۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۲۶۷۷۹۸
مدیر دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه خبر داد؛

پژوهشگاه بین‌المللی زنان در قم تأسیس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) از برنامه‌ریزی برای تأسیس پژوهشگاه بین‌الملی زنان با هدف انجام مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی و تلاش در راستای تولید علم برای حل مسائل و مشکلات زنان و تربیت پژوهشگر در قم خبر داد.
عليرضا باقري ثالث

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا باقری ثالث، مدیر دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) شامگاه سه‌شنبه در دیدار با حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی با بیان این‌که با توجه به رویکردهای موجود در خصوص به حداقل رسانیدن دغدغه‌های اخلاقی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اولین گام عملی در این زمینه برداشته ‌شده است، اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه (س) به‌عنوان نخستین دانشگاه دخترانه پویای پس از انقلاب اسلامی و دومین دانشگاه پس از دانشگاه الزهراء (س) از هر جهت الگوی پیش روی سایر دانشگاه‌های در آستانه تأسیس باشد.

  

وی افزود: با توجه به نیازها و ضرورت‌های کشور و استان و با توجه به قابلیت‌های فراوان موجود؛ توسعه دانشگاه در ابعاد آموزشی، پژوهشی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر به شمار می‌رود.

  

مدیر دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) با اشاره به این‌که از مهم‌ترین اهداف دانشگاه در بعد آموزش، تأمین نیروی انسانی و متخصص و ایجاد هرم اعضای هیأت علمی بوده است، عنوان کرد: در همین راستا استخدام و تأمین کادر علمی دانشگاه در دستور کارگروه‌های آموزشی قرار گرفته است.

  

وی ادامه داد: ایجاد رشته‌های موردنیاز و گسترش مراکز آموزش عالی وابسته به دانشگاه از جمله برنامه‌هایی است که با جدیت پی گیری می‌شود.

  

باقری ثالث با بیان این‌که ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه یکی از دغدغه‌های بسیار مهم و اساسی است، گفت: این موضوعی است که از بدو تأسیس این دانشگاه تاکنون مورد توجه قرار گرفته و هم‌اکنون نیز در حال پیگیری است.

  

وی ادامه داد: نظر به این‌که پژوهش از ارکان نظام آموزش عالی است ازاین‌رو دانشگاه به‌عنوان یک ضرورت اصلی ایجاد پژوهشگاه بین‌المللی زنان را در دستور کار قرار داده و برای انجام مطالعات و فعالیت‌های پژوهشی اهدافی از جمله تلاش در جهت تولید علم برای حل مسائل و مشکلات زنان و تربیت پژوهشگر به‌عنوان دو هدف اصلی مدنظر قرار داده است./921/پ202/ی

ارسال نظرات