۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۷۶۴۲۲
پژوهشگر افغان:

ترویج بی‌حجابی از پیامدهای فمینیسم است

خبرگزاری رسا ـ‌ پژوهشگر عرصه اجتماعی از کشور افغانستان در همایش جهانی زنان گفت: تضعیف باورهای دینی و ترویج بی‌حجابی از پیامدهای فمینیسم است.
فمينيسم؛ تاريخچه، نظريات، گرايش ها و نقد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌حجت الاسلام محمد عاصف حکمت،‌ پژوهشگر عرصه اجتماعی از کشور افغانستان، در همایش جهانی زنان با اشاره به این که عوامل و زمینه‌های فمنیستی در افغانستان وجود دارد، اذعان داشت: تضعیف باورهای دینی، ترویج بی حجابی و غنا از پیامدهای فمینیسم است.

وی که مقاله‌اش در این همایش برگزیده شد‌، بیان داشت: به علت رسوخ فمینیسم در افغانستان بنیاد خانواده‌ها تضعیف شده و مردستیزی، دامن زدن به تفرقه‌ها، طلاق‌، اشاعه فحشا، ازدواج‌های خیابانی، ‌آزادی غربی و حمایت از زنان فراری رشد داشته است.

حجت الاسلام حکمت با بیان این که علما و روحانیت افغانستان باید با این عقیده منحرف مبارزه کنند، اظهار داشت: یکی از عوامل گرایش به فمینیسم، عدم آگاهی کافی زنان با دیدگاه و مبانی اسلامی است.

وی در ادامه به سرمایه‌گذاری غرب در نهادهای تعلیمی کشور افغانستان اشاره ‌و تصریح کرد: با ورود اشغالگران به افغانستان آزادی رسانه‌ها و تبلیغ وسیع از فمینیسم در دستور کار قرار گرفته است.

این پژوهشگر افغانستانی در پایان گفت: ‌باید از زنان محجبه و اسلامی به عنوان نماد حیا و عفاف، همواره تقدیر و تشکر کرد./957/پ202/س
ارسال نظرات