۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۲۷۰۹۱
حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی بازگو کرد؛

ماجرای پاسخگویی آیت الله صافی به ۱۸۰ شبهه وهابیت در سن ۹۶ سالگی

ماجرای پاسخگویی آیت الله صافی به ۱۸۰ شبهه وهابیت در سن ۹۶ سالگی
استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: آیت الله صافی در جوانی کتاب منتخب الاثر را در پاسخ به شبهات بهائیان و آخر عمر نیز «صراط مستقیم» را برای پاسخ به وهابیون نوشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا حجت الاسلام والمسلمین حسن صافی گلپایگانی پیش از ظهر امروز در همایش نکوداشت مقام علمی و تبلیغی آیت الله صافی در سالن مدرسه عالی دارالشفا گفت: آیت الله صافی به امر تبلیغ اهمیتی فراوانی قائل بود و از همین رو مؤسسه ای مخصوص تبلیغ و آموزش مبلغ تأسیس کرد.

وی ادامه داد: تأسیس مدرسه دارالزهرا پس از باز شدن شبکه های اجتماعی است زیرا احساس نیاز شد تا مبلغین توانایی پاسخگویی داشته باشند و همیشه مانند یک سرباز آماده از مرزهای اسلام دفاع کنند؛ اکثریت دانش آموختگان این مؤسسه آقایان بوده که بانوان نیز در امر تبلیغ نقش آفرینی می کنند و همه آن ها آمادگی پاسخگویی به شبهات مطرح شده دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: آیت الله صافی توجه خاصی به مناطق محروم داشت و گاه هزینه محرومیت زدایی را نیز متقبل شد؛ طبق گزارش هایی که مبلغان به وی می رساندند گاه خود وارد عمل می شد و مشکل را حل می کرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قم باید پاسخگوی شبهاتی باشد که از طریق شبکه های اجتماعی مطرح می شود و شکر خدا درخشندگی حوزه های علمیه در حال مشاهده است؛ مبلغین با آشنایی به زبان های مختلف دنیا می توانند مبلغ واقعی دین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صافی گلپایگانی گفت: اولین مبلغ اسلام نبی اکرم بود که خدای مهربان وظیفه تبلیغ را به او امر کرد؛ آیت الله صافی سفارش می کرد که مردم را به یاد امام زمان بیاندازید که وظیفه اصلی ما است زیرا اگر ولایت امام زمان به خواست مردم تبدیل بشود پیشرفت خوبی در دینداری مردم خواهد بود و مشکلات دیگر هم رفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به کتب آیت الله صافی او را مدافع مکتب تشیع دانست و تأکید کرد: در حالی که 96سال از عمر آن مرجع فقید گذشته بود عده ای از علمای کرج آمدند و خواستند که 180 شبهه را که از طریق وهابیت وارد شده بود مطرح کنند؛ آیت الله صافی وقت گذاشت و پاسخ همه این شبهات را نوشت و در کتاب صراط مستقیم آن ها را مکتوب کرد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت آیت الله صافی وظیفه خود می دانست به شبهات مسأله مهدویت و ولایت پاسخ دهد و حتی در کهنسالی نیز به پاسخگویی می پرداخت؛ کتاب منتخب الاثر را در پاسخ به شبهات بهائیانی که در بروجرد فعالیت داشتند نوشت و در روزگاری این کتاب نوشته شد که امکانات امروز وجود نداشت و بسیار تأثیر گذار بود و اکنون در محافل علمی اسلامی استفاده می شود.

وی با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب پس از درگذشت آیت الله صافی گفت: اسلام با تبلیغ جلو رفته است و بدون تبلیغ نمی توان دین را اقامه کرد و جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب به وسیله وسائل ارتباطی محقق می شود.  رهبر معظم انقلاب مرحوم آیت الله صافی را به نیکی معرفی کردند که از مشورت های ایشان استفاده و بهره می بردند؛ آیت الله صافی همیشه حاضر در صحنه بود و بینش سیاسی قوی داشتند و مشکلات را تذکر می داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله صافی به جامعیت طلاب تأکید داشت و معتقد بود غیر از حدیث و روایات چیزی نداریم و باید از همه آن ها استفاده کنیم.

ارسال نظرات