۱۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۹۵۰۰۸
مدیر حوزه علمیه اصفهان:

جشنواره علامه حلی آغاز راه حرکت قلمی در حوزه‌های علمیه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: برگزاری جشنواره علامه حلی نقطه شروعی برای برنامه ریزی های بیشتر در این عرصه است.
آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان آيت الله سيد يوسف طباطبايي امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان امروز در نخستین جشنواره استانی علامه حلی، اظهار داشت: علامه حلی به عنوان جوان‌ترین محقق در حوزه های علمیه جهان اسلام بوده اند و بر همین اساس نام این جشنواره علامه حلی گذاشته شد.

وی ادامه داد: علامه حلی به گونه ای در علوم اسلامی تلاش داشتند که در سن دوازده سالگی به درجه اجتهاد رسیدند و کتاب های تخصصی در حوزه های مختلف علوم اسلامی به نگراش درآوردند.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تلاش دشمنان در فعالیت های ضد شیعی، گفت: این حرکت برای آنها نقص نیست، بلکه در مرام آنها امری پسندیده است و از همین رو باید ببینیم چرا ما کم کاری می کنیم.

وی به جذب یک میلیون طلبه وهابی در سال 83 در پاکستان اشاره کرد و افزود: باید بررسی کنیم چرا ما نتوانسته ایم کلام اهل بیت (ع) را به جهان برسانیم و این نقص ماست که باید برطرف شود.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به فعالیت های پراکنده نوشتاری در حوزه های علمیه در قدیم، اظهار داشت: آغاز فعالیت پژوهشی و کارهای نگارشی در حوزه سابقه طولانی ندارد این در حوزه های علمیه آغاز راه است.

وی نگارش پایان نامه های حوزوی را در برنامه های درسی اقدامی مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: اگر این مسیر مورد توجه قرار گیرد ما دست کل نویسندگان را از پشت خواهیم بست.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز داشت: خداوند می فرماید کفار نمی توانند از ما سبقت بگیرند ولی این در صورتی است که مسابقه ای در کار باشد ولی اگر ما خواب باشیم و یا خوابمان کرده باشند، نمی توانند از ما پیشی بگیرند.

وی با آغاز بیداری اسلامی در ایران و جهان اسلام در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در هر رشته ای که وارد شده ایم پیشرفت داشته ایم و موفق بوده ایم.

آیت الله طباطبایی نژاد بیان داشت: امسال در حدود 900 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 600 اثر مربوط به خواهران و 300 اثر متلعق به برادران بوده است.

وی تاکید کرد: سررمایه گذاری در این بخش می تواند ما را در این مسیر بیش از پیش موفق کند و از همین رو افزون بر تربیت مبلغان دینی باید به تربیت نویسندگان دینی پرداخت./965/پ202/ص
ارسال نظرات