۰۹ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۱۱۱۸۷۷
آیت‌الله موسوی‌جزایری در خطبه های نماز عید فطر:

جمهوری اسلامی ایران پایگاه اصلی حمایت از مستضعفان عالم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله موسوی جزایری، در خطبه های نماز عید فطر اهواز، با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران پایگاه اصلی حمایت از مستضعفان عالم است، اذعان داشت: نظام و ملت ایران طرفدار و هم پیمان ملت های مسلمان هستند و هیچ گونه اخوت و برادری با دولت های زورگور و دیکتاتور ندارد.
نماز عيد سعيد فطر در خوزستان نماز عيد سعيد فطر در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حضرت آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) برگزار شد، در فرازهای نخست خطبه های نماز عید فطر اهواز، با بیان این‌که عید فطر، عید همه مسلمانان است، گفت: مسلمانان بسیاری از کشورهای دنیا مانند سومالی با مشکلات قحطی و خشکسالی مواجه هستند که باید از آن‌ها حمایت شود؛ از این رو از سوی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران کمک های مالی و غیر مالی بسیاری برای مردم سومالی ارسال شده است که امیدواریم این عمل نیک و مطهر از سوی ملت ایران ادامه یابد.

حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری، با اشاره به این که در برهه کنونی برادران و خواهران ما در کشور سومالی در معرض هلاکت قرار دارند، حادثه کشور سومالی را یک فاجعه انسانی خواند و خاطرنشان کرد: کمک به گرسنگان و تشنگان سومالی از ضرورت فراوانی برخوردار است ولی نباید فراموش کرد که در کشور ما نیز فقرای فراوانی وجود دارند که خوشبختانه افزون بر کمک کمیته امداد امام خمینی(ره)، انجمن ها و مؤسسات خیریه مردم ایران نیز در راستا پیش قدم هستند.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، در خطبه دوم نماز عید فطر اهواز، با اشاره به خیزش های اسلامی در کشورهای منطقه خاورمیانه و جنوب آفریقا، از بایکوت خبری انقلاب های منطقه انتقاد و تأکید کرد: در بسیاری از کشورهای اسلامی شاهد بیداری اسلامی و سقوط فراعن خائن و وابسته به استکبار هستیم در حالی که مردم حق انتخاب نداشتند و سرنوشت آنها را دیکتاتورهای آمریکایی اسرائیلی رقم می زدند.

حضرت آیت الله موسوی جزایری خاطرنشان کرد: در برخی این کشورها قانون اساسی و مملکتی وجود ندارد و همه امورات آن کشور براساس نظرات و سلایق دیکتاتورهای خائن صورت می گرفت؛ در صورتی که هر انسانی حق شرعی و قانونی دارد که در سرنوشت خود دخیل باشد و نماینده مجلس، رییس جمهور و حتی رهبر خود را انتخاب کند.

وی، به تبیین نظام اسلامی ایده آل پرداخت و گفت: در یک نظام اسلامی و خدا محور نباید هیچ گونه تحمیل و زوری بر مردم دخیل باشد و مردم باید با دست خود سرنوشت خود را رقم بزنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با دعا برای پیروزی مسلمانان جهان از سلطه زروگویان و مزدوران دشمنان اسلام، اظهار داشت: امیدواریم که شجره طیبه خیزش اسلامی که در کشورهای مسلمان عربی آغاز شده، با شدت و استواری ملت های مسلمان ادامه یابد و از خداوند خواستاریم که هرچه زودتر در نصرت برادران و مسلمان کشورهای اسلامی تعجیل فرماید.

آیت‌الله موسوی‌جزایری، با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران پایگاه اصلی حمایت از مستضعفان عالم است، اذعان داشت: نظام و ملت ایران طرفدار و هم پیمان ملت های مسلمان هستند و هیچ گونه اخوت و برادری با دولت های زورگور و دیکتاتور نداریم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با انتقاد صریح از بایکوت خبری بیداری اسلامی از سوی شبکه های وابسته به استکبار، اظهار داشت: در رسانه ها مشاهده می شود که شبکه های تلویزیونی و رسانه های خارجی اخبار مربوط به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به ویژه لیبی را پوشش نمی دهند که در بین این همه شبکه های ماهواره ای شبکه «العالم» جمهوری اسلامی ایران پیشقراول و ثابت قدم دفاع از حق و مظلومان عالم است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به دوران حکومت سرهنگ معمر قذافی در کشور لیبی، اذعان داشت: زمانی که قذافی در رآس حکومت لیبی بود آمریکا و غرب ثروت‌های این کشور را بلوکه می کردند؛ از این رو در این برهه کنونی که قذافی سقوط کرده است، انقلابیون به ثروت های کشور خود نیاز دارند؛ اما آمریکا و متحدانش این ثروت ها را به صاحب اصلی آن باز نمی گرداند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان، با تأکید بر پرداخت زکات فطریه از سوی مسلمانان، اظهار داشت: پرداخت زکات فطریه یکی از مهم ترین وظایف مسلمانان در روز عید فطر است که پرداخت آن قبل از نماز عید فطر مستحب است.

امام جمعه اهواز، در ادامه سخنان خود با اشاره به این که قیمت زکات فطریه در شهرهای مختلف ایران متفاوت است، اذعان داشت: در شهرستان اهواز براساس برآوردی که از قیمت گندم شده است زکات فطریه برای هر نفر 1500 تومان تعیین شده است.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با طرح این سؤال مبنی بر این که «چرا قیمت زکات فطریه در اهواز 1500 اما در شهرهای دیگر 2 هزار تومان است»، ابراز داشت: میزان زکات فطریه براساس قیمت گندم و نان محاسبه می شود که ممکن است در شهرها و روستاهای مختلف این میزان متفاوت باشد؛ از این رو هر کیلو گندم به قیمت 500 تومان است که زکات فطریه معادل سه کیلو گندم و به قیمت 1500 تومان تعیین شده است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری، با تأکید بر این که پرداخت 1500 تومان زکات فطریه برای هر فرد واجب است، بیان داشت: اگر کسی بخواهد از جانب احتیاط 2 هزار تومان زکات فطریه پرداخت کند از نظر دین و شرع مشکلی ندارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که زکات فطریه عید فطر بهتر است قبل از نماز عید پرداخت شود، تصریح کرد: زکات فطر تا ظهر روز عید فطر واجب و تاخیر در این مورد جایز نیست؛ از این رو اگر فردی به هر دلیلی موفق به پرداخت زکات فطریه تا ظهر عید نشد، این وظیفه از او ساقط نمی‌شود و باید در اولین فرصت آن را پرداخت کند.

آیت الله موسوی جزایری در خطبه نخست نماز عید سعید فطر در اهواز با اشاره به اهمیت رفع کدورت‌ها در روز عید، اظهار داشت: ائمه اطهار درباره اصلاح ذات‌البین بسیار سفارش کرده‌اند که به همین دلیل بهتر است از برادر یا خواهر مسلمانی که کدورتی در دل داریم، در روز عید آن را کنار بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در بخش پایانی سخنان خود از حضور مردم خوزستان در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد و گفت: مردم خوزستان در راهپیمایی روز قدس با زبانی روزه حضوری پرشور داشتند که جای تقدیر و تشکر دارد./9461/پ202/س
ارسال نظرات