۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۸۷۱۵۲

جامع الاحادیث بانوان منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، از تدوین جامع الاحادیث بانوان به همت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خبر داد.
ديدار مشاور رييس جمهور با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم مجتهدزاده مشاور رییس جمهور در امور بانوان، ظهر شنبه در دیدار با آیت‌الله مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم، با تبریک سالروز میلاد کریمه اهل بیت(ع) گزارشی از برنامه ها، فعالیت ها و اقدامات مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ارائه کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به رویکرد فرهنگی دولت در دولت های نهم و دهم تمام تلاش خود را معطوف معنویت بخشی و معنویت افزایی برنامه ها کرده ایم اظهار داشت: چشم‌انداز مرکز زنان و خانواده مبتنی بر مسائلی همچون زن ایرانی مسلمان برپایه آموزه‌های الهی و اسلامی، تحکیم نهاد خانواده و حضور فعال در عرصه‌های مختلف و ارائه الگوی زنان شایسته در عرصه های جهانی است.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در ادامه به تبیین اهداف راهبردی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت و گفت: تحکیم و تقویت نهاد خانواده مبتنی بر ارزش‌های الهی، صیانت از کرامت زنان و ارائه الگوی زن مسلمان ایرانی در سطح ملی و بین‌المللی، حضور مؤثر زنان در عرصه‌های مختلف و ارتقای امنیت و سلامت زنان از جمله اهداف این مرکز است.

وی پرهیز از اقدامات موازی و تمرکز بر برنامه های اولویت دار را از دیگر اهداف این مرکز خواند و طرح آموزشی رحمت را از جمله تعاملات این مرکز با حوزه های علمیه ذکر کرد.

مشاور رییس جمهور در امور بانوان تصریح کرد: طرح فوق به منظور تحکیم و تقویت بنیان خانواده و تعمیق باورها و ارزش‌های اسلامی و الهی با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران و استانداری‌ها سراسر کشور اجرا شده است و برای توسعه و گسترش این طرح نیز برنامه هایی را در دستور کار داریم.
مشاور رییس جمهور در امور بانوان افزود: طرح آموزش خانواده نیز به منظور تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و تحکیم بنیان خانواده در دست اجرا است.

وی طرح آموزشی حکمت و معرفت یک و دو را از دیگر برنامه های این مرکز خواند و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت توسعه بصیرت و آگاهی از نقشه های دشمنان این طرح ها با کمک اساتید مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اجرا شده است.

مجتهدزاده، طرح های مدیریت فرهنگی ویژه زنان مدیر و کارمند، طرح آموزش همسران سفرا، تشکیل مجلس جهانی زنان را از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برشمرد.

مشاور رییس جمهور در امور بانوان، تشکیل کارگروه زنان و خانواده، ایحاد امور ایثارگران در حوزه زنان و خانواده، اصلاح ساختار اداری و تشکیلاتی زنان در کشور، توسعه کارآفرینی ویژه زنان، تشکیل کمیته دختران جوان و تجلیل از بانوان نمونه و موفق و برگزاری جشنواره حجاب و عفاف را از جمله ابتکارات مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عنوان کرد.

وی همچنین تدوین جامع الاحادیث بانوان را از تولیدات و محصولات این مرکز دانست. گفتنی است رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در سفر به شهر مقدس قم با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید و آیت الله محمد تقی مصباح یزدی دیدار و گفت و گو کرد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات