۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۵۴۷۶۷
حجت الاسلام امینی:

مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده به هیچ عنوان جابه‌جا نمی‌شود

مبلغ زکات فطریه جمع آوری شده به هیچ عنوان جابه‌جا نمی‌شود
حجت الاسلام امینی گفت: مبالغ جمع آوری شده زکات فطریه مومنین ومومنات به هیچ وجه جابه‌جا نمی شود و درهمان محل هزینه می گردد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام علی اصغر امینی در جلسه شورای زکات  فطریه و هماهنگی های اولیه در بحث روز عید سعید فطر  اظهار کرد: متولیان امر جمع آوری زکات  مقید باشند، مبلغ جمع آوری  در همان شهر ویا روستا به مصرف امور خدماتی وعام المنفعه مصرف شود.

امام جمعه بردسکن افزود: در بحث هزینه کرد زکات فطریه تعدادی از معتمدین، شورا ، دهیار وبسیج هر منطقه  با نظارت دستگاههای متولی  چگونگی هزینه کرد  را  با توجه به نیازمندی های محل  پیگیری ونظارت می کنند.

حجت الاسلام امینی، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات انجام شده دبیرخانه شورای زکات شهرستان بردسکن با توجه به آیات و روایات به اهمیت پرداخت زکات اشاره کرد و از فرمانداری‌ خواست به تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی اعلام شود که به موقع چک لیست‌های روستاها در بحث میزان پرداخت زکات و یا کفارات را به دبیرخانه شورای زکات شهرستان اعلام کنند.

وی بیان کرد: تمامی زکات‌های جمع آوری شده در محل خودش صرف کمک به فقرا و محرومین همان منطقه خواهد شد و به هیچ عنوان مبلغ زکات جمع آوری شده جابجا نمی‌شود.

سید کاظم حسینی در جلسه شورای زکات شهرستان بردسکن اظهار کرد: برای جمع آوری زکات فطریه مردم شهرستان بیش از ۱۳۰ صندوق جمع آوری در نظر گرفته شده است که در روز عید سعید فطر در سطح شهر و روستاها مستقر می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن بیان کرد: با تفاهم نامه‌ای که با وزارت کشور به امضا رسیده است قرار شد از طریق دستگاه‌های نانینو در واحدهای نانوایی مردم بتوانند زکات فطریه و کفارات خود را نیز پرداخت کنند.

وی افزود: در سطح شهرستان بردسکن علاوه بر این ۱۳۰ صندوق زکات فطریه و کفارات در بیش از ۹۰ واحد نانوایی نیز که به دستگاه نانینو مجهز هستند مردم می‌توانند زکات فطریه و کفارات خود را نیز از طریق دستگاه‌های کارتخوان پرداخت کنند.

حسینی اظهار کرد: سال گذشته ۲۱۰ میلیون تومان زکات فطریه و ۵۳ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد مردم توسط کمیته امداد امام خمینی شهرستان و بر اساس چک لیست‌های اعلام شده به دبیرخانه شورای زکات جمع آوری شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی بردسکن از کمک بسیار خوب نیکوکاران بردسکنی در ماه مبارک رمضان در بحث اطعام محرومان و توزیع بسته‌های معیشتی قدردانی کرد و افزود: با همکاری مراکز نیکوکاری و موسسات خیریه و مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان علاوه بر پخت غذای گرم بسته‌بندی شده هر شب با پهن کردن سفره‌های افطاری ساده در سطح مساجد از روزه‌داران پذیرایی به عمل می‌آمد.

وی گفت: تمامی زکات‌های  فطریه و کفارات جمع آوری شده با محوریت دبیرخانه شورای زکات شهرستان در همان روستایی که جمع آوری شده است بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

حسینی عنوان کرد: بر اساس مصوبه شورای زکات شهرستان بردسکن مبلغ زکات فطریه به ازای هر نفر ۶۵ هزار تومان، کفاره غیر عمد ۱۶ هزار تومان و کفاره عمد ۹۶۰ هزار تومان تعیین شده است که مردم می‌توانند از طریق پایگاه‌های زکات فطریه و یا دستگاه‌های نانینو مستقر در واحدهای نانوایی میزان زکات فطریه و کفارات خود را پرداخت کنند.

همچنین دراین جلسه اعلام شد نماز  عید سعید فطر همچون سنوات قبل  در ابتدای خیابان قائم بردسکن مقابل شورای اسلامی شهر  از ساعت 6.30 صبح برگزار می شود.

برگزاری دعای ندبه، اجرای برنامه فرهنگی وگزارش فعالیت های آن ونیز اقامه نماز وبیان خطبه های نماز توسط امام جمعه شهرستان از برنامه های  این مراسم  خواهد بود.

ارسال نظرات