داشتن ایده، اولین گام برای داشتن پژوهش برتر است

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزههای علمیه خواهران، حجتالاسلام شاملی در جمع مدیران مدارس علمیه خواهران با اشاره به معیارهای پژوهش تصریح کرد: پژوهشگر در عرصه پژوهش باید فراتر از کشور و در عرصه جهانی پژوهش کند.
وی با اشاره به تکنیکهای خلاقیت و نوآوری در فرایند پژوهش اظهار داشت: اولین گام برای پژوهش، داشتن ایده برای پژوهش است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه در ادامه افزود: داشتن ایده و پردازش تخیلآمیز، ماده خام نوآوری و خلاقیت است.
وی به مخاطب شناسی در پژوهش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در پژوهشهای انجام شده باید دقت داشت که مخاطب را شناسایی کرد و طبق آن پژوهش را انجام داد.
حجت الاسلام شاملی با اشاره به نیازهای نوین مخاطبان و مشتریان در امر پژوهش ابراز داشت: باید همواره نیازهای درک نشده و بررسی نشده مخاطبان را به تولید محتوای نو و خدمات تازهتر برآورده کنیم و محصول کار را در اختیار آنها قرار دهیم.
وی نیازشناسی و نیازآفرینی برای مخاطب را مهمترین نیازهای حوزویان در امر پژوهش عنوان کرد و خطاب به مدیران مدارس علمیه خواهران افزود: در فرآیند پژوهش به موانع و مشکلات موجود به دقت بنگرید و در فکر چاره برآیید، چرا که نوآوری، پیداکردن راه برای برداشتن مانع است.
استاد حوزه ودانشگاه به نوآوری در امر پژوهش اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تقویت ارزشهای مخاطبان سنگ بنای همه نوآوریها است.
وی گفت: پژوهشگر همواره باید به راههایی فکر کند که بتواند نظام ارزشی مخاطب را ارتقا بخشد و ارزشهای تازهتری را در ذهن و دل او قرار دهد.
حجت الاسلام شاملی با بیان اینکه نوآوری در ارزشها بهترین راز موفقیت سازمانهای پیشگام و برتر بوده است، خاطرنشان ساخت: هدف پایانی در هر نوآوری رسیدن به سبکها و یافتههای نوین است. /901/د102/ع