۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۰۹۲۰
تا دو سال آینده؛

فضای آموزشی تمامی مدارس علمیه خواهران استاندارد سازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی اظهار داشت: هم اینک کار ساخت 160 مدرسه علمیه از 30 تا 90 درصد پیشرفت داشته است که تا پایان سال آینده تمامی مدارس علمیه خواهران واجد مکان مناسب و قابل قبولی آموزشی خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمين محمودرضا جمشيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی، قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در حاشیه دیدار مدیران این مرکز با حضرت آیت الله مکارم شیرازی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز پرداخت.

وی اظهار داشت: فعالیت رسمی حوزه های علمیه خواهران از سال 1375 آغاز شده و تا کنون موفقیت چشمگیری داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان این که در حال حاضر 329 مدرسه علمیه در کشور به صورت رسمی فعال است، افزود: در مقطع سطح دو بیش از 28 هزار و هفصد نفر از بانوان طلبه در حوزه‌های علمیه تحصیل می‌کنند و همچنین در سطح(کارشناسی ارشد)2369 نفر از بانوان طلبه فعال هستند.

وی با بیان این که امروز در حوزه‌های علمیه سراسر کشور یک نظام آموزشی هماهنگ و فراگیر اجرا می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر 13 رشته آموزشی در سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران به تصویب رسیده که هم‌اینک شش رشته تحصیلی در حوزه‌های علمیه در مقطع کارشناسی ارشد فعال است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گذشته تعداد اندکی از مدارس علمیه خواهران دارای مکان آموزشی مناسب بودند و این آمار تنها به دوازده مدرسه علمیه می‌رسید و بیشتر مدارس علمیه در مکانی استیجاری و یا وقفی فعالیت آموزشی خود را انجام می‌دادند.

وی گفت: امروز با تلاش‌های صورت گرفته 200 پروژه عمرانی مدارس علمیه خواهران در دست ساخت است که تاکنون کار ساخت 50 مدرسه علمیه به پایان رسیده است.

قائم مقام مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار داشت: هم اینک کار ساخت 160 مدرسه علمیه از 30 تا 90 درصد پیشرفت داشته است که تا پایان سال آینده تمامی مدارس علمیه خواهران واجد مکان مناسب و قابل قبولی آموزشی خواهند شد./917/ت302/ص

ارسال نظرات