۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۵۴۶۲۰
تولیت حرم شاهچراغ مطرح کرد؛

انقلاب اسلامی ایران؛ احیاگر آرمان فلسطین/ اسرائیل در باتلاق غزه فرو رفته است

انقلاب اسلامی ایران؛ احیاگر آرمان فلسطین/ اسرائیل در باتلاق غزه فرو رفته است
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری گفت: بعد از طوفان الاقصی همه پی‌برده‌اند که رژیم صهیونیستی، هرچه بیشتر دست و پا زده است، بیشتر در باتلاق غزه فرو رفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ، در جمع دانشجویان خارجی دانشگاه شیراز با اشاره به روز جهانی قدس گفت: حقیقتاً امروز که جنگ غزه به اوج خود رسیده است، متوجه اهمیت روز جهانی قدس و ابتکار حضرت امام(ره) می‌شویم و امروز به برکت خون‌ مظلومان غزه، "روز قدس" تبدیل به "روز جهانی قدس" گردید، یعنی همه‌ جهان، چه شرق و چه غرب عالم، همه به‌عنوان مدافع فلسطین و مدافع آرمان‌ بلند بشریت، در مخالفت با اشغالگری، غصب، گرگ‌صفتی و خونریزی صهیونیسم بین‌الملل، یکپارچه و هم‌صدا می‌شوند.

وی افزود: باور پذیر نبود که روزی، جمع بزرگی از مردم آمریکا در مقابل کاخ سفید شعار آزادی فلسطین سر دهند و این افراد، فقط عرب‌های مهاجر نیستند، بلکه از شهروندان اصیل آمریکا و اروپا نیز هستند که فریاد آزادی فلسطین سر می‌دهند و این دادخواهی، متوقف نمی‌شود و استمرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار داشت: هر چقدر رژیم صهیونیستی بر حجم جنایات خود می‌افزاید، بیداری ملت‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند اگر قرار بود ایران، حماس و یا جهاد اسلامی و یا حزب الله لبنان، میلیاردها دلار هزینه کنند تا مسأله فلسطین را برای جهان مطرح کنند، امکان‌پذیر نبود اما دیوانگی‌های رژیم صهیونیستی، دد‌منشی‌ها و ظلم‌های کم‌نظیر آنان علیه مردم مظلوم فلسطین، باعث شد قضیه فلسطین برای همه مردم جهان به‌صورت جدی مطرح باشد.

وی یادآور شد: قضیه فلسطین، تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام شده بود و همه گروه‌های معارض فلسطینی تقریباً به سازش و صلح با اسرائیل و به رسمیت شناختن این رژیم متمایل شده بودند. انقلاب اسلامی ایران، آرمان فلسطین را احیاء کرد و مجدداً امروز پس از گذشت چهل و پنج سال، نظاره‌گر آرمانی جهانی، برای کل آزادگان جهان به‌عنوان آزادی فلسطین هستیم که در حال مطرح شدن است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی اذعان نمود: بعد از طوفان الاقصی همه پی‌برده‌اند که رژیم صهیونیستی، هرچه بیشتر دست و پا زده است، بیشتر در باتلاق غزه فرو رفته است. حیثیت رژیم صهیونیستی و حیثیت آمریکا که نقش پشتیبان رژیم صهیونیستی را بازی می‌کند، روز به روز، مخدوش‌تر شده است و آرام آرام، جبهه استکبار در قضیه فلسطین، رو به تزلزل است.

وی ادامه داد: برای اولین بار است که از زبان دولتمردان آمریکایی این حرف شنیده می‌شود که اعلام می‌کنند، باید کشور مستقل فلسطینی تأسیس شود، تا بتوان مشکلات و چالش‌های منطقه را کنترل کرد و از طرف دیگر، جبهه مقاومت در جریان این ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی در این شش ماه اخیر، وحدتی را رقم زد که در جهان اسلام این وحدت، و جبهه گسترده علیه استکبار جهانی، بی‌سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری تصریح کرد: جریانی که در یمن قدرت اصلی را در دست دارد، جزو جبهه مقاومت است. در سوریه، جریانی که حاکم است، بخشی از جبهه مقاومت است و در عراق هم بخشی از حاکمیت و گروه‌های مردمی و بسیج مردمی عراق، گوشه‌ای از مقاومت اسلامی هستند و در لبنان، جریان حزب الله به‌عنوان یک قدرت بزرگ تعیین کننده و تأثیرگذار، بخشی از مقاومت اسلامی است که در رأس همه این‌ها، ام‌القرای مقاومت اسلامی، جمهوری اسلامی ایران است که امروز، مردم ایران در روز قدس، حماسه عظیمی آفریدند و هیچ زمانی سابقه نداشته است که این همه قدرت در کنار هم و در مقابل صهیونیسم بین الملل قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: معتقدم، هم‌گرایی و وحدتی که امروز در جبهه مقاومت به‌وجود آمده است، به تدریج، هسته‌های مقاومت اسلامی را در کشورهای مصر، اردن، تونس، الجزایر و اندونزی که سابقه انقلاب‌های آزادی بخش دارند، شکل خواهد داد و اگر این قدرت بزرگ به یاری خداوند، آغاز شود، قطعاً یک جبهه بزرگِ انقلابیِ اسلامیِ ارزش‌گرا، در مقابل جبهه استکبار به‌وجود می‌آید.

ارسال نظرات