۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۵۴۷۷۰

تمرد لیکود علیه نتانیاهو بالا گرفت

تمرد لیکود علیه نتانیاهو بالا گرفت
اعتراضات علیه نتانیاهو به اعضای حزب او هم رسیده و اعضای لیکود در کنست نیز نسبت به سیاست‌های نتانیاهو و شکست‌هایش در غزه لب به اعتراض گشودند.

واللا نیوز در خبری در این رابطه اعلام کرد، در پی عقب نشینی ارتش اسرائیل از جنوب نوار غزه، عامیت هالوی عضو کنست از حزب لیکود به شدت نسبت به سیاست‌های اداره جنگ توس نتانیاهو و نیز برنامه هایش برای آزادی اسرا اعتراض و آن را فاجعهای راهبردی برای اسرائیل توصیف کرد.

این عضو لیکود که با رادیو اف ام 103 رژیم صهیونیستی گفتگو می‌کرد، خواستار تجدید نظر در استراتژی‌های جنگی اسرائیل شد.

او با اشاره به شکست راهبردهای نتانیاهو در جنگ علیه غزه گفت: نخست وزیر از تسلط کامل نظامی سخن می‌گوید اما وقتی این دستور العمل به ارتش اسرائیل می‌رسد کمیته سیاستگذار آن نه از تسلط بلکه از عملیات برای تسلط سخن گفته اما در عمل آن را به شکل حملاتی برون مرزی می‌بینیم، آنقدر در اقدامات و عملیات ضعیف عمل می‌کنیم که به چشم می‌توان دید طرف مقابل ما شکست نمی‌خورد و این مسئله را باید رئیس ستاد ارتش پیش از هر فرد دیگری آن را درک کرده و بفهمد.

او در پایان هم گفت با توجه به روند اوضاع این پرسش مطرح می‌شود که آیا ما تسلیم حماس خواهیم شد، آیا ما برای آزادی 30 یا 40 گروگان خود هزاران تروریست (مبارز فلسطینی) را آزادی خواهیم کرد؟ فعلا من اطلاعی از این امر ندارم، اما تصور می‌کنم که این یک گام راهبردی فاجعه بار برای اسرائیل است.

در همین راستا شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از شورش 7 عضو لیکود نسبت به سیاست‌‌هایی که رهبر این حزب و نخست وزیر اسرائیل در پیشبرد روند توافقنامه آزادی اسرا در پیش گرفته خبر داد.

در گزارش این رسانه عبری زبان تاکید شده است: 7 نفر از اعضای لیکود در پیامی به نخست وزیر از وی خواستند تا مسئله مذاکره پیشبرد روند آزادی اسرا را در گفتگوی بین احزاب مختلف اسرائیلی مطرح کند.

این هفت عضو لیکود در پیامی که ارموز دو شنبه برای بنیامین نتانیاهو ارسال کردند، خواستار گفتگوی فوری در رابطه با چارچوب‌های کلی این توافق شدند، همچنین آنها خواستار مشخص شدن مراحل بعدی جنگ هم شدند زیرا از نگاه آنها این توافق می‌تواند تاثیر زیادی بر اهداف مشخص شده جنگ داشته باشد.

اعضای حزب نتانیاو خطاب به وی گفتند: کابینه تحت رهبری شما اهداف مشخصی را برای جنگ اعلام کرده است که مهم‌‌ترین آنها برچیدن خطر امنیتی موجود در نوار غزه و از بین بردن حماس چه در بعد نظامی و چه اداری در نوار غزه بود، همچنین تاکید شد که اسرای موجود در اختیار حماس هم باز گردانده خواهند شد.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: نظر به احتمال شکل گیری توافقی که تمامی ربوده شدگان را در بر نخواهد گرفت و اجازه بازگشت ساکنان شمال غزه را به خانه‌های خود خواهد داد، این توافق تاثیر زیادی بر روند تحقق اهداف که شما برای این جنگ مشخص کردید، خواهد داشت، از اینرو ما ضرورت گفتگوی رو درو بین تمامی گروه‌ها و احزاب اسرائیلی را در این زمینه حتمی بینیم.

به نوشته این رسانه عبری زبان، این نظر را قطب‌های دیگر ائتلاف حاکم هم تایید می‌کنند اما با این وجود فقط اعضای لیکود ذیل نامه را امضا کرده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات