۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۸۴۱۸۸

همایش بزرگ خوشنویسان قرآنی در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، همایش بزرگ خوشنویسان و کتابت ادعیه قرآنی به همت‌ حوزه هنری استان آذربایجان شرقی‌ در تبریز برگزار خواهد شد.
کتابت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری آذربایجان شرقی، حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، ‌با همکاری انجمن خوشنویسان تبریز و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان، به مناسبت ماه مبارک رمضان همایش بزرگ «کتابت ادعیه قرآنی و احادیث ماه مبارک رمضان» ویژه هنرمندان خوشنویس استان و دانشجویان تبریز را در دهم ماه مبارک رمضان در مسجد دانشگاه تبریز برگزار می‌کند.

حسن نجفی گفت: امروزه یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه، جهت دهی فکری هنرمندان جوان و دانشجویان به سوی مفاهیم دینی و مذهبی است و همایش کتابت ادعیه قرآنی نقش و تأثیر بسیاری می‌تواند در اشاعه فرهنگ اسلامی میان جوانان داشته باشد. از دیگرسو، هنر خوشنویسی از اصیل ترین و شریف ترین هنرهای مطرح با ریشه‌ای عمیق است که نقش عمده ای در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی و اسلامی داشته و در طول تاریخ این اصالت از جایگاه خاص برخوردار بوده است.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نقش خوشنویسی درآفرینش هنر اسلامی بی‌بدیل است، اظهار داشت: سلامت و قداست هنر خوشنویسی به واسطه‌ی خدماتی است که به اسلام و قرآن کرده و به همین دلیل این هنر اصیل و ارزشمند هرگز در طول تاریخ به انحراف نرفته و خوشنویسان با پشتوانه‌ قرار دادن خط برای ارزش‌های زیبا شناسانه‌ی مفاهیم دینی و مذهبی، موجب ارتقاء میراث عظیم فرهنگی در جهان اسلام شده اند.

نجفی، در ادامه با بیان این‌که هنرمندان متعهد و ولایت مدار همواره با قلم، نوشتار و آثار خود تأثیر به سزائی در آشنائی هرچه بیشتر عموم با فرهنگ غنی اسلامی و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی داشته‌اند گفت: این همایش فرهنگی و معنوی با حضور بیش از 150 هنرمند خوشنویس و دانشجویان شرکت کننده در طرح «ضیافت اندیشه» با حضور اساتید برجسته خوشنویسی، شنبه 30 مرداد ماه برابر با دهم رمضان، بعد از افطار در مسجد دانشگاه تبریز و محوطه خوابگاه ولی عصر برگزار و هنرمندان خوشنویس در سبک‌های متنوع و با خط‌های نستعلیق، نسخ‌، ثلث، شکسته نستعلیق و ... ادعیه قرآنی ماه مبارک رمضان را کتابت می‌کنند.

قابل ذکر است، آثار خلق شده در همایش خوشنویسی«ضیافت اندیشه» بعد از ماه مبارک رمضان در قالب نمایشگاهی در نگارخانه‌های مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده در مجموعه‌ای نفیس به زیور طبع آراسته خواهد شد./935/د103/س
ارسال نظرات