۰۶ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۷۵۴۷
رهبر شیعیان بنارس هند:

هیچ حركت و جنبشی نباید منجر به تضعیف جایگاه ولی فقیه شود

خبرگزاری رسا ـ رهبر شیعیان شهر بنارس هند تاكید كرد: معترضان به نتیجه انتخابات در ایران نباید بعد از سخنان ولی فقیه، به اعتراض خود ادامه دهند كه این مساله به تضعیف جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی منجر می شود.
آيت الله شميم الحسن رهبر شيعيان بنارس هند
 
آیت الله سید شمیم الحسن رضوی، مدیر حوزه علمیه جوادیه شهر بنارس هند و رهبر شیعیان این شهر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این كشور، ضمن باشكوه توصیف كردن انتخابات دهم در ایران، بر تبعیت هرچه بیشتر گروهها و جریانهای سیاسی از ولایت فقیه تاكید كرد.

وی تاكید كرد: الحمد الله امروز در ایران حكومت اسلامی به شكلی كامل برقرار است و در سایه این حكومت انتخابات و مردم سالاری نیز اجرا می شود.

شمیم الحسن افزود: یكی از مسائلی كه سبب تقویت حكومت اسلامی در یك كشور می شود، تبعیت جریانها و گروههای سیاسی و آحاد مردم از نظر ولی فقیه است، لذا در وضعیت كنونی ایران نیز همه جریانها و قشرهای مردم باید ببینند كه نظر مبارك ولی فقیه در انتخابات چیست و آن را قبول كنند.

این عالم برجسته شیعه در هند خاطر نشان كرد: انتخابات ایران یكی از بهترین نمونه های مردم سالاری دینی در دنیاست كه طی آن مردی مخلص، خدمت گذار، مطبع رهبر و  راستگو رای آورده است. کسانی که در مقابل ایشان نتوانستند رای بیاورند نباید با متهم کردن بروز تخلف در انتخابات اسباب تضعیف ولایت فقیه و نا امنی و کشتار را در كشور فراهم آورند.

وی گفت: اینكه عده ای در رقابت سیاسی ناكام بمانند و دست به چنین اقداماتی بزنند، امری خلاف دین و دینداری است.

مدیر حوزه علمیه جوادیه بنارس تاكید كرد:  معمولا در اینچنین مواقعی است كه دشمنان و استعمار گران با نفوذ میان معترضان اسباب تضعیف حكومت و بی قداست كردن ولایت فقیه را فراهم می آوردند.

وی گفت: اگر معترضان به نتیجه انتخابات از این كار خود قصد خیری دارند، چرا همچنان بعد از سخنان رهبری به اعتراض خود ادامه می دهند؟ اینها درون نظام اسلامی اند و باید برخلاف خواست و نظر خود به نظر مبارك ولی فقیه احترام بگذارند.

گفتنی است آیت الله سید شمیم الحسن رضوی، مدیر حوزه علمیه جوادیه شهر بنارس هند، از جمله شخصیتهای بانفوذ علمی و سیاسی میان علما واندیشمندان هند است.
ارسال نظرات