۰۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۷۶۳۷۶

نشست علمی دین، رسانه، ارتباطات در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی«دین، رسانه، ارتباطات» با حضور محسن فاطمی استاد دانشگاه بریتیش کانادا در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.
نشست علمی دین، رسانه، ارتباطات در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پرفسور «محسن فاطمی» در این نشست که از سوی معاونت پژوهش مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه ارتباط یکی از مهمترین موضوعات بین رشته ای در علوم انسانی است، اظهار داشت: ارتباط جزء ناگسستنی انسان است و به دو دسته درون و برون فردی تقسیم می شود.

وی با اشاره به غنای منابع دینی در همه ابعاد از جمله بعد ارتباطی، ادامه داد: به خوبی می توان ادعا کرد که ارتباط و اصلاح ارتباط یکی از مهمترین محورهای دینی است و کسانی مانند علامه جعفری با دقت زیادی در این موضوع سخن گفته اند و وقتی با جهان بینی الهی موضوع را مورد تحقیق قرار دهیم حوزه های ارتباط انسان با خود، خدا، طبیعت و دیگر انسان ها بیان شده است.

وی تصریح کرد: بدون آنکه بخواهم غلو کرده باشم می گویم ظرافت هایی که دین در مباحث ارتباطی بیان کرده است در هیچ منبع علمی و کتبی نمی توان دید و دین ژرف ترین حرف ها را در حوزه ارتباطی زده است.

استاد دانشگاه بریتیش کانادا ادامه داد: روایات و سیره ائمه ما مشحون از موضوعات ارتباطی است و هیچ بستری به اندازه دین نمی تواند موجب توانمندی ارتباطی انسان در همه ابعاد ارتباط با خود، خدا، طبیعت و دیگران شود.

وی با بیان اینکه در روان شناسی بسیاری از موارد به اصلاح رابطه فرد با خود و دیگران باز می گردد تصریح کرد: در حوزه ارتباطی اگر بتوانیم از دین به عنوان زمینه اصلی در ایجاد توانمندی و شوکت درونی استفاده کنیم نقش مهمی در بالندگی فردی و اجتماعی افرادخواهد داشت.

گفتنی است، استادی در دانشگاه بریتیش کانادا، مریتس، فونیکس و هاروارد همچنین دانشگاه علم و صنعت از جمله سوابق علمی پرفسور فاطمی است.

وی استاد در رشته های زبان انگلیسی، روان شناسی عمومی، روان شناسی مدیریت و رسانه، حقوق، فلسفه اسلامی و غربی، منطق و شیوه های نوین آموزشی رسانه و ارتباطات است و فلسفه را طی چهار سال به صورت خصوصی در محضر علامه جعفری گذرانده است./925/پ202/ص
ارسال نظرات