۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۷۴۹۷۳۶
یادداشت؛

مجلس، تبلور ملت

مجلس، تبلور ملت
مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران به فرموده حضرت امام (ره) در رأس همه ارگانها است و محل تبلور ملت می باشد و این یعنی نهایت اعتقاد و اعتماد به مردم سالاری در یک جامعه.

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس در تمام کشورهایی که مجریان آن از طریق انتخابات تعیین می‌شوند دارای اهمیت ویژه ای بوده و نشان دهنده مردم سالاری در آن کشورهاست.

مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران به فرموده حضرت امام (ره) در رأس همه ارگانها است و محل تبلور ملت می باشد و این یعنی نهایت اعتقاد و اعتماد به مردم سالاری در یک جامعه.

آنچه باعث می‌شود که مجلس همچنان در رأس امور باشد درست و به موقع انجام دادن وظایف نمایندگی توسط منتخبین ملت است. وظایفی که برخلاف تصور عموم با قانونگذاری شروع شده و با نظارت و دقت نظر بر حسن اجرای مجریان ادامه می‌یابد. اکثر مردم گمان می‌کنند که مجلس صرفا قانونگداری می کند در حالی که به نظر می‌رسد مهمترین وظیفه نمایندگان علاوه بر ریل گذاری مسیر کشور با تصویب قوانین کاربردی و اثرگذار و راهگشا، نظارت و پیگیری در اجرای همان قوانین است. دو رکنی که مکمل هم در حرکت فعال یک جامعه به سمت پیشرفت و تعالی هستند.

نمایندگان مجلس به عنوان بهترین مرجع دریافت و آگاهی از مطالبات و مشکلات مردم و مسایل کشور، انتقال دهنده خواسته‌های مردم در سطح کلان کشور و راهگشای کارهای اساسی و مهم برای مسئولان نظام هستند تا خانه مردم و امید مستضعفان بودن خود را کاملا محقق سازد.


آنچه در حال حاضر مهم و ضروری به نظر می‌رسد این است که نمایندگان مجلس بعد از شروع به کار باید به دو نکته اساسی توجه داشته باشند؛ اول اینکه استقلال در تصمیم‌گیری داشته باشند که این به معنای عدم مشورت با کارشناسان امر نیست و دوم اینکه به دور از هرگونه شعار و تبلیغات رسانه‌ای، فعالانه به فکر حل مشکلات مردم خصوصا مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد.

از طرفی به کمک متخصصین امر به طور مستمر مسائل بین المللی را رصد کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را در مقابل زورگویی و زیاده خواهی‌های کشورهای به اصطلاح قدرتمند جهان بگیرند.

مهمتر و کارسازتر از همه موارد فوق در انجام وظایف نمایندگی، عدم تأثیر وابستگی و منافع حزبی و گروهی در تصمیم گیریهای کلان کشور می.باشد، در غیر اینصورت ابزاری خواهند بود برای دستیابی به خواسته‌های هم حزبان خود.
 
سکینه رضایی مدرس حوزه علمیه حضرت نرجس(س) ساری
 
ارسال نظرات