۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۷۵۷۷۶۳

پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی شهادت رئیس جمهور

پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی شهادت رئیس جمهور
آیت الله اعرافی، رئیس جمهور شهید را فردی دارای نگاهی بلند دانست و وی را سردار سرافراز خدمت توصیف کرد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در پیامی شهادت آیت الله سیدابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفت.
 
 وی آیت الله رئیسی را دارای نگاهی بلند و رویکردی بین‌المللی و تمدنی دانست و برای بازماندگان صبر و اجر آرزو کرد.
 
آیت الله اعرافی در پی شهادت وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز و همچنین مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی پیام های تسلیت جداگانه ای منتشر کرد.

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور بدین شرح است:
 
 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
 
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
 
خبر شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محبوب و خدوم، بسیار تکان دهنده و جانسوز بود و حوزه‌های علمیه را در غمی جانکاه فرو برد، شهادت این چهره تابناک و سردار سرافراز خدمت به مردم و همراهان بزرگوارشان را به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، هیئت محترم دولت، عموم ملت شریف ایران، امت اسلام، محور مقاومت و بویژه به بیت شریف ایشان و بیوت وابسته و همسر ارجمند و فرزندان ایشان و نیز بازماندگان محترم سایر شهیدان این حادثه ناگوار تبریک و تسلیت می‌گویم.
 
هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و خادم الرضا (ع) در ایام دهه کرامت و میلاد هشتمین خورشید امامت (ع) با پروندهای پاک و افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت و آبادانی کشور به لقای الهی شتافت، ایشان از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردار و صفا و صداقتشان ممتاز و عشق به مردم و بی‌تابی در مسیر خدمت به آنان و روح جهاد در راه پیشرفت و تعالی کشور در وجودشان موج می‌زد و بر سر عهد خود با امام خمینی (قدس‌سره) و شهیدان سرافراز استوار بود و در این مسیر نورانی به شرف شهادت نائل آمد و افتخاری بزرگ در تاریخ ایران و اسلام و انقلاب رقم زد.
 
آن خادم بزرگ ملت دارای نگاهی بلند و رویکردی بین‌المللی و تمدنی بود و با پیروی از رهبری معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) گام‌های بزرگی در مسیر تحول کشور و قوای قضائیه و اجرائیه و پیشرفت گفتمان اسلام ناب و آرمان‌های انقلاب اسلامی در ایران و منطقه و جهان برداشت و بر سر این میثاق ایستاد و به قله رفیع شهادت نائل آمد.
 
ضمن قدردانی از ملت بزرگ ایران و همه کسانی که وحدت و همبستگی ملی و اسلامی خود را در این حادثه غمبار نشان دادند و در غم از دست دادن خادمان ملت ابراز احساسات کردند، بر حفظ وحدت و انسجام و استمرار بخشیدن به راه این شهیدان عزیز و تکریم شهدای این حادثه و تداوم راه آنان تأکید می‌نمایم و عزت و سرافرازی ملت شریف ایران و تعالی گفتمان انقلاب اسلامی و پیروزی اسلام و مسلمانان را از خداوند مهربان خواستارم.
تعطیلی حوزه‌های علمیه و مراسم تشییع و تکریم شهیدان عزیز خدمت، متعاقباً اعلام خواهد شد.
 
علیرضا اعرافی / مدیر حوزه‌های علمیه

 

متن پیام تسلیت آیت الله اعرافی به مناسبت شهادت وزیر امورخارجه بدین شرح است:
 
مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا
 
خبر شهادت سیاستمدار و مدیر انقلابی و متعهد جناب مستطاب آقای دکتر حسین امیر عبداللهیان(ره) در سانحه هوایی موجب تالم و تاثر خاطر گردید.
 
