۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۷۵۴۵۴۰

اهمیت و جایگاه روز قدس از منظر علما و شخصیت های اهل سنت

اهمیت و جایگاه روز قدس از منظر علما و شخصیت های اهل سنت
همزمان با روز قدس علما و شخصیت های اهل سنت کشورمان با تحسین وفاداری مردم به ارزش های اسلامی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین، روز قدس را یک روز مهم در جهان اسلام ارزیابی کردند.
به گزارش خبرگزاری رسا، علما و شخصیت های اهل سنت در گفت‌وگوها و بیانیه هایی جداگانه با تحسین حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس این حضور را سبب تقویت جبهه مقاومت و ضعف استکبار جهانی دانستند.
 
مولوی سلامی:
اسرائیل آخرین روز‌های عمر سیاسی خود را سپری می‌کند
مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اسرائیل آخرین روزهای حیات سیاسی خودش را پشت می گذارد چرا که در تمام دنیا و احزاب اسلامی برعلیه او قیام کرده اند و موضوع فلسطین وجدان انسانهای بیدار را به لرزه در آورده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستاورد حضور مردم برای نیروهای حماس تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس قوت قلبی برای جبهه مقاومت است و یقیناً نیروهای حماس و جبهه مقاومت باور دارند که توده های مردم پشتیبان مقاومت هستند و تا زمانی که مردم از جبهه فلسطین حمایت کنند، پیروزی از آن فلسطینان خواهد بود و نیروهای اسلامی حماس دست از مقاومت خود بر نخواهند داشت.

مولوی سلامی ادامه داد: حضور مردم در سراسر دنیا به پشتیبانی از ملت فلسطین درس بزرگی برای حکام کشورهای عربی است که در این امر ملاحظه و جانبداری می کنند و آنگونه که شایسته ملت فلسطین می باشد، حمایت و پشتیبانی نمی کنند.

وی افزود: پس از پیروزی جبهه مقاومت حکام عرب از رفتار دوگانه خود پشیمان خواهند شد اما پشیمانی سودی ندارد و از رفتار خود نادم و سرافکنده خواهند شد.

مولوی ساداتی:
حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس به معنای غیرت دینی و روحیه انسانی است

مولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه سراوان با بیان اینکه اسرائیل هویتی ندارد، افزود: یهودیان اسرائیلی سرزمین های مسلمانان را غصب کردند و از این جهت حمایت از مردم مظلوم فلسطین وظیفه همه مسلمانان می باشد و در این موضوع هیچ مذهب و مسلمانی شک و شبهه ای ندارد و همگان این جنایات را محکوم می کنند.

امام جمعه اهل سنت سراوان رژیم صهیونیستی را غیرانسانی و منحوس برشمرد و اظهار داشت: در روز قدس باید صدای مسلمانان سلاحی برعلیه صهیونیست های اسرائیلی باشد که این روزها با جنایات خود آرامش و امنیت مردم مظلوم فلسطین خصوصاً کودکان و زنان بی سرپناه را از بین برده اند.

وی ادامه داد: حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس برکات فراوانی به دنبال دارد همانگونه که خدای تبارک و تعالی فرموده اند «یدالله مع الجماعه» اگر همه علیه استکبار قیام کنند، این رژیم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.

برگزاری مراسم افطاری وحدت و مقاومت در تایباد
این مراسم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ، ائمه جمعه و علمای تشیع و تسنن،مدیران و اساتید حوزه های علمیه ، فرماندار شهرستان تایباد ، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد ، فرمانده سپاه شهرستان ، فرمانده محور شهید شوشتری،فرمانده ارتش مستقر در شهرستان ، جانشین هنگ مرزی ،معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و فعالان فرهنگی و اجتماعی شیعه و اهل سنت در فضایی صمیمی و همدلانه در مسجد جامع امام جعفر صادق علیه السلام تایباد برگزار گردید.
 
