۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۷۶۴۵۴۰
آیت الله صفایی بوشهری:

بوشهری‌ها خلیج‌فارس را برای هر متجاوزی به گورستان بدل خواهند کرد

بوشهری‌ها خلیج‌فارس را برای هر متجاوزی به گورستان بدل خواهند کرد
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: تمام تاریخ پژوهان در این عرصه گواهند که بعد از شکست سخت انگلیس در دلوار، دیگر انگلیس به هیچ کشوری جرات حمله پیدا نکرد و آموخت که رئیسعلی دلواری یک مکتب مقاومت، دیانت و مجاهدت در دنیا تاسیس کرده است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از ظهر امروز در کنگره یکصد و نهمین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری اظهار داشت: انگلیس چهار بار در ۲۰۰ سال اخیر به بوشهر حمله کرد و هر بار عالمان بزرگ حکم به وجوب دفاع دادند و سرداران بزرگ در اوج آنها، رئیسعلی دلواری حماسه آفریدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در تاریخ جهان هر جایی که انگلیس حمله کرد، آثار و بقاء استعماری خود را در آنجا نهادینه کرده؛ فرهنگ، سیاست و یا اقتصاد  اما در استان بوشهر به جهت عالمان بزرگ و سرداران رشید، فقط قبرستان ننگ آنها باقی مانده است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه رئیسعلی دلواری یک نماد آسمانی دیانت و مقاومت است، گفت: تمام تاریخ پژوهان در این عرصه گواهند که بعد از شکست سخت انگلیس در دلوار، دیگر انگلیس به هیچ کشوری جرات حمله پیدا نکرد و آموخت که رئیسعلی دلواری یک مکتب مقاومت، دیانت و مجاهدت در دنیا تاسیس کرده است؛ بنابراین به دنبال استعمار نو و فرانو رفتند و دیدند که با استعمار کهنه نمی توان کاری کرد.

وی بیان کرد: اکنون هم اگر بیگانه‌ای بخواهد به ایران اسلامی تجاوز کند، مردم بوشهر در صدر آنها دلوار از حریم دین و انقلاب و ولایت دفاع می‌کنند و خلیج فارس را گورستان ننگ متجاوزان خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: ما از رئیسعلی دلواری آموخته‌ایم که باید در منظومه ولایت خود را تعریف کنیم که شمس الشموس آن ولایت است. به همین جهت استان بوشهر به دارالحماسه و استان ولایتمدار مشهور است.

وی افزود: شناسنامه استان بوشهر و دلوار، ولایتمداری، مجاهدت و مقاومت در قبال بیگانگان است.

ارسال نظرات