو و بخشش خداوند در ماه صيام با ورود به ماه شوال مضاعف مي شود، عيد سعيد فطر عيد همه بندگان الهي وعيد همدلي، پاکي وايمان است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران از عيد مبارک و خجسته فطر به عنوان مظهر وحدت و يکپارچگي مسلمانان و موحدان عالم یاد کرد و بیان داشت: عيد سعيد فطر عيد آمادگي و سرزندگي مسلمانان و تبعیت آنان از ولي الله الاعظم(عج) است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اهميت منزلت و جايگاه نماز باشكوه عيد سعيد فطر گفت: برپايي نماز عيد سعيد فطر بزرگترين نمايش وحدت و عظمت مسلمانان جهان است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران افزود: مسلمانان پس از يك ماه توفيق روزه داري و شركت در مهماني خداوند و بهره گيري از فيوضات آن براي رستن از گناه در اين نماز وحدت آفرين حضور پيدا مي كنند.

 

وی با بیان این که نماز عيد فطر پيروزي بر خصم درون و جشني روحاني است كه كه ميثاق بستن با فطرت را از سوي روزه داران مجاهده گر اعلام مي دارد، گفت: نماز عيد فطر بيانگر قدرت چشمگير و رعب‌آساي جهان اسلام در برابر دشمنان است.

 

حجت الاسلام طاهری فطر را عيد خداجويي و خداترسي و خداپرستي و عيد زيبايي هاي معنوي دانست و تصريح كرد: پيامبر اكرم (ص) در باب اهميت عيد فطر فرمودند: عيد فطر، هديه اي است كه از سوي خدا به مردان و زنان امتم داده شده و خداوند متعال چنين هديه اي را پيش از من به هيچ كس نداده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران نماز عيد فطر را آيين بصيرت‌افزايي امت اسلامي دانست و گفت: نماز عيد فطر بيانگر قدرت چشمگير و رعب‌آساي جهان اسلام در برابر دشمنان است.

 

وي با بيان اينكه عيد فطر اجماع مسلمانان جهان است، گفت: خداوند در روز عيد فطر تمام گناهان مسلمين جهان را پاكيزه و تطهير مي‌كند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بيان كرد: تقوا مهم‌ترين سفارشي است كه در نماز عيد سعيد فطر به مسلمانان شده و ديد و بازديد بزرگترها و احترام به آن‌ها نيز در اين روز بسيار ارزشمند است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران عيد فطر را بازگشت انسان به فطرت خويش و الهي دانست و با بیان این که بزرگ‌ترين دستاورد ماه مبارک رمضان تقويت و تزکيه نفس انسان است، ادامه داد: عيد فطر جشن گرفتن پيروزي بر نفس است.

 

وي با بیان این که پيام عيد فطر اتحاد و انسجام و صيانت از وحدت امت اسلامي است، ادامه داد: در پرتو اسلام پرچم توحيد، حق و عدل امروز در کشورهای مختلف جهان به اهتزاز در آمده است.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود از مبلغان دینی به عنوان پیام رسانان اسلام ناب یاد کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای تضعیف اسلام ناب به کار گرفته، مبلغان باید جامعه را با مبانی ناب اسلامی به خوبی آشنا کنند.

 

وی ارتقاء سطح علمی مبلغان را یک ضرورت مهم دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمنان هر روز شبهات مختلفی را در مباحث دینی و سیاسی مطرح می کنند نقش مبلغان دینی در پاسخگویی به این شبهات بسیار حائز اهمیت است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که روحانیت در عرصه پاسخگویی به شبهات وظیفه و رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارد، گفت: روحانیت باید با حضور بیشتر در جامعه پاسخگوی این شبهات باشد.

 

وی افزایش توان علمی مبلغان به منظور پاسخگویی به شبهات دینی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز شبهات سنگینی علیه اعتقادات دینی ما از سوی دشمن طرح می شود که روحانیت باید به شیوه ای علمی به آنها پاسخ گوید./950/202/ب2

ارسال نظرات