برای نظام مقدس اسلامی ایران و ملت بزرگ، بسیار مایه مباهات و افتخار است که چنین رجال برجسته و مجاهدان صادقی را در دامان خود تربیت کرده است. آن مجاهد شهید دارای فکری بلند و همتی والا و الگوی وحدت و هم افزایی دیپلماسی انقلابی و میدان جهاد بود و در مراحل گوناگون عمر شریف خود و بخصوص در دوره وزارت خویش در خدمت به اقتدار راهبردی و روزافزون نظام و انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران از هم کوششی دربغ نورزید و در حوادث جهان منطقه و بویژه در دفاع از منافع ایران و پیشبرد اهداف محور مقاومت نقشی ممتاز ایفا کرد.
 
اینجانب بنام حوزه علمیه شهادت آن چهره خدوم و خوشفکر و انقلابی را به محضر شریف مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، دولت انقلابی و مردم سرافراز ایران و بویژه خانواده داغدار ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند غفور ودود در روز ولادت امام علی بن موسی الرضا(ع) برای آن عزیز سفر کرده، رفعت مقام و وصول به مقام رضوان الهی و برای بازماندگان، بهروزی، عزت، شکیبایی و پاداش نیک الهی خواستارم.
 
پیام تسلیت آیت الله اعرافی در پی شهادت امام جمعه تبریز به شرح ذیل است:
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
 
در آستانه ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) خبر شهادت رییس جمهور خدوم، انقلابی و مردمی ایران اسلامی حضرت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی(رضوان الله تعالی علیه) و آیت الله سید محمد علی آل هاشم(قدس سره) هیئت همراه در سانحه هوایی قلوب ملت ایران، حوزه های علمیه و آزادگان جهان را داغدار کرد.
 
به راستی و به بیان نورانی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره): حقاً از روحانیت راستین اسلام و تشیع جز این انتظاری نمی رود که در دعوت به حق و راه خونین مبارزه مردم، خود اولین قربانیها را بدهد و مُهر ختام دفترش شهادت باشد.
 
سلام و درود خداوند بر این مجاهدان راستینی که در راه خدمت به مردم و نظام مقدس اسلامی سر از پا نشناخته و در هر امر خطیری خطر کرده و جان شیرین خود را در این راه نثار کردند.
 
عالم فقید و روحانی وارسته و پارسا حضرت آیت الله سید محمد علی آل هاشم(قدس سره) نماینده معزز ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی سومین امام جمعه تبریز است که به مقام والای شهادت دست یافته و اجر سالها مجاهدت علمی و عملی و خدمت به مردم مومن و ولایتمدار آن خطه را به بهترین و کامل ترین وجه دریافت کردند.
 
آن دوست عزیز و شهید الگوی ممتازی از مدیریت اسلامی و نمونه ای بارز از عشق خدمت به مردم و نماد برجسته ای از تعامل با مردم وجوانان بود و در منصب خطیر امامت جمعه الگوی بدیعی آفرید.
 
اینجانب شهادت این عالم خدوم و مردمی را به محضر قدسی حضرت صاحب الامر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، حوزه های علمیه و مردم عزیز ایران به ویژه غیور مردان استان آذربایجان شرقی و والد معظم و بیت مکرم ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن شهدای گرانقدر، علو درجات و حشر با سید و سالار شهیدان و برای بازماندگان، آرامش قلبی توام با اجر فراوان و پایدار و برای مردم شریف بزرگ تبریز و آذربایجان وحوزه های علمیه آرزوی سرافرازی و سربلندی دارم.
 
پیام تسلیت شهادت آیت الله اعرافی در پی شهادت استاندار آذربایجان شرقی تقدی شما می شود:
 
انا لله و انا الیه راجعون
 
خانواده محترم رحمتی(زید عزهم)
سلام علیکم بما صبرتم
آسمانی شدن  مدیر انقلابی و متعهد شهید ارجمند جناب مستطاب آقای  مالک رحمتی(ره)  در سانحه غم انگیز هوایی را تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان، علو درجات و غفران بیکران الهی و برای  خانواده  و بازماندگان محترم، آرامش قلبی و عزت و سلامت خواستارم.
 
علیرضا اعرافی
مدیر حوزه‌های علمیه
ارسال نظرات