۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۶۳۸۳۴
مدیر جامعة الزهرا:

کمال انسان با ولایت تأمین می‌شود

کمال انسان با ولایت تأمین می‌شود
مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: کمال انسان با ولایت تأمین می‌شود و اگر فردی، ولایت نداشته باشد، در مسیر خلقت و کمال حرکت نکرده و بی ارزش است.
به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، زهره برقعی در سومین روز حضور کاروان همپای قافله ۸ در سفر معنوی اربعین حسینی، عنوان کرد: بسیاری از علما و بزرگان، مشکلات اعتقادی، روحی و روانی خود را در بارگاه‌های مطهر حل می‌کردند.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه هدف از خلقت انسان، تکامل و رسیدن به کمال است، گفت: کمال انسان با ولایت تأمین می‌شود و اگر فردی، ولایت نداشته باشد، در مسیر خلقت و کمال حرکت نکرده و بی ارزش است و این اصل اثبات شده است.

وی با بیان اینکه همه به یک اندازه نمی‌توانند از حضور در این سفر معنوی استفاده کنند، به حضور امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در این سفر اشاره کرد و افزود: مهم ترین مسئله در اربعین حسینی، درک حضور اهل بیت علیهم‌السلام به ویژه حضرت صاحب الزمان (عج) است، اینکه احساس کنیم در برابر امام ایستاده‌ایم و سلام می‌دهیم.

برقعی تأکید کرد: خداوند متعال را شاکر باشیم که ما را با محبت اهل بیت علیهم‌السلام بزرگ و تربیت کردند و این محبت را برای ما به ارث گذاشتند.

وی با اشاره به توفیق خدمتگزاری به زائران امام حسین علیه‌السلام، عنوان کرد: این دعوتنامه از سوی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام برای برخی خدمتگزاران حسینی زده شد، سعی کنید چند قدم برای آنان که توفیق حضور نداشتند، بردارید.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به لزوم شناخت و درک حضور در برابر اهل بیت علیهم‌السلام، اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «هر کس که خدا خیر خواه او باشد محبت حسین علیه السلام و زیارتش را در دل او می‌اندازد و هر کس که خدا بدخواه او باشد کینه و خشم حسین علیه السلام و خشم زیارتش را در دل او می‌اندازد».

وی تصریح کرد: اکسیژنی که در این جا تنفس می‌کنید، روح و روان انسان را از انواع بیماری‌ها و مشکلات نجات می‌دهد. هر ثانیه حضور ما در این مکان ارزشمند است، بنابراین در کمک به دیگران، نظافت محیط، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ دین تمام تلاش خود را داشته باشیم.

در سفر اربعین هم مسیر حضرت زینب(س) هستیم

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: همه ما به ظاهر به زیارت امام حسین (ع) آمده‌ایم، اما تلاش کنیم به اندازه‌ای توشه جمع کنیم که امام زمان (عج) حکم سربازی ما را امضا کند و به عنوان سرباز امام زمان (عج) با تمام وجود در خدمت حضرت باشیم. ما در مسیری که حضرت زینب (س) پیمودند، گام نهاده‌ایم و آمده‌ایم تا با حضرت تجدید عهد و پیمان کنیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به آداب سفر، توصیه کرد: در این سفر معنوی، ارزش‌های اخلاقی و معنوی را کسب کنیم و مؤدب به آداب سفر باشیم.

ارسال نظرات