۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۷۴۹۹۷۷
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا تاکید کرد؛

لزوم تبیین جایگاه مردم در تغییر معادلات جهانی و جایگاه بین المللی ایران

لزوم تبیین جایگاه مردم در تغییر معادلات جهانی و جایگاه بین المللی ایران
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: مردم ما باید بدانند که انتخابات پرشور در معادلات قدرت اثرگذار بوده و می تواند به تقویت جایگاه ایران در بین الملل کمک نماید.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در جلسه بصیرتی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در مشهد مقدس برگزار شد، به متغیرهای تأثیرگذار در انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بخشی از مردم ایران، انگیزه شرکت در انتخابات را ندارند و وقتی از بعضی از افراد سؤال می شود که چه حرکتی سبب خواهد شد که در انتخابات شرکت کنید؟ پاسخ می دهند که اگر وضعیت معیشتی درست شود، شرکت خواهیم کرد؛ اما این نوع نگاه، نگران کننده است که چرا اصل حفظ و تقویت نظام و انقلاب، کمتر مورد توجه برخی از مردم قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: ما متغیرهایی را در عرصه داخل، منطقه و بین الملل مشاهده می کنیم که اگر به درستی برای مردم بیان شود و ملت ما متوجه اهمیت آن شوند، برای حضور در انتخابات لحظه‌‎شماری خواهند کرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا به متغیرهای داخلی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: ما در عرصه داخلی با تحولاتی روبرو هستیم که مؤثر در ایجاد انگیزه برای مردم در انتخابات است که از جمله آن: تلاش در جهت کاهش تورم، تلاش در جهت کاهش قیمت ارز، تکمیل پروژه های نیمه تمام، کنترل فساد، ایجاد تحرک در وضعیت مسکن، دیپلماسی فعال، تثبیت ایران در شانگهای، تثبیت ایران در سازمان بریکس، ضرورت بهره گیری از روابط با روسیه و چین، ضرورت تحکیم روابط با دیگر کشورها، تلاش و همبستگی در مدیریت میدان و دیپلماسی و ... است.

سخنران این جلسه با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم، بیان داشت: وقتی دولتی در حال حرکت است، مجلس قوی که با پشتوانه مردم سرکار خواهد آمد، می تواند به روند حرکت قوی دولت کمک کند و مردم باید بدانند که با حضور پرشور در انتخابات و انتخاب نماینده مناسب می توانند به این حرکت کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه به متغیرهای منطقه ای اشاره کرد و اظهار داشت: «سیر سرعت رویکرد به اسلام و ضرورت هدایت جریان بالنده»، «وضعیت عراق، لبنان، سوریه و یمن»، «تحکیم روابط ایران و عربستان»، «لزوم مذاکره با مصر» از جمله متغیرهای منطقه ای است که می تواند اثرگذار باشد. 

وی با اشاره به سیر سرعت رویکرد به اسلام ابراز داشت: پس از پیروزی انقلاب، گرایش به اسلام زیاد شد و در حال حاضر پس از اتفاقات غزه، گرایش به اسلام، بسیار بیشتر شده و شاهد مسلمان شدن تعداد قابل توجهی از مردم در کشورهای گوناگون از جمله فرانسه هستیم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان ساخت: امروز انصارالله و حزب الله قدرتمندانه وارد میدان جنگ با آمریکا و اسرائیل شده و هیچ کشوری همچون ایران نمی تواند از آنان پشتیبانی کند و ما با حضور پرشور در میدان می توانیم این قدرت را به نظام انتقال داده تا به کشورهای منطقه تزریق شود.

سخنران این جلسه در ادامه به متغیرهای بین المللی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: «پیچ بسیار مهم انتقال قدرت»، «ایجاد حرکت تمدنی و بازگشت به تمدن اسلام»، «تداوم جنگ روسیه و اوکراین و نتیجه این جنگ»، «راهبردهای آمریکا» و ... از جمله این متغیرهاست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان داشت: مردم باید واقف باشند که ما در مسیر انتقال قدرت هستیم و عبور از قدرت تک قطبی و ورود به قدرت چند قطبی در جهان در حال انجام است و باید بدانیم که ایران در این معادلات قدرت، چه جایگاهی داشته و  ملت ما در این معادلات قدرت، چه نقشی دارد؟ مردم ما باید بدانند که انتخابات پرشور در این معادلات قدرت اثرگذار بوده و می تواند به تقویت جایگاه ایران در بین الملل کمک نماید.

وی با اشاره به راهبردهای آمریکا برای ماندن در قدرت اول جهان اظهار داشت: «بی ثبات‌سازی کشورها از طریق افزایش مطالبات اجتماعی»، «درگیر نمودن کشورهای مخالف آمریکا با یکدیگر»، «درگیر نمودن کشورهای بزرگ با یکدیگر» و ... از جمله راهبردهای آمریکا برای رسیدن به اهداف خود است.

وی ابراز داشت: ما نیازمند به انسجام داخلی، مجلس قوی و پشتوانه نیرومند مردمی هستیم تا بتوانیم نقشه های استکبار جهانی را خنثی کرده و تولید قدرت نماییم.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در بخش دیگر از سخنان خود به چرایی مشارکت در انتخابات اشاره کرد و با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات، هم حق است؛ هم تکلیف؛ خاطرنشان ساخت: شرکت در انتخابات حق مردم است، چون مردم، شهروند این کشور بوده و حق رأی دارند تا مسئول مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ همچنین شرکت در انتخابات، تکلیف است؛ چون عمل به سخنان ولی فقیه، تکلیف ماست و ایشان بارها بر شرکت پرشور در انتخابات تأکید کرده اند.

سخنران این جلسه بیان داشت: دفاع از نظام اسلامی، مأیوس نمودن دشمن، ارتقاء ضریب امنیتی، تقویت قدرت چانه زنی ایران در منطقه، از دیگر دلائل اهمیت شرکت در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: اقتدار و انسجام داخلی که با شرکت در انتخابات به دست خواهد آمد، سبب قدرت ما در منطقه خواهد شد و می تواند ضریب نفوذ ما را بالا ببرد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با بیان این مطلب که ما چهار نوع رأی داریم، ابراز داشت: «رأی بر اساس احساس»، «رأی بر اساس انفعال و لجبازی»، «رأی بر اساس تأیید صلاحیت ها، نه شایستگی ها» و «رأی بر اساس تعقل و شایستگی» چهار نوع رأیی است که با آن مواجه هستیم و شأن مردم ما نیست که بر اساس سه مدل اول بخواهند رأی دهند و باید بر اساس تعقل و شایستگی انتخاب نمود.

ارسال نظرات