۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۸۷۸۲۶
آیت الله طباطبایی:

اصفهان پشتیبان بزرگی برای رزمندگان دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: در روز 25 آبان مردم اصفهان نزدیک به 375 شهید را تشییع کردند و این مسأله نه تنها روحیه آنها را تضعیف نکرد؛ بلکه همان روز بزرگ‌ترین کاروان پشتیبانی از اصفهان به مناطق جنگی اعزام شد.
حجت الاسلام طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان
به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار‌ اعضای کمیته‌های گرامی‌داشت 25 آبان روز حماسه و ایثار اصفهان گفت: در روز 25 آبان مردم اصفهان نزدیک به 375 شهید را تشییع کردند و این مسأله نه تنها روحیه آنها را تضعیف نکرد؛ بلکه همان روز بزرگ‌ترین کاروان پشتیبانی از اصفهان به مناطق جنگی اعزام شد.

آیت الله طباطبایی تصریح کرد: 25 آبان روزی کم نظیر و بی سابقه در ایران و بلکه در تاریخ اسلام است؛ از این رو باید با برنامه‌ریزی دقیق این روز را در تاریخ جاودانه کنیم.

وی انتقال حوادث و اتفاقات به نسل های آینده را از رسالت های اصلی هر دوره عنوان کرد و گفت: گذشتگان ما در انتقال اسلام و بیانات ائمه معصومین(ع) چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) کوتاهی و یا بعضا خیانت کردند بنابراین این بزرگداشت ها باید بهانه ای برای انتقال حالات و ویژگی های شهدا و ایثارگران که الگوی بشریت هستند به نسل های آینده و جاودانه کردن آن ها باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در خصوص این روز جمع آوری شود و در صورت دیدار با رهبری کمیته های متعددی امور مربوط به اعزام را مدیریت کنند.

در این دیدار محمد مهدی اسماعیلی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار به ارائه گزارشی از روند تصویب نامگذاری 25 آبان به نام روز ایثار و شهادت اصفهان و برنامه‌های کمیته‌های مربوط به گرام‌یداشت این روز پرداخت./918/د102/س
ارسال نظرات