۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۷
کد خبر: ۶۳۹۳۹۱
حجت‌الاسلام مهدوی ارفع:

لبیک مردم به ولایت الله در راهیپمایی ۲۲ بهمن

لبیک مردم به ولایت الله در راهیپمایی ۲۲ بهمن
سخنران حرم بانوی کرامت گفت: مقایسه ایران و ایرانی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب روشن‌کننده خیلی مسائل برای قشر جوان مملکت است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مهدوی ارفع در محفل سخنرانی شبستان امام خمینی(ره) ضمن گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: خداوند به امت‌هایی که در چارچوب سنت‌های الهی حرکت و زندگی کنند خیر، نیکی و برکت عطا می‌کند.

وی افزود: اینکه انسان چشم خود را به‌حق و ناحق، حلال و حرام، حق‌الناس، آبروی دیگران، معاصی و غیره ببندد و غفلت نماید نتیجه‌ای جز بدی و ضلالت نخواهد داشت.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: خداوند بارها در قرآن تذکر داده است که بدی و خوبی جز بدی و خوبی نتیجه‌ای نخواهد داشت به همین خاطر غفلت از این موارد و قوانین الهی جز گمراهی و شقاوت چیز دیگری حاصل نخواهد شد.

وی افزود: انسان زمانی متوجه غفلت‌های خود می‌شود که در خطرات و بحران‌ها اسیر شود به همین خاطر اگر چیزی از ایمانش باقی‌مانده باشد به فکر حل بحران و عبور از خطرات می‌افتد اما اگر چیزی از دین و ایمانش باقی نمانده باشد مجدداً اسیر بحران‌های دیگر خواهد شد.

مهدوی ارفع تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام در نهج‌البلاغه به سنت‌های الهی اشاره‌کرده و راه‌حل برون‌رفت از شقاوت را گوش‌زد می‌نمایند درحالی‌که انسان‌ها دچار ظلم و معاصی هستند و در فساد غوطه‌ور شده‌اند.

وی یادآور شد: بنا بر فرموده امام علی علیه‌السلام اگر انسان ببیند در عین معاصی بیشتر، از طرف خداوند نعمات بیشتری به وی می‌رسد باید هراسان و هوشیار شود و بترسد چراکه نشان‌دهنده شقاوت انسان است چراکه فرورفتن در منجلاب فساد و تباهی با توجیهات کوچه‌بازاری هیچ‌گاه نمی‌تواند نجات‌دهنده انسان باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: اگر رام الهی حقیر شمرده شود باعث گمراهی انسان می‌شود و زمینه‌ساز شقاوت ابدی خواهد بود.

وی افزود: انسان باید قبل از بسته شدن درب‌های رحمت الهی خود را از مهلکه نجات دهد و تکلیف خود را باخدای خود روشن نماید و به دین الهی متصل شود.

مهدوی ارفع تأکید کرد: بنا بر فرموده حضرت علی علیه‌السلام فرمول نجات انسان قبل از مرگ این است که انسان رابطه خود را باخدا اصلاح نماید و امور آخرتی خود را نیز اصلاح کند که نتیجه‌اش اصلاح رابطه انسان به مردم و اصلاح امور دنیوی وی خواهد شد و سعادت را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران ۴۰ سال سنت‌های الهی را باور و در زندگی خود پیاده کردند و نتیجه هم گرفتند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: مقایسه ایران و ایرانی قبل از انقلاب و بعد از انقلاب روشن‌کننده خیلی مسائل برای قشر جوان مملکت است چراکه ایران و ایرانی قبل از انقلاب طبق اسناد با صفت عقب‌ماندگی شناخته می‌شد اما ایران و ایرانی بعد از انقلاب با تکنولوژی، سلول‌های بنیادی، هنر و تمدن، علم و فناوری، اقتدار و صلابت، عزت و شرف و… شناخته می‌شود.

مهدوی ارفع تأکید کرد: ایران قبل از انقلاب کاملاً نوکر دست‌بسته آمریکا بود اما امروزه تمام ایادی استکبار ازجمله آمریکا جرأت تعرض به ایران ندارد و ایران به ابرقدرتی در منطقه و جهان تبدیل‌شده است.

وی افزود: ملت ایران در طول این ۴۰ سال به ریسمان الهی چنگ زده و ولایت خدا را قبول و ولایت طاغوت را نفی کرده‌اند و خداوند نیز رحمت و نصرت و برکتش را شامل حال این ملت نموده درحالی‌که هر جا از این سنت‌های الهی غفلت شده دچار خسران و ضرر شده‌ایم.

مهدوی ارفع در پایان گفت: ملت ایران به خداوند اتکا نمود و استقلال، آزادی، امنیت، معنویت، اقتدار و… را به دست آورد و امروزه نیز این ملت سر سفره سنت‌های الهی نشسته است./1370/ج

ارسال نظرات