۱۲ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۷۴۲۵۵
نایب رییس مجلس شورای اسلامی:

22 بهمن نماد اقتدار ملت و پیوند ناگسستنی با رهبر معظم انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مواضع رهبری در برابر حوادث اخیر گفت: ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان برای حراست از آرای مردم، جمهوری اسلامی و اسلامیت نظام بود.
حجت الاسلام ابوترابي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم نکوداشت سی و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران که صبح امروز در شبستان امام خمینی‌(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در سخنانی از قم با عنوان پرچمدار فهم و تبیین معارف قرآن و عترت نام برد و گفت: ملت ایران در سایه این سرمایه فرهنگی و تاریخی از سرمایه عظیم اجتماعی نیز بهره مند گشته، در عرصه مسائل اجتماعی و سیاسی حضوری پررنگ یافته و نقش کلیدی و تعیین کننده در تاریخ ایران و جهان ایفا کرده اند.

وی نقش رهبری صالح و هوشمند را در این آگاهی و ظرفیت اجتماعی ملت ایران بی بدیل دانست و افزود: امام خمینی‌(ره) پرچمدار حرکت عظیم ملت بود و راه را برای دستیابی به قله های بزرگ ایمان هموار ساخت.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ملت ایران با فهم صحیح اندیشه سیاسی امام در مسیرش گام برداشته و زمینه شکل گیری یک انقلاب عظیم اسلامی بر آمده از قرآن و عترت را در دنیای امروز سامان دادند، عنوان داشت: انقلاب اسلامی ایران محصول امامت و رهبری امام خمینی‌(ره) و حرکت پرقدرت ملت ایران زیر پرچم برافراشته ایشان بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی همچنین گفت: مردم ایران بدون تردید پیشگامان حرکت انقلاب بودند و در راه شکل گیری آن مردم، علما، مراجع تقلید و هوشمندان قم، حماسه 19 دی ماه را خلق کردند.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را ثمره ارزشمند انقلاب اسلامی معرفی کرد و با بیان این‌که این ثمره به عنوان یک سرمایه گرانبها و بی بدیل برای امروز و فردای امت اسلامی باقی خواهد ماند، تصریح کرد: امروز قلب ملل آزادیخواه جهان با انقلاب اسلامی می تپد و بالندگی، بیداری، حرکت، اقتدار و مقاومت آنان در برابر نظام سلطه، امریکا و استکبار جهانی ثمره پیوند و ارتباط ناگسستنی با جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر اصل مردم سالاری دینی تکیه کرده است و مردم سالاری دینی تولد حقیقی نظام اسلامی مطلوب پیامبر اکرم(ص) است.

حجت‌الاسلام ابوترابی تصریح کرد: در نظام سیاسی ایران، مردم مسلمان و دین باور که مرجعیت فقاهت را پذیرفته اند، فقیه صالح، هوشمند، عادل، مدیر و مدبر را برای رهبری و زعامت جامعه برمی گزینند و در زیر این عموم قدرتمند، خیمه نظام سیاسی را استوار می کنند.

وی تأکید کرد: دیروز امام خمینی‌(ره) این کاروان را رهبری و زعامت کرد و امروز دو دهه است که خلف صالح و فرزند قدرتمند او، فقیه هوشمند و با درایت، زاهد بریده از دنیا و پیوند خورده با خدا حضرت آیت‌الله خامنه ای در مسیر انقلاب اسلامی حرکت، از عزت و استقلال ملت ایران، امت اسلامی و اندیشه امام حراست کرده و در همه صحنه ها راه را برای حرکت پرشتاب انقلاب هموار کرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه حوادث پس از انتخابات به خصوص روز عاشورا را یادآور شد و با اشاره به حماسه نهم دی ماه اظهار داشت: نهم دی ماه یک اوج بلند و قله رفیع از پیوند ناگسستنی استوار ملت با رهبر معظم انقلاب، ارکان نظام و اصول بنیادین اندیشه های الهی امام بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی سپس گفت: رهبر معظم انقلاب رویارو با فشارهای داخلی و فشارهای خارجی دو دهه با استقامت و اقتدار، خط حرکت انقلاب را اندیشه های امام خمینی‌(ره) تعیین کرده و با صراحت عنوان کردند که در برابر نظام سلطه ایستاده ایم.

وی همچنین ایستادگی حزب الله و استقامت مردم غزه در برابر کفر جهانی را ثمره دست قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری عنوان کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در مورد حوادث اخیر و مواضع رهبر معظم انقلاب در برابر این حوادث چنین گفت: ایستادگی رهبر معظم انقلاب در برابر توطئه ها و دسیسه های دشمنان برای حراست از آرای مردم، جمهوری اسلامی و اسلامیت نظام بود.

حجت‌الاسلام ابوترابی در ادامه از این‌که برخی افراد نادان و مغرض جمهوریت نظام را بدون اسلامیت می خواهند و با بی اعتنایی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامیت نظام را نفی می کنند ابراز تأسف کرد.

وی در پایان از ملت ایران خواست با حضور پر شور خود در راهپیمایی 22 بهمن ماه، نماد اقتدار آفرینی از پیوند ناگسستنی ملت با رهبر معظم انقلاب و آرمان های رفیع بنیانگذار انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان دهند. /920/پ202/ج
ارسال نظرات