۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۴۴۹۹

چند خبر کوتاه از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی ویژه اساتید راهنمای استان یزد به مدت 3 روز در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) برگزار شد.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دوره آموزشی ویژه اساتید راهنمای استان یزد به مدت 3 روز در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) برگزار و در پایان دوره به اساتید راهنمای شرکت کننده گواهی اتمام دوره اهدا خواهد شد.

در دوره آموزشی ویژه اساتید راهنمای استان یزد که با هدف ارتقاء سطح علمی - بینشی اساتید راهنما و ایجاد وحدت رویه در تحقیقات، با حضور استاد سلطان محمدی به مدت 3 روز در مدرسه علمیه حضرت زهرا (س) برگزار شد، 12 نفر از اساتید راهنمای مدارس علمیه استان یزد شرکت کردند.

در این دوره اساتید راهنما با کلیات و مفاهیم تحقیق و پژوهش، فرآیند و طراحی و ساختار آن، ابزار گردآوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل و پردازش آن و تنظیم گزارش تحقیق آشنا شدند.

استاد سلطان محمدی در این دوره آموزشی با تأکید بر اهمیت حضور استاد راهنما در تحقیق گفت: استاد راهنما با ترسیم روشن مسیر برای محقق، او را گام به گام تا مرحله نهایی سوق می‌دهد و نقش مهمی را در هدایت محقق بر عهده دارد.

یکی از مؤسسان حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان فعال قرآنی تجلیل شد

در همایش بین المللی تجلیل از بانوان فعال قرآنی، از خانم روحانی موید، مؤسس یکی از حوزه‌های علمیه خواهران تجلیل شد.

فاطمه حبیبی، مسؤول فرهنگی مدیریت منطقه یک حوزه‌های علمیه خواهران در این‌باره گفت: همزمان با برگزاری بیست و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، امسال برای نخستین بار همایش هم‌اندیشی و تجلیل از بانوان فعال قرآنی، از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه در محل مسابقات برگزار شد.

در این همایش از 27 بانوی فعال قرآنی در سطح بـین‌المللـی تجلیل شد که از این تعداد یک سهمیه نیز به حوزه‌هـای علمیـه خواهران در تهران اختصاص یافت.

حبیبی افزود: با توجه به سهمیه مشخص شده برای حوزه های علمیه خواهران خانم روحانی موید از سوی مدیریت منطقه یک به دبیرخانه این همایش معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفت.

هایده روحانی موید، متولد سال 1320 از تهران، مؤسس مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س)، دارای تحصیلات عالیه حوزوی، از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری و دانشگاه تربیت معلم و دانشکده مامایی و پرستاری و صاحب آثار تألیفی در زمینه تفسیر قرآن کریم است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی در مدرسه حضرت معصومه دماوند در فصل تابستان

مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) دماوند در فصل تابستان اقدام به برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های مختلف در زمینه آموزشی ـ فرهنگی کرده است.

واحد آموزش این مدرسه کلاس‌های آموزش مباحث تجزیه و ترکیب قرآن کریم و زبان عربی برگزار می‌کند که شرکت در این کلاس‌ها به صورت هفتگی و برای کلیه طلاب در تمام پایه‌ها آزاد است.

همچنین برگزاری کلاس‌های روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم یا طرح 1444 در یک دوره چهل روزه، از برنامه‌های واحد فرهنگی این مدرسه به شمار می‌رود.

با توجه به تدریس این دوره توسط خانم غیبی، معاون پژوهش مدرسه، افزون‌بر آموزش مباحث مربوط، پژوهشی نیز در راستای علوم قرآنی در خصوص سوره کهف، به قرآن‌پژوهان ارائه شده که در پایان دوره مسابقه‌ای در این زمینه برگزار خواهد شد.

برگزاری کلاس‌های تفسیر، مفاهیم برای سطح یک، تجوید تکمیلی، روخوانی، روانخوانی قرآن و شرکت تعدادی از طلاب مدرسه در نشست‌های نقد فیلم که از سوی منطقه یک حوزه‌های خواهران به اجرا در می‌آید، از دیگر برنامه‌های این مدرسه در فصل تابستان به شمار می‌رود.

دوره مخاطب‌شناسی درحوزه علمیه فاطمه الزهرا شیراز برگزار شد

این دوره با هدف آشنایی مبلغان و فارغ‌التحصیلان این مدرسه با راه‌های ایجاد ارتباط با مخاطب و ایجاد انگیزه در آنان به منظور تأثیرگذاری بیشتر مسائل دینی و قرآنی برگزار شد.

