۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۷۶۱۳۷۶
ابوعبیده:

مجاهدان ما ۹ ماه است بدون هرگونه حمایتی اشغالگران را در هم می‌کوبند

مجاهدان ما ۹ ماه است بدون هرگونه حمایتی اشغالگران را در هم می‌کوبند
ابوعبیده، سخنگوی حماس در پیام جدید خود گفت: ۹ ماه از نبرد طوفان الاقصی گذشت و ملت فلسطین همچنان در معرض جنایات و نسل کشی صهیونیستی آمریکایی قرار دارد.

روزنامه هاآرتص درباره احتمال امضای توافق آتش بس نوشت: شخصیت‌های نظام سیاسی اسرائیل، از جمله اعضای ارشد حزب لیکود احتمال امضای توافق تبادل اسرا توسط نخست‌وزیر را بعید می‌دانند.

این سیاستمداران صهیونیست معتقد هستند فشاری که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علیه اجرای این توافق اعمال می‌کنند، بسیار زیاد است و در صورت موافقت با چنین توافقی کابینه را سرنگون خواهند کرد.

هاآرتص به نقل از این مقامات نوشت: نتانیاهو هنوز از این ۲ نفر نخواسته است که درباره جدیت تهدیدات خود توضیح دهند، شاید دلیل آن این باشد که مذاکرات میان اسرائیل و حماس که در روزهای آینده ادامه خواهد داشت، هنوز به پایان نرسیده است.

این منابع همچنین تاکید کردند: فشار وارد شده توسط اسموتریچ و بن گویر علیه توافق، به نخست‌وزیر اجازه نخواهد داد که موضع آنها را نقض کند.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، مذاکرات غیرمستقیم میان تل آویو و حماس برای دستیابی به توافق تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه از سر گرفته شده است.

در طول ماه‌های گذشته، میانجی‌های قطری و مصری به دنبال پر کردن شکاف و دستیابی به توافق بودند، اما با توجه به شکاف بزرگ میان ۲ طرف (حماس و رژیم صهیونیستی)، به‌ویژه با اصرار اشغالگران بر ادامه جنگ پس از تکمیل توافق و مخالفت مقاومت با این ایده، این امر محقق نشد. در ماه مه گذشته، حماس با پیشنهاد میانجی مصری موافقت کرد و صراحتاً آن را اعلام کرد، اما کابینه رژیم اشغالگران به ریاست بنیامین نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد.


تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و هفتاد و پنجمین روز نبرد طوفان الاقصی

ابوعبیده: مجاهدان ما ۹ ماه است بدون هرگونه حمایتی اشغالگران را در هم می‌کوبند

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۲۳ نفر دیگر نیز زخمی شدند. شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۸۱۵۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۷۸۲۸ نفر رسیده است. هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در نوار غزه مفقود و زیر آوار هستند.

ابوعبیده، سخنگوی حماس در پیام جدید خود گفت: ۹ ماه از نبرد طوفان الاقصی گذشت و ملت فلسطین همچنان در معرض جنایات و نسل کشی صهیونیستی آمریکایی قرار دارد. به همه دنیا یادآوری می‌کنیم که طوفان الاقصی سرآغاز مقاومت ما نبود بلکه انفجاری در مقابل دشمن اشغالگر بود. دشمن اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و غزه نسل کشی و پاکسازی نژادی را در پیش گرفته است.

ابوعبیده: مجاهدان ما ۹ ماه است بدون هرگونه حمایتی اشغالگران را در هم می‌کوبند/ بزرگترین عملیات نیروی هوایی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی / رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی دیگر از فرماندهان خود در غزه اعتراف کرد+ عکس و فیلم

نظرسنجی‌های مستقل بعد از ماه‌ها جنگ علیه غزه نشان می‌دهد که چگونه ملت فلسطین در کنار مقاومت ایستاده است. ما همچنان در غزه بدون هرگونه حمایت و پشتیبانی خارجی مبارزه می‌کنیم و ملت فلسطین همچنان بدون آب و غذا و دارو مقاومت و پایداری می‌کند. مجاهدان ما ۹ ماه است که با دشمن می‌جنگند و ارتش اشغالگر تحت حمایت آمریکا و انگلیس را در هم شکستند.

تحولات میدانی نبرد/ بزرگ ترین عملیات نیروی هوایی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی از هشت اکتبر انجام شد/ رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی دیگر از فرماندهان خود در غزه اعتراف کرد

قسام در یک عملیات یک تانک مرکاوا ۴ و یک نفربر اسرائیلی را در مرکز محله تل السلطان در رفح با راکت‌های ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داد.

منابع محلی از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در اردوگاه الفارعه در جنوب طوباس در کرانه باختری خبر دادند. گردان‌های شهدای الاقصی در اردوگاه طولکرم در بیانیه‌ای اعلام کرد وارد درگیری شدیدی با صهیونیست‌های اشغالگر در این اردوگاه شده است.