علما، فرهیختگان و معتمدین شهرستان تایباد ضمن حمایت از مردم فلسطین و اهالی مظلوم غزه و اعلام انزجار از رژیم کودک کش صهیونیستی و محکومیت حمله اخیر این رژیم به کنسولگری ایران، حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس را نشان دهنده روحیه ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم و اعلام انزجار از ظلم ظالمین و جبهه ناپایدار باطل ارزیابی کردند.
 
گفتنی است، اهل سنت تایباد همزمان با روز قدس از میدان وحدت تا چهارراه پست تایباد راهپیمایی کردند.
 
بیانیه حوزه علمیه صدیقیه تربت جام به مناسبت روز جهانی قدس
 
روز جهانی قدس روز فریاد رهایی فلسطین از چنگال صهیونیست‌های غارتگر، روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است . صهیونیست غاصب باید بداند که مردم شریف و انقلابی ایران همواره از حقوق به‌حق ملت فلسطین حمایت کرده و غده سرطانی اسرائیل غاصب را محکوم می‌کند. امسال اهمیت گرامیداشت روز قدس بیشتر از همیشه است و جهان اسلام و مجامع اسلامی باید قدرتمندانه‌تر از سال‌های قبل به یاری مردم مقاوم فلسطین بشتابند . 
 
امام جمعه اهل سنت شهرستان باخرز: 
 روز قدس روز نمایش وحدت امت اسلام در دفاع از ملت مظلوم فلسطین
 
فلسطین مهبط وحی انبیاء و مهد اديان الهی و آموزه‌های سرتاسر رحمت و مهربانی است. فلسطین قلب تپنده اسلام و قبله اول مسلمانان است. فلسطینیان در مقاطع گوناگون از تاریخ معاصر و از جمله در حوادث اخیر در غزه، آماج خشن ترین و غیر انسانی ترین شیوه های کشتار و ترور قرار گرفته اند. تصویر رگبار بی امان گلوله ها و بمباران سنگین را فراروی خویش دیده اند و در متن طوفان آتش و خون، فارغ از حمایت مدعیان حقوق بشر تنها مانده اند.
 
کشتار گسترده غیر نظامیان غزه در روزهای اخیر، به آتش کشیدن خانه ها و ویران کردن مدرسه ها و مساجد و دریدن سینه کودکان، همه و همه حاکی از آن است که بی پروایی صهیونیسم در تعرض به حقوق بشر و ارتکاب همگانی و حمله علیه ساختمان دیپلماتیک و کنسولی در حالی که از جانب کنوانسیون وین به رسمیت شناخته شده، غیر قابل پذیرش است.
 
گفتنی است، مردم شریف شهرستان باخرز همگام با دیگر هموطنان ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیست، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، حمایت و پشتیبانی خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام و نمایشی از اتحاد و همدلی در روز قدس به نمایش گذاشتند.
 
مدیر حوزه علمیه احمدیه و امام جمعه اهل سنت تربت جام
 
از سپهر بی‌کران حکمت و با دل‌هایی سرشار از امید به رحمت بی‌پایان الهی، اعلام می‌داریم که زمان آن رسیده است تا همه ما، دست در دست هم، ندای عدالت و آزادی را در روز جهانی قدس فریاد بزنیم. این روز، نمادی از مقاومت، ایمان‌ و پایمردی بی‌پایان امت اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌ها و ظلم‌های رژیم صهیونیستی است.
 
به این منظور، با قلبی آکنده از امید به پیروزی حق بر باطل، از کلیه افراد، بی‌توجه به نژاد، مذهب و ملیت، دعوت به عمل می‌آوریم تا با شرکت در این راهپیمایی عظیم، همبستگی خود را با مردم مظلوم فلسطین نشان دهند و به جهانیان ثابت کنند که صدای عدالت، هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد.
 
