۲۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۸۴۶۹
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

تدوین و تالیف معجم تخصصی برای تفسیر المیزان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تدوین و تالیف معاجم تخصصی برای کتاب شریف تفسیر المیزان را ضروری دانست و کارهای انجام شده روی این اثر ارزشمند علامه طباطبایی را دارای اشکالات فراوان ارزیابی کرد.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش الهیات در تفسیر المیزان که روز پنج شنبه در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، تفسیر المیزان علامه طباطبایی را یک اثر بی نظیر و ارزشمند توصیف کرد.

وی تدوین و تالیف معاجم تخصصی برای تفسیر المیزان را ضروری دانست و با اشاره به دلایل این امر گفت: جایگاه کتاب المیزان که دریایی عظیم است که عالمان نیز به این جایگاه اذعان کرده و می کنند که با فکر نمی شود چنین اثری را تالیف کرد یکی از دلایلی است که اهمیت تالیف این معجم ها را مضاعف کرده است.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین دسته بندی موضوعی و تخصصی کتاب شریف المیزان را ضروری ارزیابی و تاکید کرد: بسیاری از موضوعات تخصصی در کل بیست جلد المیزان پراکنده است و باید در این راستا کار شایسته ای صورت بگیرد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) کارهای انجام شده روی کتاب المیزان را بسیار ضعیف دانست و بیان داشت: متاسفانه برای کتابی با این عظمت و جایگاه هنوز یک کار اساسی هم صورت نگرفته و به نظر من این جفای به المیزان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر بخواهیم دیدگاه علامه طباطبایی را ارائه کنیم لازم است که به صورت تخصصی کل این کتاب شریف دیده شود، در غیر این صورت کارهای ارائه شده از سطح نازلی برخوردار خواهد بود.

عضو شورای عالی حوزه با تبیین برکات و فواید تدوین معجم تخصصی المیزان تصریح کرد: صرفه جویی در وقت محققان، سرعت و شتاب تحقیقات قرآنی، اتقان تحقیقات و پژوهش های قرآنی، جامعیت تحقیقات و کمک به توسعه پژوهش های قرآنی از جمله این برکات است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات