۱۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۸۵۹۶۲
امام جمعه مرند:

عید فطر زمینه ساز وحدت کلمه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت زاده گفت: عید فطر بستری برای تجدید حیات دوباره اسلام و دمیدن روح ایمان و نشاط میان بندگان الهی است.
امام جمعه مرند
حجت الاسلام علی نعمت زاده، امام جمعه مرند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز عید سعید فطر را نوید بخش تحولاتی سرنوشت ساز در زندگی اهل ایمان دانست و اظهار داشت: عید فطر زمینه ای برای تقویت حس همکاری، تعاون و نوع دوستی در بین مسلمان است.

حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به خود سازی های صورت گرفته در طول ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در حقیقت این خودسازی ها سرمایه هایی هستند که نباید آن را ساده انگاشت و در پیچ و خم زندگی روزمره لایه های مقدس آن را فراموش کرد.

وی گفت: عید سعید فطر میعاد بازگشت انسان به فطرت پاک خویش و زمانی است که فرد با خود آگاهی از مسیر طی شده در یک ماه می توند به رگه هائی از حقیقت وجودی خود دست پیدا کند و پاداش معنوی اعمال خود را با زندگی طاهرانه در طول سال بعد به دست بیاورد.

امام جمعه مرند گفت: در این روز مسلمان با شوق وصف ناپذیری پس از یک ماه عبادت خالصانه در اجتماع روز فطر صف می کشند و اتحاد و یگانگی و همدلی خود را به نمایش می گذارند و بار دیگر دست رد بر سینه شیطان و شیطان صفتان می زنند.

وی عید سعید فطر را فرصت خوبی برای زدودن بغض کینه از درون خواند و خاطر نشان کرد: عید سعید فطر فرصت خوبی است که بغض و کینه را کنار گذاشته و از دیگران به خصوص بزرگترها دلجویی کنیم.

حجت الاسلام نعمت زاده تاکید کرد: عید فطر زمینه ساز وحدت کلمه برای مسلمانان بوده و بستری برای تجدید حیات دوباره اسلام و دمیدن روح ایمان و نشاط برای بندگان الهی و روز نمایش عزت مسلمین است.

امام جمعه مرند وحدت جامعه اسلامی را از نمادهای کم نظیر در عید فطر دانست و افزود: ازدحام فوق العاده در صفوف نماز عید فطر تقریبا در هیچ نماز جماعت دیگری به چشم نمی خورد و مودت و دوستی در این روز از زیباترین مناظر جامعه اسلامی است./935/پ202/ص
ارسال نظرات