۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۸۶۶۵۶

یادواره شهدای روحانی میانه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره 24 طلبه و روحانی شهید شهرستان میانه برگزار شد.
يادوراه شهداي روحاني مدرسه چهار باغ
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یادواره 24 طلبه و روحانی شهید شهرستان میانه شب گذشته در مسجد جامع این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در سخنانی با اشاره به حضور رزمی و تبلیغی روحانیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اظهار داشت: روحانیت نقش بسزایی در ایجاد روحیه جهاد و شهادت در جبهه‌ها بر عهده داشت.

وی خاطر‌نشان کرد: حضور حماسی طلاب و روحانیان با لباس رزم در جبهه‌ها نشان داد که این قشر فرهیخته نه تنها در سنگر علم و فقاهت بلکه در سنگر جهاد و نبرد با دشمنان نیز پیشتاز و پیش قراول بوده و است.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که روحانیان مجاهد در هشت سال دفاع مقدس منادی ارزش های واقعی اسلام ناب محمدی بودند، تصریح کرد: حضور معنوی روحانیت در جبهه‌ها مایه امید و روحیه رزمندگان بود، چنان‌که بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به همت طلاب برپا می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش مذبوحانه غرب در تبلیغات سوء علیه نظام اسلامی ایران گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده و ملت ایران هیچ هراسی از تهدید و تحریم غرب ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی صیانت از آرمان‌های شهدا و ارزش‌های دینی را رسالت امروز مردم دانست و خاطر‌نشان کرد: رسالت جامعه امروز ایران مقابله جدی و کارشناسی با جنگ نرم دشمنان است.

امام جمعه مراغه گفت: در شرایطی که دشمنان از هر فرصتی برای ضربه به باورهای دینی و اعتقادی جوانان بهره می‌جویند، بی‌توجهی به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت غیرقابل قبول است./935/پ202/س
ارسال نظرات