۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۷۵۷۵۲۲

کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" رونمایی شد

کتاب
کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" با حضور نویسندگان و اصحاب رسانه در خبرگزاری رسا رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" با حضور نویسندگان و منتقدان در روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا رونمایی شد.

نشست رونمایی از کتاب

حجت الاسلام محمد پورنوروز «مدیر اندیشکده مدار» با اشاره به اینکه مسئله اصلی کتاب توانمندسازی کنشگران فرهنگی به منظور اقدام اثربخش، هدفمند و جریان ساز است، گفت: کتاب در پنج بخش آسیب شناسی، بررسی اثرپذیری هر آسیب در حوزه های سایبرنتیکی، بررسی عقبه های ثقلینی، استخراج راهبرد و راهکار از مبانی دینی و در نهایت با ارائه الگوی چرخه پوراد و فرایندی 35 مرحله ای، روشی عملیاتی به منظور مواجهه اثربخش و جریان ساز را به کنشگران جبهه فرهنگی انقلاب آموزش می دهد.

وی در توضیح الگوی پیشنهادی کتاب گفت: از متناظرسازی چرخه پوراد با هرم هفت لایه فرهنگ، می توان مواجه ای مؤثر جریان ساز با هر یک از آسیب های فضای سایبر دست یافت. 

حجت الاسلام پورنوروز در پایان ضمن تشکر از پژوهشگران اندیشکده مدار به ویژه مهندس محمدعلی شکوهیان راد و خانم فاطمه گوهری، از همکاری مرکز فضای مجازی و شناختی ستاد کل نیروهای مسلح، آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران و انتشارات تمدن نوین اسلامی تشکر و قدردانی کرد.

نشست رونمایی از کتاب

حجت الاسلام پیشاهنگ فعال رسانه‌ای و فرهنگی نیز در ادامه نشست ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ابزار سایبرنتیک برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه، اظهار داشت: کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" با اینکه حجیم نیست ولی محتوای غنی‌ دارد و به دنبال راه حل‌های مناسبی برای برخی مسائل و مشکلات فرهنگی است و به صورت کلی اقدام مبارکی است.

این کارشناس مسائل فرهنگی و رسانه‌ای با اشاره به اینکه کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" کتابی خوش خوان و دارای قلم روانی است، تاکید کرد: این کتاب به خوبی دغدغه ها و آسیب‌های فرهنگی را نشان داده است و ذهن مدیران را به مشکلات فرهنگی آگاه کرده؛ البته این کتاب نتوانسته که همه مشکلات فرهنگی را احصا و راه حل فرهنگی را ارائه دهد.

نشست رونمایی از کتاب

همچنین محمد علی شکوهیان‌راد پژوهشگر و نویسنده حوزه مطالعات سایبرنتیک و مدرس دانشگاه تهران با تاکید براینکه خبرگزاری رسا در پیگیری مسائل فضای مجازی نقش بی‌بدیلی داشته، اظهار داشت: اصل و هدف نوشتن کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" ایجاد کتاب برای عرصه میدان بود؛ ما در سطح کلان دچار معضل جدایی دانشگاه از حکمرانی هستیم و به این دلیل استعداد‌های عظیم نظام مورد بهره برداری قرار نمی‌گیرند.

پژوهشگر و نویسنده حوزه مطالعات سایبرنتیک با اشاره به اینکه هدف نگارش کتاب "آسیب شناسی جامع فضای سایبر از علت یابی تا تدوین روش اقدام" تنها بیان مطالب نظری نبوده و نوع بخش بندی و کاهش محتوای کتاب برای ارائه اقدام عملی است، اظهار است: در بحث آسیب شناسی الگو‌های فراوانی وجود دارد ولی الگویی که مشکل فرهنگی نشات گرفته از فضای سایبری را حل کند وجود ندارد.

ارسال نظرات