ما با ایمان راسخ به وعده‌های الهی، می‌دانیم که روزی خواهد رسید که زمین، به وارثان صالح و عدالت‌خواه خود باز خواهد گشت. این حضور نشان از آن دارد که امت اسلامی، همچنان در مقابل ظلم ایستادگی می‌کند و از هیچ کوششی برای حمایت از مظلوم دریغ نخواهد کرد.
 
این پیام دعوتی است به همه انسان‌های آزاده، تا با مشارکت در این رویداد معنوی، یکپارچگی و همدلی خود را با مردم فلسطین، که سال‌هاست در رنج و محنت به سر می‌برند، اعلام دارند.
 
ما از خداوند متعال، برای همه مظلومان جهان، آزادی و سربلندی طلب می‌کنیم و امیدواریم که دنیایی عاری از ظلم و ستم، پیش روی نسل‌های آینده قرار گیرد. 
 
پیام جامعه روحانیت اهل‌سنت شهر خواف پیرامون روز قدس
 
رژیم اشغالگر قدس، در چند ماه گذشته و به ویژه در ماه مبارک رمضان، حملات تجاوزگرانه خود را در غزه شدت بخشیده و مردم آنجا را به خاک و خون می‌کشد. و در چند روز گذشته خباثت خود را مجدد به همگان نشان داد و در اقدامی وحشیانه و مخالف با قوانین بین‌المللی به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرد که منجر به شهادت تعدادی از هموطنان ایرانی ما شد. 
 
جامعه روحانیت اهل سنت خواف ضمن محکوم‌نمودن جنایات رژیم غاصب و خبیث صهیونیست، همگام با دیگر اقشار مردمی با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، از قبله اول مسلمین و ملت ستمدیده فلسطین اعلام حمایت کردند.
 
مولوی شیخ‌احمدی امام جمعه اهل سنت باخرز
 
رژیم صهیونیستی تمام حرمت‌ها را شکسته و جنایات آنها در ماه مبارک رمضان همچنان ادامه دارد.
 
بیش از ۷۰ سال از ظلم و جنایات اسرائیل در فلسطین میگذرد و تمام جوامع بین‌المللی در مقابل آن سکوت کرده اند و چشم خود را در مقابل به خاک و خون کشیده شدن زنان و کودکان غزه بسته‌ است.
 
حادثه تروریستی راسک و چابهار و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه که منجر به شهادت رسیدن تعدادی از سرداران سپاه گردید را محکوم میکنیم.
 
بیانیه امام جمعه محمود اباد به مناسبت روز جهانی قدس
 
بسم الله الرحمن الرحیم 
«وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ»
 
 
روز قدس و مسئله فلسطین، جلوه روشنی از تفکر امام راحل و رهبری معزز در مبارزه با استکبار و حمایت از مستضعفین است و ما، این روز عزیز را نمادی از وحدت مسلمانان جهان، فارغ از مرزهای سیاسی و جغرافیایی می‌دانیم که راز وحدت ما، نه در تقسیمات سیاسی که در باورهای عمیق قلبی ما بوده و حبل‌المتین وحدت و نویدبخش زوال رژیم صهیونیستی است.
 
فلسطین امروز فقط یک مرز جغرافیایی نیست بلکه معرکه مواجهه حق و باطل و میدان جهاد کبیر است.
 
روز قدس، روز ایستادگی مستضعفان عالم علیه مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود پرده از چهره کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و همپیمانان آنها برداشت و ادعا‌های مزورانه سردمداران دموکراسی، حقوق بشر و منادیان صلح و انسان دوستی را پوچ و بی معنا جلوه داد.
 
از آحاد ملت بزرگ ایران اسلامی  درخواست می‌کند برای زنده نگهداشتن روز جهانی قدس   و همراهی با مظلومان عالم و حمایت از قبله اول مسلمین جهان، بار دیگر جلوه‌ای از حماسه حضور پرشور خویش را در راه‌پیمایی روز قدس  به نمایش بگذارند.
 
حسین عجمی
ارسال نظرات