۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۴۳۲۴۸۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

اقتصاد مردمی و نقش نظارتی دولت از شروط تحقق اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه شبستر با بیان این‌که باید اقتصاد در دست مردم و مردمی باشد و دولت تنها ناظر باش نه آن که مجری باشد، گفت: اقتصاد مردمی و نقش نظارتی دولت از شروط تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام‌ سیفعلی محمد زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا در تبریز، یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی را کاهش واردات و افزایش صادرات دانست و اظهار داشت: این تبدل واردات به صادرات لازم و ضروری است.

 

وی با تأکید بر ایجاد بستر سازی جهت بهره گیری از استعدادهای عمومی مردم، خاطرنشان کرد: باید بستر مناسب برای فعالیت اقتصادی مردم و بر اساس استعدادهای خود ایجاد شود و این در گرو نگرش به تولید داخلی و خرید محصولات داخلی است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، افزود: باید فضایی به وجود آید که مردم عادی هر فعالیت تولیدی را که خود را در آن توانمند می‌بینند، انجام دهند برای مثال اگر فردی در حیاط منزل یا زمین کنار منزل خود می‌تواند کاشتی انجام دهد خود را مقید و مفید بداند و انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: این نوع اقتصاد معمولاً در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده یک کشور قرارمی‌گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی کرده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی‌سازی آن بر اساس جهان‌بینی و اهداف دارد.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده از نقش حمایت از تولید داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید داخلی و ملی تحقق می‌یابد و همه باید با حمایت از تولید داخلی و مردمی کردن اقتصاد زمینه‌ساز تحقق اقتصاد مقاومتی شوند.

 

امام‌جمعه شبستر ادامه داد: برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد و فضایی باید بر کشور و جامعه حاکم شود که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور حس کنند و بر آن ببالند.

 

وی با اشاره به نخستین شرط برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد و نقش نظارتی دولت، نخستین شرط برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، باید اقتصاد در دست مردم و مردمی باشد و دولت تنها ناظر باش نه آن که مجری باشد.

 

حجت‌الاسلام محمد زاده، اقتصاد مقاومتی را تلاش برای خوداتکایی دانست و تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی‌ها و تأکید روی مزيت‌های توليد داخل و تلاش برای خوداتکايی است./302/854/ب1

ارسال نظرات