۰۱ تير ۱۳۸۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۵۴
امام جمعه شیعیان بمبئی:

دشمنان ایران به دنبال تضعیف جایگاه ولی فقیه هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شیعیان بمبئی هند‏ تاكید كرد: گروههای سیاسی نباید طوری رفتار كنند كه جایگاه ولی فقیه در نظام ایران آسیب ببیند كه این مساله تنها خواست دشمنان ایران است.
حجت الاسلام والمسلمين عابدي
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدی امام جمعه شیعیان شهر بمبئی واقع در جنوب غربی هند‏ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در این كشور انتخابات ایران را یکی از جلوه های زیبای جمهوریت دانست و گفت:‌ کشورهای دیگر دنیا نیز با سیستم جمهوری اداره می شوند اما حضور كم سابقه 85 درصدی مردم در انتخابات بیش از كشورهای دیگر دنیا بر جمهوری نظام اسلامی ایران دلالت می كند

وی گفت: ‌کاندیداها باید به شورای نگهبان اعتماد كنند و اعتراضات خود را از آن طریق پیگیری كنند.  فردی که شکست می خورد نباید روش اعتراض غیر عاقلانه ای در پیش بگیرد و با به خیابان آوردن مردم اعتراض خود نشان دهد.

این عالم برجسته در هند تاكید كرد: پپروزی آقای احمدی نژاد نتیجه زحمات بسیار زیادی است كه طی سالیان گذشته برای مردم ایران در زمینه های سیاسی‏ و اقتصادی متحمل شده است و نباید اجازه داد این پیروزی به كام مردم ایران تلخ شود.

حجت الاسلام عابدی در ادامه به نقش ولایت فقیه در جامعه اشاره كرد و گفت:‌ سخنان مقام رهبری در روز جمعه سبب شد همه درگیریهای و فتنها از بین برود و همه گروههای سیاسی ایران راه خود را در مقابله با بحرانهای اخیر پیدا كنند و این فایده عملی وجود ولایت فقیه در كشور است.

امام جمعه شیعیان بمبئی تصریح كرد: دشمنان ایران هیچ وقت نمی خواهند رهبری و مرجعیت دینی این قدر قدرت داشته باشد‏ و دائما تلاش می كنند این مقام عالی در یک نظام اسلامی خدشه دار شود.

وی گفت: در حال حاضر باید همه پیرو ولایت فقیه باشیم و اگر اختلافی نیز داریم با صبر و تحمل آن را كنار بگذاریم چراكه تضعیف جایگاه ولایت فقیه خواست دشمنان اسلامی است.
ارسال نظرات