منابع عبری زبان از حمله موشکی از جنوب لبنان به الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد ده‌ها موشک به سمت الجلیل شلیک شده است. اورژانس رژیم صهیونیستی از مجروحیت شدید یک صهیونیست در این حمله خبر داد. منابع عبری زبان همچنین تاکید کردند که آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای هم در مناطقی در شمال فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته است. پایگاه خبری عبری زبان والا تاکید کرد که در برخی مناطق در شمال فلسطین اشغالی برای اولین بار از آغاز جنگ آژیر خطر فعال شده است.

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه "نیمرا" در غرب طبریا در شمال فلسطین اشغالی را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داده است. حزب الله تاکید کرد که این حمله پاسخی به جنایت و ترور اخیر یکی از مجاهدانش در منطقه بقاع بوده است.

مجاهدان گردان‌های قسام یک تانک مرکاوا ۴ ارتش رژیم صهیونیستی را در خیابان بغداد در محله شجاعیه در شهر غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند. قسام همچنین اعلام کرد که مجاهدان این گردان‌ها یک تانک مرکاوا ۴ دیگر را در نزدیکی مسجد عبدالله بن عمر در جنوب محله تل السلطان در شهر رفح با بمب "شواظ" هدف قرار داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که فرمانده یکی از گروهان‌ها در گردان مهندسی زرهی ۶۰۱ بر اثر شلیک موشک ضد تانک در جنوب نوار غزه کشته شده است.

منابع عبری زبان اعلام کردند حدود ۴۰ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه هوایی میرون و کوه جرمق در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. این حمله منجر به وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ای در این منطقه شده است.

یک مسئول حزب الله در گفتگو با الجزیره اعلام کرد: تجهیزات جاسوسی و اطلاعاتی و سیستم‌های فنی رژیم اشغالگر صهیونیستی را در کوه حرمون در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار دادیم و بخش‌هایی از آن را تخریب کردیم. وی اعلام کرد که این مرکز جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیستی برای اولین بار از زمان جنگ اکتبر ۱۹۷۳ هدف قرار گرفته است. این مسئول حزب الله اظهار داشت که این بزرگ‌ترین عملیات نیروی هوایی حزب الله از هشتم اکتبر گذشته است. وی عنوان کرد که این مرکز از نظر اهمیت با پایگاه اسرائیلی میرون برابری می‌کند.

معاریو:‌ حماس صاحب حکومت و حاکمیت در غزه است و هرگونه تلاش برای جایگزینی آن واقع بینانه به نظر نمی رسد

روزنامه صهیونیستی «معاریو» در تشریح راهکارهای رژیم صهیونیستی برای مرحله پس از جنگ غزه، اعلام کرد که صرفنظر از جنجال های جاری درباره طرف اداره کننده نوار غزه، باید گفت که هر گونه جایگزینی برای جنبش مقاومت اسلامی «حماس» واقع بینانه به نظر نمی رسد و این جنبش صاحب حکومت و حاکمیت در این منطقه است.

روزنامه معاریو با انتشار مقاله ای به مقایسه اوضاع باریکه غزه با کرانه باختری پرداخت و خاطر نشان کرد که پس از گذشت چندین سال از حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری در سال ۲۰۰۲، ارتش صهیونیستی همچنان درگیری های بی وقفه ای با فلسطینیان این منطقه دارد. این روزنامه همچنین تاکید کرد که «همسویی میان ابعاد نظامی و مدنی حماس در غزه نه تنها از بین نرفته است، بلکه در مرحله حمله هوایی و حتی پس از عملیات زمینی هیچ ضربه ای نخورده است.»

ابوعبیده: مجاهدان ما ۹ ماه است بدون هرگونه حمایتی اشغالگران را در هم می‌کوبند/ بزرگترین عملیات نیروی هوایی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی / رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی دیگر از فرماندهان خود در غزه اعتراف کرد+ عکس و فیلم

معاریو در ادامه به مساله توزیع کمک ها در نوار غزه که دولت صهیونیستی بررسی کرده است، اشاره کرد و با اعلام اینکه این بحث ها به نتیجه ای نرسید، تاکید کرد که دولت صهیونیستی دوست ندارد که جنبش حماس مسئولیت توزیع کمک ها را بر عهده داشته باشد و در عین حال، گزینه جایگزینی هم ندارد.

این روزنامه با تاکید بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همانند ۶ ماه قبل هیچ پاسخ یا گزینه غیرنظامی برای ساکنان غزه ندارد، اعلام کرد که نتانیاهو امروز جز اینکه نمی خواهد تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه باشد، گزینه دیگری ندارد؛ چرا که این تصمیم عملا به معنای آغاز مسیر شروع روند سیاسی تشکیل دو کشور خواهد بود.

