۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۸۷۶۰۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان طرح هجرت بلند مدت شهرهای بناب و عجب شیر و ساماندهی بانوان مبلغ سنتی در آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، ربیعی فر، کارشناس امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: این طرح در راستای شناسایی و سازماندهی کلیه بانوان مبلغ کارآمد و واجد شرایطی که از روش های سنتی تبلیغ بهره گیری می کنند اجرا می شود.

وی افزود: با اجرای این طرح زمینه فعالیت و همکاری بانوان مبلغ در سطح استان با شناسایی و سازماندهی آنان فراهم می شود.

ربیعی فر اظهار داشت: گسترش فرهنگ غنی اسلام، عملی نمودن احکام الهی، شناساندن خوبی ها و نشان دادن راه گریز از بدی ها، پاسخگویی به شبهات، جلوگیری از به هدر رفتن انرژی نیروهای تبلیغی، مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، مبارزه با خرافات، افزایش میزان بهره مندی جامعه از مبلغات، سازماندهی و شناسایی فارغ التحصیلان مراکز حوزوی و دانشگاهی از اهداف این طرح به شمار می رود.

وی گفت: تاکنون 40 نفر از بانوان استان برای شرکت در دوره های آموزشی این طرح ثبت نام کرده اند و پس از انجام مصاحبه قرآنی، احکام و فن خطابه و کسب امتیازات لازم ، برای شرکت در دوره ها به شبکه تبلغی می پیوندند.

گفتنی است، شهرستان های مراغه، میانه ، بستان آباد، اهر ، بناب، تبریز و ملکان در این طرح مشارکت می کنند.

گردهمایی روحانیان طرح هجرت شهرهای بناب و عجب شیر برگزار شد

حجت الاسلام یگانه، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بناب گفت: گردهمایی روحانیان طرح هجرت بناب و عجب شیر به منظور همفکری جهت برگزاری برنامه های دهه کرامت برگزار شد.

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده در این گردهمایی خاطر نشان کرد: در این نشست صمیمی بر حفظ شان طلبگی و قداست لباس روحانیت تاکید شد.

طرح تربیت خطیب در تبریز پایان یافت

حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در جمع روحانیان شرکت کننده در این طرح گفت: مشکل اساسی تبلیغ عدم تطابق عرضه و تقاضا یعنی مناسب نبودن محصول حوزه های علمیه با نیازهای تبلیغی روز است.

وی با تاکید بر اینکه باید فنون تبلیغ در کنار سایر علوم اسلامی تدریس شود، افزود: طرح تربیت خطیب گامی در این زمینه است که سرآغاز اجرای آن حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام عظیمی اظهار داشت: طلاب و روحانیان موجود نیاز فعلی امر تبلیغات را پاسخگو نیست و حداقل 36هزار نفر مبلغ دیگر باید تربیت شوند.

وی همچنین هدف گذاری تبلیغی را به عنوان یکی از ضرورت های امر تبلیغ خاطرنشان کرد و گفت: برای اقشار مختلف ، مبلغ متناسب با آنان نیازمندیم.

اعزام روحانی به مدارس اهر آغاز شد

حجت الاسلام سید محمود حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی اهر گفت: این اداره با همکاری آموزش و پرورش این شهرستان و تامین ائمه جماعات 42 مدرسه ابتدایی ، راهنمایی ، دبیرستان و هنرستان زمینه مناسبی برای دستیابی نوجوانان و جوانان به پاسخ سوالاتشان در حوزه دین علاوه بر بهره مندی از فیوضات اقامه نماز جماعت فراهم کرده است.

وی افزود: علاوه بر مدارس نامبرده این اداره در پاسخ به درخواست مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مبنی بر تامین امام جماعت برای 12 مدرسه دیگر اقدام کرده است./935/د101/س
ارسال نظرات