۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۶۴۰۹۳
آیت الله صفایی بوشهری:

مکتب امام حسین نظم آینده جهان را مهندسی می‌کند

مکتب امام حسین نظم آینده جهان را مهندسی می‌کند
سخنران حرم حضرت معصومه (س) با بیان اینکه نظم آینده جهان حسینی است و مکتب امام حسین علیه السلام نظم آینده جهان را مهندسی می کند، تصریح کرد: امروز در کل جهان نام و یاد و ذکر حسین تجلی دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در سخنرانی معارفی شام اربعین حسینی در حرم مطهر بانوی کرامت که یکشنبه شب برگزار شد با اشاره به اهمیت زیارت اربعین در بین ادعیه اسلامی، ابراز کرد: در بین زیارات موجود و ماثور در مجموعه زیارات اسلامی زیارت اربعین دارای جایگاه بسیار ویژه ای است بطوریکه این زیارت یکی از علائم پنجگانه انسان مومن برشمرده شده است.

وی افزود: انسان مومن تجلی ایمان باطنی او در ظاهر جلوه اش اینچنین هست که اهل اقامه نماز واجب و نافله است و دیگری زیارت اربعین، سر به خاک نشاندن در نماز، انگشتر مناسب در دست راست و بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز است و به همین خاطر زیارت اربعین در بین زیارات اسلامی و شیعی دارای یک جایگاه فوق العاده مهمی است.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اربعین مثل یک ستاره پرفروغ درخشش دارد و‌ کانون‌ جذب برای مکتب آسمانی است، خاطرنشان کرد: اربعین مکتب و کانونی برای جذب تمام آزادگان جهان است.

وی با تأکید بر اینکه حضرت ابا عبدالله الحسین یعنی اسلام ناب محمدی، ابراز کرد: مرحوم شیخ طوسی در تهذیب، مرحوم کفعی در المصباح، مرحوم سید بن طاووس در الاقبال و همه اصحاب حدیث بر صحت این حدیث انشاء دارند.

مکتب حسین نظم آینده جهان را مهندسی می کند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه زیارت اربعین دارای مفادی سرنوشت ساز و راهبر انسان در حیات بعد از سیدالشهداء است، تصریح داشت: در این زیارت راه را نشان می دهد که حسین‌ چه کرد و نظم آینده بشر به دست چه کسی است.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) ادامه داد: تمام دنیا بر این باورند که مدیریت جهان به دست غرب خواهد بود اما نظم آینده جهان حسینی است؛ مکتب حسین نظم آینده جهان را مهندسی می کند و امروز در کل جهان نام و یاد و ذکر حسین تجلی دارد.

وی با بیان اینکه در این زیارت بر دو عنصر تکیه شده است، خاطرنشان کرد: جهالت و ضلالت دو‌ عنصری هست که انسان را به پرتگاه نابودی می‌کشاند. جامعه ای که دچار ضلالت شد فرهنگ او‌ جاهلی می شود و علم و آموزه های اسلامی در آن‌ جامعه خریدار نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اضافه کرد: دومین عامل ابتذال بی بصیرتی می باشد بی بصیرتی یعنی انسان دوست را از دشمن تشخیص ندهد و همانند یک نابینا قدرت تشخیص خود را از دست بدهد. انسان بی بصیرت با یک تبلیغ و یک حرکت سیاسی خواص مخالف اسلام دچار بحران و انحراف می شود.

مکتب حسین نظم آینده جهان را مهندسی می کند

آیت الله صفایی بوشهری گفت: بی بصیرتی موجب بحران جامعه در عدم شناخت می شود لذا زیارت اربعین بر روی این دو نکته تاکید دارد که امام حسین علیه السلام با شهادت خود چه چیزی با خود برای مسلمانان به ارمغان آورد تا جهالت و ضلالت و بحران بی بصیرتی و گمراهی را از میان بردارد.

وی مکتب الحسین را مکتب هدایت نامید و ابراز کرد: بیش از بیست میلیون نفر از اقصی نقاط جهان به زیارت اربعین رفته اند و آنها زائرین حسینی می‌مانند و جامعه را حسینی می کنند و لذا جهان آینده از آن حسین و فرزندش مهدی موعود است. سردمداران استکبار هرچه می‌خواهند تلاش کنند اما بدانند آینده دنیا حسینی خواهد بود.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) افزود: صهیونیست ها با جنایت هایشان در مسیر راه حسین قرار گرفته اند و بدانند هر کس در مسیر حسین قرار بگیرد همچون یزید مختوم به نابودی است.

ارسال نظرات