۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۷۴۹۹۸۰
خطیب نماز جمعه دامغان:

تاریخ بشر، جنایات بی سابقه صهیونیست‌ها در غزه را از یاد نخواهد برد

تاریخ بشر، جنایات بی سابقه صهیونیست‌ها در غزه را از یاد نخواهد برد
امام جمعه موقت دامغان گفت: صهیونیست‌ها با کشتن ۳۰هزار فلسطینی مظلوم هم به هیچ یک از اهداف چهارگانه خود دست نیافتند، تاریخ جنایات اسرائیل غاصب در غزه را از یاد نخواهدبرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام عباسعلی جیرانی در خطبه‌های نماز جمعه وحدت بخش و دشمن شکن این هفته دامغان که با حضور گسترده مردم بصیر این شهرستان در مصلی امام‌خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع ائمه جمعه کشور و تأکید بر جایگاه بسیار مهم مردم در نظام اسلامی، اظهارداشت: همانگونه که رهبری فرمودند، نقش و جایگاه اساسی مردم در حکومت اسلامی بر دو محور حق و تکلیف استوار است.

امام جمعه موقت دامغان با برشمردن برخی وظایف متقابل مردم و حاکمان در نظام اسلامی همچون انتخاب حکومت اسلامی توسط مردم و انتصاب مسئولان نظام، مشورت حاکم اسلامی با مردم، نظارت مردم بر زمامداران، مشارکت مردم در قانون‌گذاری و حقوق مردم در چارچوب قانون اساسی؛ افزود: حضرت امام خامنه‌ای با تأکید بر اعتقاد راسخ به نقش مردم به چهار شاخص اصلی آگاهی، نظارت، مشارکت و همگامی در این باب اشاره کردند.

خطیب نمازجمعه دامغان خاطرنشان کرد: مردم در به ثمر نشستن زحمات ۲۳ ساله پیامبر اسلام نیز نقش مهمی ایفا کردند، اگر همراهی مردم نبود، رسول خدا (ص) نیز در مسیر بسیار دشوار پیش رویش موفق نمی‌شد؛ "هُوَ الَّذِیَ أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَ بِالْمؤْمِنِینَ" "او همان کسی است که تو را با یاری خود و مومنان، تقویت کرد".

وی تصریح کرد: در تحقق و اقتدار حکومت اسلامی بخشی نصرت الهی و بخشی پشتیبانی مردم و حضور آنان در صحنه‌های خطیر و حساس است؛ رهبر انقلاب وجود این چهار شاخص را لازم و سه اصل نظارت، مشارکت و همگامی مردم را تکلیف و واجب شرعی دانستند؛ بی تردید ملت بصیر ایران اسلامی در انتخابات اسفندماه حضور و آگاهی خود را باردیگر به جهانیان نشان خواهند داد.

حجت الاسلام جیرانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه دامغان با اشاره به فرارسیدن ۲۹ دی‌ماه "روز غزه" گفت: رژیم غاصب صهیونیستی پس از طوفان الاقصی در موضع ضعف قرار گرفت و با مشارکت آمریکا و کشور‌های خونریز غربی خشونت سازمان یافته‌ای را برعلیه مردم مظلوم غزه اعمال کردند، آن‌ها با ریختن ۶۵ هزارتن مواد منفجره، بیش از ۶۵ هزار نفر را زخمی و ۳۰ هزار فلسطینی که بخش زیادی از آن‌ها را زنان و کودکان، کادر درمان و خبرنگاران تشکیل می‌دهند، به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت دامغان با بیان اینکه غاصبان اسرائیلی با وجود همه این جنایات به هیچ یک از اهداف چهارگانه خود نرسیدند، افزود: آن‌ها به دنبال فتح تونل‌های حماس، کوچاندن مردم مقاوم غزه با بمباران و کشتار وحشیانه، کشتن فرماندهان و نابودی حماس و آزادی اسرای اسرائیلی بودند، اما نه تنها موفق نشدند بلکه این جنایات بی سابقه در طول تاریخ بشر لکه ننگ دیگری بر پیشانی صهیونیست‌ها خواهد بود و آیندگان پس از نابودی اسرائیل جعلی هم از آن یاد خواهند کرد. /۹۷۷/

جواد رمضانیان
ارسال نظرات