۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۷۴۴۹۹۸
تولیت حرم احمد ابن موسی در گفت‌وگو با رسا:

مقابله با استکبار جهانی در ذات انقلاب اسلامی نهفته است

مقابله با استکبار جهانی در ذات انقلاب اسلامی نهفته است
حجت الاسلام والمسلمین کلانتری با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: مقابله با استکبار جهانی در ذات انقلاب اسلامی نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، با اشاره به ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، به گفتمان انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان سال ٤٣ نماد رویارویی امام و امت با رژیم طلاغوت و ۱۳ آبان ۵۸ نماد مبارزه همه جانبه انقلاب اسلامی با آمریکای جنایتکار بود و حضرت امام (ره) تسخیر لانه جاسوسی را انقلابی مهمتر از انقلاب اول عنوان کردند.  

وی افزود : وقتی انقلاب اسلامی را از نظر مبانی معرفتی بررسی می کنیم می بینیم که کاملا ضداستکبار است یعنی اصول زیرساختی انقلاب با اصول زیر ساختی غرب که نماد اصلی آن آمریکا است با یکدیگر متضاد و در تقابل بوده و تحت هیچ عنوانی قابل سازش نیستند. 

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار داشت: فرهنگی که از اصول بنیادی اسلام ناب به دست آمده و در متن جامعه ایران اسلامی شکل می گیرد با فرهنگ غرب که از لیبرالیسم منشأ می گیرد کاملا در ضدیت هستند و می بینیم که در اصول انقلاب ما حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم تاکید می شود ولی در غرب هر کسی ظالم تر باشد، او مقرّب تر است چراکه در منش استکباری بر سرمایه داریِ منهای دین و ضد ارزش ها تاکید می شود. 

وی خاطرنشان کرد: نظام حاکمیتی اسلامی، الهی محور است ولی اصول حاکمیتی بر آمده از لیبرالیسم مادی غرب یک حاکمیت پوشالی ضد الهی است و به عبارتی، هم به لحاظ زیر ساخت ها، اصول، ارزش ها، فرهنگ و نمادهای حاکمیتی، انقلاب اسلامی تماماً ضد استکباری است که امروز در دنیا ظهور پیدا کرده است.  

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) یکی از مصادیق تقابل انقلاب اسلامی با استکبار را مسئله فلسطین دانست و اظهار کرد: بر مبنای انقلاب اسلامی، اسرائیل یک رژیم نامشروع و جعلی است و به یقین ما طرفدار فلسطین هستیم و در طرف مقابل نیز استکبار جهانی به صراحت اعلام می کند از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت می کند و می گوید که فلسطین باید از بین برود و این یکی از نقاط ضدیت انقلاب اسلامی با استکبار جهانی است. 

وی ادامه داد: ضدیت و مقابله انقلاب اسلامی ایران با استکبار جهانی و تئوری های آن یک مقابله صددرصدی و نهفته در ذات انقلاب اسلامی است و هرکسی که معتقد و پایبند به اصول انقلاب اسلامی باشد باید با مصادیق اصلی استکبار یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس ضدیت داشته باشد.  

تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حمله تروریستی به این حرم مطهر را نشان از خباثت استکبار جهانی دانست و گفت: داعش مسئولیت حمله به حرم مطهر را پذیرفت و از آن طرف آمریکائی ها اعلام کردند که داعش را برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده اند و حتی دیدیم مجروحین داعش را در اسرائیل مداوا می کردند. وقتی هویت داعش، صددرصد صهیونیستی و آمریکایی است نشان از این است که دست استکبار پشت حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) بود.

وی بیان کرد: استکبار جهانی به خاطر ضربه هایی که از انقلاب اسلامی خورده است به دنبال این است که به ما لطمه وارد کند چرا که گفتمان استکبار ستیزی انقلاب اسلامی از مرزهای منطقه فراتر رفته و ایدئولوژی فرهنگی و سیاسی ایران در حال جهانی شدن است و همین است که می بینیم دشمنان برای مقابله با انقلاب اسلامی گروه هایی مثل داعش را ایجاد می کنند و به صراحت هم می گویند که ۷ تریلیون دلار برای زیر سلطه بردن خاورمیانه هزینه کرده ایم.  

استاد دانشگاه تهران گفت: دشمن چون نمی تواند به اصل انقلاب اسلامی ضربه وارد کند، برون داد انقلاب را در غزه، سوریه، عراق و محورهای دیگر مقاومت مورد تهاجم قرار می دهد و حتی با یک ضربه کوچک هم احساس خوشحالی می کند و مدتی بر اساس آن تبلیغات کرده و به نیروهای خود روحیه کاذب می دهد. 

دکتر کلانتری یادآور شد: جنایاتی که در غزه شاهد هستیم اوج خباثب استکبار جهانی است که مردم بی پناه را بمباران می کنند، می بینیم که فلسطین برای میلیاردها انسان مسئله روز دنیا شده است و این حرکت های میلیونی در دنیا سابقه ندارد و حتی در کنار کاخ سفید و همچنین در لندن و پاریس، مردم نسبت به جنایات آمریکا و اسرائیل تجمع و اعلام انزجار می کنند.

 وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی در دنیا نماد مقابله همه جانبه با استکبار است چراکه اصول و زیر ساخت های نظام جمهوری اسلامی منطبق با فطرت پاک بشری و هدایت انبیا و اوصیای الهی است و حوزه های علمیه و دانشگاه ها باید نسبت به ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی از طریق شبکه فراگیر خود کار تبیینی انجام دهند و پیام انقلاب اسلامی را به نسل بعدی منتقل کنند.

ارسال نظرات