تظاهرات صهیونیست ها برای توافقنامه مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی حماس/ رئیس رژیم صهیونیستی: اکثریت اسرائیلی‌ها از توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه حمایت می‌کنند

هزاران صهیونیست امروز شنبه با تظاهرات در مناطق مختلف فلسطین اشغالی خواستار امضای توافقنامه مبادله اسرا با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» و برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شدند. آنها پلاکاردهای بزرگی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «مبادله همین الان».

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هزاران صهیونیست با تظاهرات در میدان کابلان در وسط شهر تل آویو خواستار امضای توافق مبادله اسرا و از دست ندادن مجدد فرصت شدند. تظاهرات کنندگان شعار می دادند:«مباله همین الان». در همین راستا، نزدیک به ۲۰۰۰ صهیونیست نیز با تظاهرات در شهر قیساریه خواستار مبادله اسرا و برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز به نوبه خود اعلام کرد که هزاران صهیونیست در نقاط دیگر؛ از جمله در تقاطع کرکور، عمق حیفر (در شمال) و شهر رحوبوت (در مرکز فلسطین اشغالی) تظاهرات کرده و پلاکاردهای بزرگی در دست گرفتند که بر مبادله هر چه سریعتر اسرا و همچنین برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام تاکید داشتند.

منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک‌نشینان صهیونیست مقابل خانه‌های ۱۸ وزیر و عضو کنست رژیم صهیونیستی از حزب لیکود دست به تظاهرات زده و خواستار برکناری نتانیاهو و امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت هستند.

اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اکثریت اسرائیلی‌ها از توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه حمایت می‌کنند. در همین حال، هماهنگ کننده سابق امور اسرا و مفقودان اسرائیلی تاکید کرد که ما باید همه تلاش خود را برای آزادی ۱۲۰ اسیر اسرائیلی در غزه بکار گیریم. وی گفت نتانیاهو می‌داند که این آخرین فرصت است و اگر آن را هدر دهد، برایش یک فاجعه خواهد بود. او همچنین تاکید کرد کسانی که با توافق مبادله اسرا مخالفت می‌کنند، از وضعیت غزه چیزی نمی‌دانند و حماس جریان و تفکری است که غیرقابل حذف است.

ابوعبیده: مجاهدان ما ۹ ماه است بدون هرگونه حمایتی اشغالگران را در هم می‌کوبند/ بزرگترین عملیات نیروی هوایی حزب الله علیه رژیم صهیونیستی / رژیم صهیونیستی به هلاکت یکی دیگر از فرماندهان خود در غزه اعتراف کرد+ عکس و فیلمتظاهرات صهیونیست‌ها برای امضای توافق تبادل اسرا

برخی منابع در سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند که برآوردها نشان می دهد که «فرصت طلایی برای امضای توافق مبادله اسرا» با جنبش مقاومت اسلامی «حماس» پیش آمده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد برخی مسئولان موساد که در مذاکرات مبادله اسرا نیز مشارکت داشتند، خاطر نشان کردند که «امید زیادی به دستیابی به توافقی که باعث بازگشت اسرای اسرائیلی از نوار غزه شود، وجود دارد.»

این شبکه صهیونیستی با اشاره به اینکه مراجع امنیتی به مسئولان سیاسی اعلام کرده اند که باید فرصت طلایی فعلی را برای تحقق توافق مبادله اسرا مغتنم بشمارند، خاطر نشان کرد که ارتش صهیونیستی هم به مقامات سیاسی اعلام کرده است که جنگ با حماس سال ها به طول خواهد انجامید و شاید رژیم صهیونیستی در این مدت اسرای خود را از دست بدهد.

هاآرتص: ارتش روز هفتم اکتبر پروتکل هانیبال را برای کشتن افراد حماس و اسیرهای اسرائیلی در دست آنها را صادر کرده است

روزنامه عبری زبان هاآرتص بیان کرد که تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی روز هفتم اکتبر دستوراتی مبنی بر جلوگیری از بازگشت هر خودرویی به غزه را صادر کرد. این روزنامه اشاره کرد: بر پایه این تحقیقات، ارتش روز هفتم اکتبر پروتکل هانیبال را برای کشتن افراد حماس و اسیرهای اسرائیلی در دست آنها را صادر کرده است.

بر اساس این پروتکل، ارتش رژیم صهیونیستی برای اینکه بعدا مجبور به پرداخت بهایی سنگین نشود، اسرائیلی‌هایی را که اسیر شدند یا در خطر اسارت قرار دارند، هدف قرار داده و به قتل می‌رساند. برخی منابع عبری زبان قبلا اذعان کرده بودند که روز هفتم اکتبر حدود ۳۶۰ اسرائیلی توسط بالگردی اسرائیلی به قتل رسیدند.

ارسال نظرات