۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۷۶۳۷۲۷
پزشکیان:

همیشه از حق مردم و مذاهب دفاع کرده‌ام

همیشه از حق مردم و مذاهب دفاع کرده‌ام
رئیس‌جمهور با بیان اینکه همیشه به حق و عدالت در جامعه اعتقاد دارم تصریح کرد: در جاهایی که کسی جرئت نداشت، من حرف زدم، برای ایجاد حق و عدالت به شدت به اصلاحات اعتقاد دارم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در دفاع از کابینه پیشنهادی در سخنانی، گفت: همیشه به بی‌عدالتی‌ها حمله و از حق مردم و مذاهب و قومیت‌ها دفاع کردم.

وی با بیان اینکه همیشه به حق و عدالت در جامعه اعتقاد دارم، اظهار کرد: در جاهایی که کسی جرئت نداشت، من حرف زدم. برای ایجاد حق و عدالت به شدت به اصلاحات اعتقاد دارم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: ما دروغ نخواهیم گفت و غیر صادقانه و منافقانه با هیچکس برخورد نخواهیم کرد، این باور و اعتقاد ماست و این را معامله نمی‌کنیم و اگر به اصلاحات معتقدیم و باید اصلاحات کنیم برای این است که حق و عدالت در جامعه به شکلی که باید باشد، نیست.

پزشکیان تصریح کرد: لازم نیست از پشت تریبون کسی اعلام کند که ما دروغ گفته‌ایم، بنده هیچ وقت دروغ نخواهم گفت، تا جایی که از دستم بر بیاید و زنده هستم و بتوانم این حق را و این عدالت را پیگیری خواهم کرد که اجرا کنم.

وی اضافه کرد:  کسانی که مدیریت و علم می‌فهمند، می‌دانند حل مشکل فرایندها دفعتا امکان‌پذیر نیست.

رئیس‌جمهور ادامه با بیان اینکه ما به بسیج واقعی نیاز داریم، گفت: ما باید دست به دست هم دهیم و این مسیری که مشخص است، بر اساس حق و عدالت پیش رویم.

پزشکیان ادامه داد: ما دنبال منافع خودمان جناح و دسته خودمان نگردیم، به دنبال حق و عدالت باشیم؛ این مجلس است که باید چهارچوب را روشن کند و مسیر راه را ریل‌گذاری کند.

وی تأکید کرد: تا حالا هیچ قانونی به خاطر اینکه عادلانه نیست از شورای نگهبان برنگشته است، اگر در جامعه مشکل وجود دارد، از لوایحی است که ما داده‌ایم و قوانینی بوده که مجلس مصوب کرده است. دنبال کسی نگردیم، خودمان هستیم، بپذیریم که باید عدالت و حق را در جامعه اجرا کنیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: بپذیریم به خاطر قدرت، نباید دعوا کنیم، بپذیریم که رمز موفقیت ما وحدت انسجام و همپیمانی ما در رسیدن به آن چشم‌انداز و سیاست‌های کلی است، ما باید در منطقه اول شویم، برای این شدن، باید تغییر رفتار و گفتار پیدا و خودمان را اصلاح کنیم.

پزشکیان تأکید کرد: بنده بارها وقتی صحبت کرده‌ام، اصلاً در فکر اینکه رئیس‌جمهور خواهم شد نبوده‌ام، اما از کردستان، بلوچستان، خوزستان و ترکمنستان و همه مناطق محروم دفاع کرده‌ام، زندگی من شاهد رفتار و صحبت‌هایی است که می‌کنم، زندگی من شاهد آن چیزی است که می‌گویم.

وی اضافه کرد: بنده در زندگی از محرومین فکر نکردم و جز برای محرومین کار نکرده‌ام.

رئیس‌جمهور ادامه داد: از شما می‌خواهم به همه این عزیزانی که ما انتخاب کردیم با قدرت رأی دهید تا ما بسیج در مسیری که مقام معظم رهبری مشخص کرده‌اند، بسیج شویم و یک صدا در مقابل این تهاجم و تهدیدات بایستیم.

پزشکیان با بیان اینکه ما نیاز به وحدت داریم و  این چیزی است که باید عقده‌ها و گره‌های گذشته را کنار بگذاریم، اظهار کرد: باید با هم دست به دست هم دهیم و این راه سخت را که در پیش است با هم ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: باور کنید راه آسان نیست، اینطور نیست که مثلاً ما وضعمان خیلی خوب است، ما همه را باید جذب کنیم، این چیزی است که من از شما می‌خواهم، خواهش می‌کنم کمک کنید.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: همه این عزیزانی که اینجا در خدمت شما هستند، با این باور آمده‌اند که در آن مسیر حرکت خواهند کرد، به پیر و پیغمبر، این‌ها چیزهایی است که مجموعه آدم‌هایی که با هم کار می‌کردند با هم تفاهم کردیم و این مجموعه کابینه از آن بیرون آمده و ما آنها را به شما معرفی کرده‌ایم.

