۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۷۵۷۶۶
معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه:

انعکاس فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه های علمیه به ارتقا جایگاه علمی کشور کمک می کند

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه، بر ضرورت استفاده بیشتر رسانه ها از ظرفیت های موجود خبری در حوزه های علمیه تاکید کرد.
حجت الاسلام عماد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی عماد، معاون پژوهشی حوزه‌های علمیه، روز پنج شنبه در دیدار علی اکبر جوانفکر، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در سخنانی با اشاره به ظرفیت خبری مناسب حوزه های علمیه، برضرورت برقراری ارتباط مناسب بین خبرگزاری‌ها و حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: انعکاس فعالیت های علمی و پژوهشی حوزه و همچنین اقدامات و فعالیت های مناسبی که در حوزه های علمیه انجام می شود، به ارتقا جایگاه علمی کشور کمک می کند.

حجت‌الاسلام عماد با بیان اینکه حوزه های علمیه می‌توانند نیازهای رسانه ها و خبرگزاری‌ها را در زمینه اطلاع ‌رسانی برطرف کنند تصریح کرد: اگر فلسفه هر پدیده‌ای الهی تدوین شود، این مسئله هم در تکنیک‌ها و هم در ساختارها بسیار مؤثر خواهد بود و ضروری است به این موضوع توجه ویژه ای بشود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده بیشتر رسانه ها از ظرفیت های موجود خبری در حوزه های علمیه بیان داشت: با توجه به فعالیت های گسترده حوزه‌های علمیه در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی و همچنین تبلیغی باید با برنامه ریزی مناسب، تعامل‌ مطلوبی بین نهادهای حوزوی و رسانه‌ها برقرار شود.

این استاد حوزه علمیه قم خواستار اهتمام بیشتر رسانه ها برای انعکاس اخبار و رخدادهای علمی و پژوهشی حوزه های علمیه شد و تاکید کرد: با برنامه ریزی مناسب ما می توانیم اخبار حوزه های علمیه را در اختیار رسانه ها قرار داده و از سویی دیگر این رسانه ها نیز نسبت به انعکاس مطلوب اخبار حوزه های علمیه اهتمام داشته باشند.

گفتنی است در ابتدای این دیدار علی اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نیز گزارشی از اقدامات و فعالیت های خبری این خبرگزاری ارائه کرد و از آمادگی این رسانه خبری جهت تعامل بیشتر با حوزه های علمیه در زمینه انعکاس اخبار خبر داد./924/پ202/ص
ارسال نظرات