۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۷۵۳۷۵۳

پیام مدیر حوزه خواهران تهران به مناسبت تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت

پیام مدیر حوزه خواهران تهران به مناسبت تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت
 مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به مناسبت عید سعید نوروز متقارن با بهار قرآن پیامی صادر کرد.

 به گزارش خبرگزاری رسا در تهران، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران به مناسبت عید سعید نوروز متقارن با بهار قرآن پیامی صادر کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

یا مقلّب الْقلوب و الْأبْصار یا مدبّر اللّیْل و النّهار یا محوّل الْحوْل و الْأحْوال حوّلْ حالنا إلی أحْسن الْحال

بهــار، تجلـی زیبای برکات و نعمات خداونـدی است و نـوروز، نمـاد نـو شدن و تجدیـد حیـات و جوانـیِ طبیعت است.

دگرگونـی شگـرف طبیعـت، فرصت مغتنمی اسـت؛ بـرای اندیشیـدن انسـان به عظمـت کبریایـی و ابهت یزدانـی، تا خویشتـن خـود را از نسیـان و غفلـت رهایـی بخشیم. تقـارن بهـار طبیعـت با بهـار بندگـی، نویـد دهنـده سالـی اسـت، نیکـو تا با عبـادات سحرگاهـی و همراه با شکـوه شکفتـن در بهـاران، در ترنـم این رویـش، به تولــدی دوباره بیندیشیـم و بندگـی و خلـوص را به منصـه ظهـور برسانیـم.

آغاز سال جدید در ماه ضیافت الهی و موسم انس با قرآن؛ بر شادابی و طراوت دل های بهاری می افزاید و صفای باطن، در پرتو ماه پر فیض و رحمت رمضان، دستیابی به قرب الهی و تکامل انسان را میسر می سازد.

ماه رمضان، یکی از بهترین فرصت ها برای هدایت انسان هاست، سفره پر نعمت خداوند در این ماه در برابر انسان گشوده شده است و آخرین و کامل ترین اساسنامه زندگی بشری و بهترین متن تربیتی تاریخ پیامبران، یعنی قرآن کریم در این ماه نازل شده است. برجسته ترین ویژگی این ماه از دیدگاه الهی، نزول قرآن و نقش هدایتگرانه آن برای جامعه بشری است.

با توجه به جایگاه ماه مبارک رمضان و تأثیر آن در سعادت انسان، رسالت مبلغان در تبلیغ دین، در این ماه، دو چندان می‌شود، بنابراین توصیه می شود طلاب و مبلغان عزیز از این فرصت ناب،‌ حداکثر استفاده را ببرند.

در مسیر تبلیغ؛ التزام شما به اخلاق عملی اسلامی و توجه به سیره پیامبرصلی الله علیه و آله و ائمه اطهارعلیهم السلام، موفقیت های ارزشمندی را به دنبال خواهد داشت.

اینجانب آغاز سال نو و روزهای نوید بخش بهار و تقارن آن با بهار قرآن را محضر همه موسسان، مدیران، اساتید، کادر، طلاب، پژوهشگران، مبلغات و دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران استان تهران تبریک و تهنیت عرض می کنم و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همه همکاران محترم در سال ۱۴۰۲، امید آن دارم سال جدید به لطف خداوند متعال، سالی سرشار از سلامتی، همت، حرکت، پویایی، موفقیت و برکت برای همه مردم و پیروزی جبهه حق بر باطل به ویژه مردم مظلوم و مقتدر غزه بر رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

ارسال نظرات