۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۰۳۹۴
معارضان بحرینی:

اعتراضات مردمی در بحرین تا نافرمانی مدنی و سرنگونی نظام ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ احزاب معارض بحرینی، مردم این کشور را به حضور گسترده در تظاهرات فردا با نام روز تمرد دعوت و تاکید کردند اعتراضات مردمی تا نافرمانی مدنی و سرنگونی نظام ادامه خواهد داشت.
راهپيمايي در بحرين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، احزاب مخالف بحرینی خواستار حضور گسترده مردمی در تظاهرات فردا این کشور به مناسبت روز تمرد شدند.

 

جنبش تمرد بحرین به تاسی از جنبش تمرد مصر و تونس اخیرا اعلام موجودیت کرد و مردم را به برگزاری تظاهرات و اعتراضات مسالمت آمیز فراخوانده است تا مقدمه‌ای برای نافرمانی مدنی فراگیر باشد.

 

مخالفان بحرینی در بیانیه‌ای تاکید کردند: تمرد باید طوفان قدرتمندی باشد که نظام ظالمانه و مفسد آل خلیفه را ریشه کن کند.

 

مخالفان تاکید کردند فردا شانزدهم اوت سالگرد استقلال بحرین از چنگ انگلیسی‌ها مناسبت مهمی برای برگزاری اعتراضات علیه ظلم خاندان حاکم بر این کشور و سر دادن شعار برای سرنگونی دولت آن است.

 

این بیانیه افزود: ملت بحرین حق دارد که آرمان‌های قیام خود مبنی بر تغییر نظام و جایگزینی آن با نظامی دیگر که حافظ امنیت، انقلاب‌ها و حقوق مردم باشد محقق کند.

 

مخالفان بحرینی تاکید کردند: زمان آن فرا رسیده است که در یادبود استقلال بحرین مردم سرنوشت خود را تعیین کنند و قانون اساسی جدیدی در سایه حیات دموکراتیک و مطابق با دین و آرمان‌های خود تدوین کنند به گونه‌ای که آزادی، عدالت اجتماعی و حاکمیت ملی این کشور را تامین کند و ثروت ملی کشور به طور عادلانه بین هموطنان توزیع شود و دست مفسدان در هر جایگاهی از ثروت و قدرت در بحرین کوتاه شود.

 

این در حالی است که شهرهای عراد، باربار، الدیه، سند، شهرکان و النبیه شب گذشته با برپایی تظاهرات گسترده به استقبال روز تمرد رفتند.

 

نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور بحرین با حمله به تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در منطقه عراد در شرق منامه شش تن را بازداشت کردند.

 

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جریان تمرد در بحرین محدود به روز چهاردهم آگوست نمی‌شود بلکه تا سرنگونی رژیم آل خلیفه ادامه خواهد داشت.

 

این ائتلاف تاکید کرد: روز چهاردهم اوت روز آغاز شدت گرفتن اعتراضات جدید در چارجوب انقلاب بحرین است و تمرد و نافرمانی مدنی مخالفان در بحرین برای گرفتن حقوق ثابت خود در تعیین سرنوشتشان ادامه خواهد داشت./994/ب102/د
منبع: فارس

ارسال نظرات