۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۷۵۷۴۶۲
سردار قریشی مطرح کرد؛

وعده صادق، شجاعت و توانمندی ایران را به رخ جهان کشید/ لزوم انعکاس پیشرفت‌های نظام

وعده صادق، شجاعت و توانمندی ایران را به رخ جهان کشید/ لزوم انعکاس پیشرفت‌های نظام
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف رتبه های برتر پیشرفت ها را به خود اختصاص داده که شگفتی دشمنان را به دنبال داشته است، بر لزوم انعکاس رسانه ای پیشرفت ها برای آحاد جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در مراسم اختتامیه «جام رسانه امید» که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی صبح امروز در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه انقلاب اسلامی برگزار و تا یک روز دیگر ادامه خواهد داشت اظهار داشت: رسانه ها ستون جهاد تبیین و اهالی رسانه افسران میدان جنگ با دشمنان در راستای مقابله با القای ناامیدی در جامعه هستند.

وی با اشاره به سه محور جهاد تبیین، جهاد امید و جهاد خدمت در رویداد «جام رسانه امید» بیان داشت: گفتمان انقلاب اسلامی نویدی برای آزادی ملت های مسلمان و آزادگان جهان از استعمارگران جهانی شد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: استعمارگران در گذشته رویکرد تهاجم نظامی به کشورها داشته و از این طریق، مستعمرات خود را روز به روز افزایش می دادند؛ اما امروز در عصر جدید رویکرد استعمارگران، به استعمار رسانه ای تغییر رویکرد داده و برای استعمار کشورها، این گزینه را در پیش گرفته اند.

ایران زمان پهلوی در نهایت وابستگی به استعمار بود

سردار قریشی با اشاره به روحیه استعمارگری دشمنان در جهان اظهار داشت: کشور ایران در زمان پهلوی از جمله کشورهایی بود که در یوغ استعمار و تحت سلطه مستکبران بود؛ به گونه ای که حتی حق توحش از ملت ایران دریافت می کردند و درواقع ایران آن روز در نهایت وابستگی به استعمار قرار داشت.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: رژیم ستمشاهی پهلوی مناطق مختلفی از ایران عزیز را به دست دشمنان سپرده و بخش های متعددی از سرزمین های ایران، تکه تکه و به دیگران سپرده شد؛ اما بعد از انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی نیز به دست دشمنان نیفتاد.

مشکل دشمنان، تبدیل شدن ایران به الگوی جهانی است؛ نه قدرت هسته ای / لزوم انعکاس پیشرفت های نظام در جامعه

وی افزود: متاسفانه در گذشته ایران، افرادی تفکر وابستگی به غرب داشتند و به عنوان روشنفکر، پیشرفت و قدرت را بدون همکاری و کمک از قدرت های استعمارگر، ناممکن می دانستند؛ اما امام خمینی(ره) با شکل گیری انقلاب اسلامی بر این تفکر کوبید و استقلال و آزادی ایران اسلامی  را به ارمغان آورد.

قریشی عنوان داشت: الحمدالله امروز، ایران اسلامی به برکت رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب از روزهای قبل خود بسیار متفاوت است و توانسته در زمینه های مختلف، موفقیت ها و پیشرفت های گوناگونی را به دست آورد که حق آن است که این پیشرفت ها به خوبی به افراد جامعه منتقل شود.

مشکل دشمنان، هسته ای شدن ایران اسلامی نیست؛ بلکه ترس آنان از تبدیل شدن ایران به الگوی جهانی است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دشمنی دشمنان با پیشرفت های شگرف انقلاب اسلامی اظهار داشت: بسیاری از دشمنان اذعان دارند که مشکل آنان بحث هسته ای بودن ایران اسلامی نیست؛ بلکه ترس آنان از تبدیل شدن ایران اسلامی به الگوی انسان های آزاده جهان و برای استقلال کشورها در جهان است.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه های مختلف رتبه های بسیار قابل توجهی را کسب کرده است و این پیشرفت ها در نوع خود بسیار کم نظیر بوده و در برخی از مواقع شگفتی دشمنان خود را به دنبال داشته است.

قریشی با اشاره به پیشرفت های متنوع ایران اسلامی در عرصه های گوناگون خاطرنشان کرد: ما در گذشته در عرصه دارو ۹۷ درصد عقب ماندگی داشتیم اما امروز بیش از ۹۷ درصد داروها را در کشور تولید و بهره برداری می کنیم و در عرصه های مختلف نیز این پیشرفت ها بیش از گذشته تحقق پیدا کرده است.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به علت نام گذاری عملیات وعده صادق اظهار داشت: از قبل نیز میان رزمندگان و فرماندهان مرسوم بود که اسم عملیات را با تفعل از قرآن کریم انتخاب و تعیین می کردند و در این عملیات نیز برای انتخاب نام این عملیات از قرآن کریم تفعل شد.

وی افزود: این عملیات حمله مستقیم از سوی ایران اسلامی بر علیه رژیم غاصب صهیونسیتی و حمله به کسانی بود که هم خود آنان دارای اتم هستند و هم همپیمانان آنها دارای اتم هستند.

قریشی بیان داشت: در این عملیات مهمترین و حفاظت شده ترین پایگاه های دشمنان با تسلیحات کاملا ایرانی مورد هدف موفق قرار گرفت و با وجود اطلاع قبلی دشمنان از انتقام تنبیهی؛ اما تسلیحات ما به سرزمین های اشغالی رسید و از ۱۲ حلقه سپر دفاعی دشمنان در منطقه و اسرائیل عبور کرد.

مشکل دشمنان، تبدیل شدن ایران به الگوی جهانی است؛ نه قدرت هسته ای / لزوم انعکاس پیشرفت های نظام در جامعه

طراحی شگفت انگیز عملیات وعده صادق

جانشین سازمان بسیج مستضعفین طراحی شگفت انگیز عملیات وعده صادق را از جمله خصوصیات مهم این عملیات عنوان و بیان داشت: طراحی خوب عملیات سبب شد تا با فرماندهی خوب آن، توان دفاعی بالای دشمنان را شکست دهیم و ابهت استعمارگران و دشمنان اسلام و مسلمین را فرو بریزیم.

وی افزود: ایران اسلامی در این عملیات، شجاعت و توانمندی خود را به رخ جهان کشید و همه دانستند که ایران اسلامی با قدرت و توانمندی در برابر دشمنان خود ایستاده و بازدارندگی لازم خود را حفظ و بیش از پیش گسترش خواهد داد.

هدف اصلی عملیات وعده صادق به رخ کشیدن توان و قدرت ایران اسلامی بود

قریشی بیان داشت: هدف اصلی این عملیات به رخ کشیدن توان و قدرت ایران اسلامی و بازدارندگی ایران اسلامی به دشمنان بود که الحمدلله این هدف به خوبی محقق شد و همه اهداف به نحو احسن حاصل شدند.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز ایران اسلامی از وابستگی کامل به توانمندی کامل و قدرتمند رسیده که همه این ها، مرهون تلاش ها، ایثار شهدا و فعالیت های مخلصانه دغدغه داران انقلاب اسلامی است.

ارسال نظرات