پزشکیان ادامه داد: در همه این مراحل مشورت‌های لازم را با همه آن کسانی که باید انجام می‌دادیم، انجام دادیم، به خدا، والله مشورت کرده‌ایم، حداقل در آن سطح بالا مشورت‌هایمان را انجام داده‌ایم. بدون مشورت آن‌ها به اینجا نیامده‌ایم، البته عیب و مشکل هم داریم، اگر بخواهیم گیر دهیم، به هر کسی می‌شود این گیرها را داد.

وی تصریح کرد: بنده را برای گفت‌وگوهای انتخاباتی صدا کردند، به آنها گفتم  بنده اصولی دارم که حق و عدالت است؛ برای این حق و عدالت می‌خواهم اصلاحات کنم و به شدت به آن معتقد هستم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: امام حسین (ع) وقتی به سمت کربلا می‌رفت فرمودند: مگر نمی‌بینید به حق حمله می‌کنند؟ وقتی جامعه‌ای داشته باشیم که حق در آن نادیده گرفته شود، بر هر مسلمانی وظیفه است که در آن قیام کند؛ امام حسین (ع) فرمودند برای اصلاح امت جدم خروج کرده‌ام؛ امر به معروف و نهی از منکر برای آن است که از حق عدول نشود و عدالت زیر پا گذاشته نشود.

پزشکیان با تأکید بر اینکه معتقدم استراتژی و روش برون‌رفت از وضعیت موجود، بسیجی است که در هنگام حمله دشمن به خاک کشورمان ایجاد شد، اظهار کرد: بسیج همه، نه بسیج یک عده و یک گروه!

پزشکیان تأکید کرد: برادری می‌گوید که وزرا، سلایق مختلف دارند، وقتی پایبند به قانون است، دیگر سلایق مختلف معنا ندارد، ما پایبند به چشم‌انداز قانون، اراده و اعلام و امضای رهبر انقلاب هستیم.

وی اضافه کرد: ۲۰ سال است که براساس چشم‌انداز قرار بود که ما اول شویم، اما فقط با یکدیگر دعوا کردیم، فقط یکدیگر را نقد کردیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رمز موفقیت این است که دست به دست یکدیگر دهیم، باید با هم در مقابل این تهاجمات بایستیم، گفت: چراغ راه و پیمان ما مسیری است که رهبر انقلاب مشخص کرده است، هر حرفی که زدم در عمل و در این مسیر امتحانم کنید.

پزشکیان تصریح کرد: در تمام مراحل انتخاب وزرای پیشنهادی مشورت‌های لازم با افرادی که باید انجام می‌دادیم، انجام شده است. مشورت‌ها در سطح بالا انجام شده و بدون مشورت اینجا نیامده‌ایم.

وی اضافه کرد: با تمام وجود به رضایت مردم اعتقاد داریم و تلاش خواهیم کرد که این مردم راضی شوند. وقتی وزیر بودم به من گفتند، سهم بگیر یا در بیمارستان خصوصی کار کنیم. پاسخ دادم که من به بیمارستان خصوصی نمی‌روم. گفتند بازنشسته شوی، چه کار می‌کنی؟ گفتم می‌روم باغبانی می‌کنم اما از مردم برای طبابت پول نمی‌گیرم و نگرفتم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: نه مجوز مطب گرفته‌ام و نه سهام دارم، توان و علم و مهارتم را در استخدام ملت گذاشته‌ام، آن‌هایی که شهید شده‌اند، دینی بر گردن ما دارند و ما موظفیم آن راه را با باور و اعتقاد ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور همچنین خطاب به نمایندگان مجلس اظهار کرد: از شما می‌خواهم به همه عزیزانی که انتخاب کرده‌ایم، با قدرت رأی بدهید.

رئیس‌جمهور با اشاره به سوابق وزرای پیشنهادی، گفت: من این افراد را بیشتر از شما می‌شناسم؛ اگر همین الآن اتفاقی بیفتد، همین افراد در خط مقدم هستند. مطمئن باشید از دفاع از کشور و نظام و رهبر انقلاب کوتاه نخواهند آمد؛ ما را نظارت و کمک کنید؛ همه مردم کمک کنند تا ایران را به وضعیتی برسانیم که لیاقت ماست، وضعیت کنونی لیاقت ما نیست.

ارسال نظرات