۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۸۹۰۸۱
آیت الله نورمفیدی:

شناسایی بستر‌های پیدایش جرم در جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گستان با اشاره به نقش پویای فقه اسلامی در مقوله‌های مختلف‌ و با تأکید بر شناسایی بستر‌های پیدایش جرم گفت: نوع برخورد با متهم در زندان بسیار مهم است و باید یک کار فقهی در این زمینه صورت گیرد.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار با رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به زندگی ما در نظام ولایی و معنای خاص و ویژه بینش اسلامی به عنوان سهم مجازات و زندان، گفت: یکی از مجازات ها در بینش اسلامی زندان است که فرد مرتکب جرم در آن به سر می برد.

وی با اشاره به سیره امیرالمومنین (ع)، افزود: بنای اسلام بر مجازات نیست، بلکه بنای اسلام بر عفو و گذشت است.

آیت الله نورمفیدی زندان با اشاره نقش بازدارندگی زندان در جامعه تصریح کرد: نوع برخورد با متهم در زندان بسیار مهم است و باید یک کار فقهی در این زمینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: علمای دین باید یک کار تحقیقاتی و مدون در زمینه نوع برخورد با مجرمین در زندان ها تهیه و به عنوان الگویی در دنیا ارائه کنند.

امام جمعه گرگان به رییس سازمان زندان های کشور پیشنهاد کرد: این کار را پیگیری کنند و از مراجع و علما در این زمینه کمک گرفته تا در مورد چگونگی برخورد با زندانیان در نظام ولایی منشوری تدوین شود.

وی با اشاره به افزایش جرائم در جامعه، گفت: با وجود فعالیت های صورت گرفته در این بخش، کارها مطابق با شرایط و زمان نبوده و یا کارهایی که باید انجام شود، انجام نشده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: در دنیای امروز نمی توان بدون دیدن واقعیت ها، کارها را در اتاقی برنامه ریزی کرد؛ بلکه باید از همه چیز در این بخش کمک گرفت.

وی یکی از ریشه های مهم جرم را فقر دانست و ادامه داد: ما باید مطابق با ریشه های جرم در جامعه برخورد کنیم و اولویت داشته باشد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نوع احترام به کرامت انسان ها، گفت: لگد کوب کردن کرامت انسانی خود باعث به وجود آمدن مفسده می شود، باید به کرامت انسان ها توجه کرد.

وی با صحیح و مهم خواندن انجام کارهای فرهنگی در زندان ها، افزود: اگر در کنار کارهای فرهنگی به دنبال راه حل مشکلات مردم هم باشیم، مردم نیز راضی خواهند شد.

آیت الله نورمفیدی گفت: امروز دنیا تشنه معارف اهل بیت است و ما باید این مسأله را ترویج دهیم./950/پ202/الف
ارسال نظرات