راه عاشورا با راه مهدویت یکی است
حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی تبلیغی جواد الائمه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: با توجه به کتب روایی و نگاه و روایات معصومین در مورد حکومت حضرت مهدی(عج) به این نتیجه می رسیم که حضرت مهدی(عج) هیچ شریعت جدیدی را نمی آورد و با وجود این که حضرت مهدی(عج) اختیار دار عالم است و می تواند دخالت و اعمال نظر داشته باشد و جامعه باید فرمانبردار و پیرو باشد اما قاعده کلی داریم که «حَلَالُ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ»، حضرت مهدی(عج) نیز این قاعده را اعمال می کنند.
وی ابراز کرد: حضرت ولی عصر(عج) ممکن است مانند نواب خود دارای رساله نباشد اما آن چه که از روایات می فهمیم این است که این حضرت مخالف آن چه در رساله های علمای ما آمده است را بیان نمی کند؛ امروز آن چه که می تواند راه نجات را به ما نشان داده و ما را به سر منزل مقصود برساند، عمل به رساله های عملیه است و همه رساله های عملیه مکتوب ما برگرفته از قال الباقر(ع) و قال الصادق(ع) و قال الحکیم است.
حجت الاسلام تقوی افزود: بخشی از ایات قرآن؛ آیات احکام، بخشی آیات اخلاق و بخشی آیات قصص است، نزدیک 512 و بیشتر از آیات قرآن در مورد آیات احکام است و مراجع ما بر مبنای این آیات فتوا داده و نظرات خود را اعلام کرده اند، حضرت مهدی(عج) همین چارچوب را ادامه می دهند و طبق فرمایشات حضرت علی(ع) این اجرایی شدن آیات الهی توسط حضرت مهدی(عج) خواست خود مردم خواهد بود و برعکس این که برخی معتقدند و تعبیر سوء می کنند که حضرت با ضرب شمشیر مردم را به تبعیت از دین سوق می دهد، رشد مردم به حدی رسیده که خود مردم طالب می شوند تا حضرت این رساله را عملی کند.
عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که راه عاشورا با راه مهدویت یکی است، گفت: کسانی که سینه چاک عاشورا هستند بدانند گذر نامه عاشورا و کربلا دست حضرت مهدی(عج) است و کسانی که سینه چاک مهدی(عج) هستند واقف باشند که راه مهدی از عاشورا و کربلا می گذرد و این مستند به فرمایشات معصومین و اولیای الهی است./864/