۱۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۸۵۴۵۹
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم:

تعیین روز جهانی قدس، الهام الهی به امام راحل بود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس را اقدامی بسیار حکیمانه، مدبرانه و هوشمندانه و یکی از الهامات الهی به ایشان دانست.
2/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين
حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید و تصریح کرد: همانگونکه که امام راحل فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است.

وی با اشاره به ابعاد مختلف اقدام مدبرانه و حکیمانه و هوشمندانه امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس تاکید کرد: قدس قبله اول مسلمانان و معراج پیامبر گرامی اسلام است، از این رو برای امت اسلام از ارزش و اعتبار و جایگاه بسیار خاصی برخوردار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، وظیفه دینی و انسانی ما است تصریح کرد: آموزه های دینی اسلام، اجازه بی تفاوتی نسبت به امور مسلمانان را نمی دهد و باید مسلمانان به این موضوع توجه کنند.

این استاد حوزه علمیه قم ابراز داشت: امام راحل روز قدس را قرار دادند که این آرمان ها محقق شود و به نظر من تعیین این روز از سوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز جهانی قدس، یکی از الهامات الهی به ایشان بود.

وی اتحاد امت اسلام و مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را از مهم ترین دستاوردهای راهپیمایی روز قدس دانست و ادامه داد: هیچ مسلمانی نمی تواند نسبت به قدس شریف و سلطه رژیم اشغالگر بر مسلمانان و مظلومان فلسطین بی تفاوت باشد و همه موظف هستند در برابر آنها ایستادگی کنند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی امام راحل به عنوان روز جهانی قدس نیز بسیار حکیمانه و هوشمندانه بود و این موضوع باعث وحدت و انسجام بیشتر امت اسلام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی، بر ضرورت حضور پرشور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید و تصریح کرد: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس، توطئه های دشمنان و استکبار جهانی را خنثی می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل شکست های پیاپی که متحمل شده است، در صدد احیای خود می باشد و حضور پرشور و همه جانبه امت اسلام در راهپیمایی روز قدس روند سازش که اخیرا از سر گرفته شده است را با شکست مواجه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین رجبی گفت: حضور چشمگیرتر مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، همچنین در تضعیف روحیه صهیونیسم جهانی و تقویت روحیه مسلمانان و وحدت آنان بسیار مؤثر خواهد بود و همه باید به این موضوع توجه و اهتمام داشته باشند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: سال گذشته عده ای از مزدوران در روز قدس، با شعارهای انحرافی خود سعی داشتند که مسیر را به سمت دیگری ببرند، اما خوشبختانه مردم آنها را به حاشیه رانده و کنار زدند، حضور پرشور و یکپارچه مردم در راهپیمایی امسال نیز به آنها خواهد فهماند که باید از توهم بیرون بیایند.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضور یکپارچه و متحدانه ملت ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، ارج نهادن و قدردانی از امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی نیز است و یاد و خاطره آن یار سفر کرده را مجددا زنده می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی، اسرائیل را خطری بزرگ برای امت اسلام دانست و با تاکید بر ضرورت هوشیاری مسلمانان در برابر این غده سرطانی تصریح کرد: جهان اسلام باید بداند که این رژیم سرسخت ترین دشمن اسلام است و اگر به آنها فرصت داده شود، می خواهند همه کشورهای اسلامی را اشغال کنند.

وی ادامه داد: اسرائیل رژیمی جعلی است که به هیچ معاهده و قانونی پایبند نیست، صهیونیسم خطری است که اساس اسلام را تهدید می کند و ضروری است مسلمانان و سران کشورهای اسلامی به این موضوع توجه کنند.

این استاد حوزه علمیه قم در پایان، بیداری ملت ها، جریان های مقاومت و حزب الله لبنان را به برکت انقلاب اسلامی و رهبری های امام راحل و هدایت های مقام معظم رهبری دانست و تاکید کرد: بحمدلله به برکت تدبیر امام راحل، امروز جهان به مقابله با رژیم غاصب اسرائیل و حمایت از فلسطین و غزه برخاسته است. /924/ت302/ج

ارسال نظرات