۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۸۱۵۶۰
امام جمعه نور:

وحدت و همدلی مهمترین محصول نمازجمعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با اشاره به در پیش بودن پنجم مرداد ماه سالروز برپایی نخستین نماز جمعه کشور به امامت آیت الله طالقانی، وحدت و همدلی را مهمترین محصول نمازجمعه دانست.
نماز جمعه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی، امام جمعه نور، در خطبه های امروز نماز جمعه نور، ایجاد تحول و انقلاب در جامعه، پاکسازی محیط و درون انسان و درد دین داشتن را مهمترین ویژگی منتظر واقعی بیان کرد.

وی با بیان این که برپایی جشن های نیمه شعبان، شعاردادن، برنامه های میلاد، شعرخوانی و چراغانی کردن خیابان ها یک نوع انتظار خام و بی تاثیر است، افزود:
ماموران امنیتی و انتظامی در برپایی جشن نیمه شعبان با پایکوبی برخورد می کند.

حجت الاسلام اسماعیلی به روز کارآفرینی و آموزش های فنی وحرفه ای اشاره کرد و گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای نور از فضای آموزشی مناسب به ویژه برای خواهران بی بهره است.

خطیب جمعه نور با اشاره به اهمیت جایگاه نمازجمعه اظهارداشت: در اهمیت نمازجمعه همین بس که سوره ای با عنوان جمعه در قرآن نازل شده است و نمازجمعه از پایگاه های مهمی است که بعد از پیروزی انقلاب استوار مانده ودشمن نیز از این پایگاه مهم و تاثیرگذار همواره هراس دارد.

وی با بیان این‌که انتقاد امامان جمعه در خطبه ها برای تقویت نظام و کمک به مردم است، گفت: مسؤولی که اعتقاد به نمازجمعه ندارد لاجرم اعتقاد به نظام اسلامی هم ندارد.

امام جمعه نور همچنین با اعلام این‌که نمی شود بدون هیچ عذری نمازجمعه را حتی به بهانه خوش نیامدن از امام جمعه ترک کرد، افزود: اتحاد مهمترین محصول نمازجمعه بوده وامام جمعه نیز اگر غیر از موضع مقام عظمای ولایت سخنی بگوید خیانت کرده است.

خطیب جمعه نور با تاکید براینکه همه مسؤولان طبق شرع موظف به فراهم کردن امکانات و زمینه سازی برپایی نمازجمعه و حضور حداکثری نمازگزاران هستند، از کوتاهی مسؤولان امر در شهرستان نور برای فراهم کردن امکانات ایاب و ذهاب نمازگزاران به شدت انتقاد کرد.

حجت الاسلام اسماعیلی خاطرنشان کرد: در شهرهای دیگر استان وسایط نقلیه به صورت رایگان نمازگزاران جمعه را جابجا می کنند اما نوری ها علی رغم این‌که خودشان حاضر به پرداخت هزینه ایاب وذهاب هستند ولی این نوع امکانات در اختیارشان قرار نمی گیرد.

وی اضافه کرد: اگر مسؤولآن امر به بهانه های مختلف در برپایی نمازجمعه مطلوب و فراهم کردن امکانات برای حضور حداکثری نمازگزاران کوتاهی کنند به نظام خیانت کردند چراکه این امر وظیفه همگان بوده وحکم شرعی دارد./950/پ202/ص
ارسال نظرات