تدریس این دوره را حجت‌الاسلام شریعتی برعهده داشت و طی این دوره مبلغان با مسائل تبلیغ، راه‌های ارتباط بامخاطب و انواع گروه آشنا شدند.

طلاب مدرسه فاطمة الزهرا شیراز با فرقه شیطان‌پرستی آشنا شدند

کلاس آشنایی با گروه شیطان‌پرستی در حوزه علمیه فاطمة الزهرا(س) شیراز برگزارشد.

این کلاس که با تدریس خانم اکبری، دکترای فرق و ادیان از دانشگاه بیروت اداره می‌شد، به بررسی پیشینه شیطان‌پرستی درجهان و انواع آن و راه نفوذ و رخنه آن در ایران پرداخت.

اکبری در ادامه با به تصویر کشیدن چهره‌های شاخص این گروه، نمادها و برخی اعمال خشونت‌بار آنان در مراسم‌های خود، طلاب را با این فرقه آشنا ساخت.

وی همچنین توصیه‌هایی مبنی برتلاش وپژوهش بیشتر طلاب در امر شناساندن دین به مردم و و ارائه شاخص و جلوگیری از رشد و نفوذ چنین گروه‌هایی ارائه کرد.

طرح مهدویت در مدرسه حضرت زینب ایذه اجرا شد

طرح مهدویت با هدف آشنا ساختن طلاب با مباحث مختلف مربوط به این موضوع در مدرسه حضرت زینب(س) ایذه برگزار شد.

در این جلسه که 70 نفر از اساتید و طلاب این مدرسه حضور داشتند، یکی از اساتید حوزه به طرح مباحثی شامل مهدویت از بعد تاریخی، مهدویت در همه ادیان، تفاوت موعود در اسلام با سایر موعودها و بهائیت و وهابیت پرداخت.

جلسات آموزشی مبلغات مدرسه کوثر کاشان برگزار شد

جلسات آموزشی مبلغان به همت معاونت فرهنگی مدرسه کوثر کاشان با هدف آشنا ساختن بیشتر مبلغان با احکام ویژه بانوان در ماه مبارک رمضان برگزار شد.

معاونت فرهنگی مدرسه کوثر کاشان در این طرح با دعوت از مبلغان زیر پوشش و با حضور اساتید، به تبیین احکام مورد نیاز خواهران مبلغ در ماه مبارک رمضان پرداخت.

در این جلسات همچنین جزواتی شامل احکام مورد نیاز بانوان مطابق با فتاوای 13 تن از مراجع تقلید به مبلغان ارائه شد تا در جلسات مختلف خود در این ماه مبارک مورد استفاده قرار دهند.

اطلاعات کتابخانه مدرسه امام حسن مجتبی تهران روی شبکه قرار گرفت

اطلاعات کتابخانه مدرسه علمیه خواهران امام حسن مجتبی(ع) تهران بر روی شبکه داخلی کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفت.

این کتابخانه با بیش از 2 هزار و 200 عنوان و 4 هزار جلد کتاب و هزار و 300 عنوان از پایانامه‌ها برای کاربران قابل بهره‌برداری شده است.

همایش آموزشی تبلیغی احکام بانوان در مدرسه الزهرا بابل برگزار شد

همایش آموزشی تبلیغی احکام بانوان با حضور 180 نفر از طلاب مدرسه الزهرا(س) بابل با هدف ارتقای توان تبلیغی احکام بانوان و تبیین کارشناسانه موارد مبتلابه بانوان در این مدرسه برگزار شد.

تدریس این دوره آموزشی را خانم روحانی از مربیان تبلیغ قم برعهده داشت و طی آن کتاب گزیده مسائل مبتلابه احکام بانوان و استفتائات جدید با قیمتی نازل در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

دوره مهدویت در مدرسه الزهرای بابل برگزار شد

نخستین دوره کوتاه‌مدت مهدویت با حضور طلاب مدرسه الزهرا(س) بابل در این مدرسه برگزار شد که طی 16 ساعت آموزش این دوره، 70 نفر از طلاب در مباحث مطرح شده مشارکت کردند.

در این دوره مباحثی نظیر ضرورت طرح مباحث مهدویت، امام مهدی(عج) در یک نگاه، امام مهدی(عج) در قرآن کریم، وظایف منتظران، غیبت و علل مورد بررسی قرار گرفت که تدریس آن را حجت‌الاسلام یاوری بر عهده داشت. /920/پ202/ع

ارسال نظرات