۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۴۶۴۲۰۶
مدرس حوزه و دانشگاه:

پیامبر اکرم برای بصیرت افزایی مردم مبعوث شد

مدرس حوزه و دانشگاه قم گفت: پیامبر اکرم(ص) آمد تا به مردم بصیرت دهد و سخنان عقلانی، منطقی و استدلالی را آموزش دهد چنانچه در قرآن نیز با دلایل منطقی نحوه خلقت انسان و سپس بازگشت به سوی خدا را شرح داده است و قوانین طبیعت را تشریح می کند تا بدانیم که این دنیا بیهوده آفریده نشده و دارای خالقی توانا است.
پیامبر (ص)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدباقر نکونام، مدرس حوزه و دانشگاه قم شب گذشته در حسینیه خیابان فیروزآباد کرمان اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) هرگز انسانها را استعمار و استثمار نکردند و همواره در کارها با دیگران همکاری و مشارکت می کردند و هرگز بار خود را بر دوش دیگران نمی انداختند.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) آمد تا به مردم بصیرت دهد و سخنان عقلانی، منطقی و استدلالی را آموزش دهد، چنانچه در قرآن نیز با دلایل منطقی نحوه خلقت انسان و سپس بازگشت به سوی خدا را شرح داده است و قوانین طبیعت را تشریح می کند تا بدانیم که این دنیا بیهوده آفریده نشده و دارای خالقی توانا است.

این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: عقلانیت آن است که بدانیم اگر گاهی نابسامانی در زندگی ایجاد می شود نباید ناشکر بود، چرا که خداوند نعمات بسیاری به ما عطا کرده که گاهی شناخت برخی از این نعمات با وجود ضد آنها است، چنانچه تا مریض نشویم قدر صحت و سلامت را نمی دانیم.

وی عنوان کرد: همه عالم از نظم شگفت انگیزی برخوردار است که این نظم بر برنامه زندگی ما اثر دارد، زیرا نظم حاکم بر جهان به حدی است که حتی تا 50 سال آینده را نیز می دانیم که چه ساعتی سال تحویل می شود و چه زمانی ماه و یا خورشید می گیرد.

حجت الاسلام نکونام ابراز داشت: تنها هنر ما این است که این نظم حاکم بر جهان را کشف می کنیم و جالب است کاشفان این نظم را به عنوان دانشمندان و بزرگان اهل علم می شناسیم و تکریم می کنیم پس چگونه است که از خالق این نظم به درستی تشکر نمی کنیم؟

این کارشناس امور دینی تصریح کرد: یکی از دلایل جهانی شدن دین پیامبر(ص) همین نظمی است که توأم با عقلانیت و استدلال در قرآن بیان شده و دامنه آن تا قیامت گسترده شده است، زیرا قرآن معجزه پیامبر(ص) است که برای همه ملت ها و اعصار آمده و تا همیشه کاربرد دارد در حالی که هیچ اختلافی در این کتاب نیست به همین سبب همه آیاتش تفکربرانگیز است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت عدم ارتباط نامشروع دو جنس مخالف قبل از ازدواج با بهانه کسب شناخت نسبت به یکدیگر اشاره کرد و گفت: عاقبت این گونه ارتباطات از دو حالت خارج نیست، از این رو یا هم ازدواج می کنند و کم کم عدم اعتماد در زندگیشان رخ می دهد چرا که شخص فکر می کند اگر با من بوده شاید با دیگران هم همین گونه ارتباط داشته است و این آغاز اختلافات و در نهایت طلاق است.

حجت الاسلام نکونام افزود: و یا آنکه ارتباط دو نفر به ازدواج ختم نشده و هر یک با شخص دیگری زندگی خود را آغاز می کند که در همین موقع مرض مقایسه به سراغشان آمده و با دوست قبلیشان می سنجند که او در فلان مورد بهتر بود و یا زیباتر بود و مسائلی از این دست که باز اختلاف در زندگی ایجاد شده و سبب تزلزل زندگی زناشویی آنان می شود که همه اینها به سبب آن تجربه ای است که قبل از ازدواج با فرد دیگر داشتند، از این رو چنین ارتباطاتی از اصل و ریشه مردود است./9703/202/ب2

ارسال نظرات