۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۵۴۲۴۹
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

اقناع سازی افکار از مؤلفه های اساسی برای حضور مردم در صحنه

اقناع سازی افکار از مؤلفه های اساسی برای حضور مردم در صحنه
نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: اقناع سازی افکار از مؤلفه های اساسی برای حضور مردم در تمامی صحنه‌های ملی و مذهبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری روز قدس، گفت: اقناع سازی افکار از مؤلفه های اساسی برای حضور مردم در تمامی صحنه‌های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به این فرمایش امیرمومنان علی (ع) درنامه ۴۷ نهج البلاغه که می‌فرماید، با ظالم دشمن و به مظلوم کمک کنید، گفت: این عبارت دو وظیفه جداگانه را بیان می‌کند و امیرمومنان (ع) این دو وظیفه را بر عهده تک تک ما و ملت عظیم الشان ایران گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: براساس این فرمایش امیرمومنان(ع) اگر کشور‌های اسلامی به فلسطین کمک کنند کافی نیست و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرماید، امت امام خمینی (ره) همواره در کنار ملت فلسطین و خصم دشمنان ان‌ها خواهد بود و قرآن نیز به همین اشاره می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه اگر از این دو وظیفه غفلت کنیم مواخذه خواهیم شد، اظهار داشت: وظیفه الهی و شرعی ما دشمنی با اسرائیل و کمک به فلسطین است و به اندازه‌ای که امکان داشته باشد باید به فلسطین کمک کنیم.

وی همچنین به وظیفه مردم نسبت به مسأله فلسطین اشاره کرد و گفت: آیت الله مصباح و علامه مطهری می‌فرمایند، اگر انسان بخواهد یک کار اختیاری انجام دهد باید از دو جنبه اقناع اندیشه و تحریک احساسات برای او آمادگی ایجاد شود.

به گفته وی امور مساجد و سازمان تبلیغات با کمک ائمه جماعات و سخنرانان در جهت اقناع سازی افکار عمومی برای قدس و فلسطین بعنوان پیکره جامعه اسلامی تدبیر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بر جدی گرفتن مسأله فلسطین از سوی اساتید و مدیران آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: هادیان سیاسی بسیج در این زمینه می‌توانند به مدیران مدارس کمک کنند.

وی ادامه داد: هر چند با توجه به تعطیلات فرصت کم است، اما مدارسی را که صلاح می‌دانید انتخاب کنید تا با حضور هادیان سیاسی به شبهات دانش اموزان پاسخ داده شود و برای آینده نیز معاون پرورشی باید سوالات دانش آموزان را دسته بندی و از سازمان تبلیغات حوزه‌های علمیه و دیگران استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم اهمیت دادن به نوجوانان و جوانان اشاره کرد و با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرماید سراغ نوجوانان بروید، گفت: امام خمینی (ره) که انقلاب را با جوانان انقلاب به پیروزی رسانید سال ۴۲ می‌فرماید، یاران من در گهواره هستند.

به گفته وی خطاب بیانیه گام دوم انقلاب نیز به جوانان است و ما از قدرت جوانان برخورداریم و باید با انسجام برای جوانان تلاش کرد و به اندازه‌ای که می‌توانیم غفلت‌ها را جبران کنیم. 

وی ادامه داد: هنوز هم برخی دانش آموزان مدارس نسبت به گذشته کشور و قبل از انقلاب اطلاعات ندارند و این ضعف بزرگی است که مربیان پرورشی باید برای جبران آن تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: فضای ظاهر شهر باید به گونه‌ای باشد که نشان دهنده دفاع از ارزش‌ها باشد ادارات و سازمان ها، از بودجه فرهنگی که دارند برای تبلیغات روز قدس استفاده کنند و روابط عمومی‌ها در این زمینه در ادارات فعال شوند و هیئات امناء مساجد همانگونه که پرچم عزای امیرمومنان(ع) را درب مساجد نصب کرده اند پرچمی نیز برای روز قدس نصب کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: قرارگاه فرهنگی در برنامه‌های خود، شهر و محله اسلامی را در نظر داشته باشند و برای آن برنامه ریزی کنند تا پیش بینی سید حسن نصرالله مبنی بر اینکه به اذن خداوند در قدس نماز خواهم خواند بزودی محقق شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات