۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۳۵۰۱۶
استاد دانشگاه:

استکبار ستیزی هویت ملی اقوام ایرانی است

استکبار ستیزی هویت ملی اقوام ایرانی است
استاد دانشگاه استکبار ستیزی را هویت اقوام ایرانی بیان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران اتحاد اقوام مذهبی را دروازه رسیدن به تمدن نوین اسلامی می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید هوشنگی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، امروز در نشست تخصصی وحدت اقوام در نظام ج.ا.ا باالگوی تحقق عزت ملی، استقلال، آزادی و حفظ مرزبندی با دشمن که در ساختمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب حرکتی به سوی پیشرفت و تحقق آرمان های انقلاب است.

وی جامعه پردازی را مقدمه رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که دارای تنوع های فرهنگی، قومی و غیره است و در گام دوم انقلاب این تنوع باید به گونه ای مدیریت شود که از مسیر جامعه پردازی به تمدن نوین اسلامی دست یابیم.

هوشنگی یکسان سازی را یکی از روش های مدیریتی کلان برشمرد و اظهار داشت: یکی از روش های که باید در گام دوم انقلاب مورد توجه قرار گیرد تکثر گرایی وحدت محور دین مدار است.

استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه مرزبندی علمی جمهوری اسلامی ایران با ادبیات غرب باید مشخص شود، گفت: ما باید بتوانیم هستی شناسی، معرفت شناسی و روش شناسی مدل بومی را هم ارائه دهیم و این بسیار مهم است که ما با چه روشی آن را ارائه دهیم.

وی ادامه داد: در عرصه معرفتی ما باید به گونه ای عمل کنیم که انتقاطع به گذشته حاصل نشود و ما باید به چگونگی شکل گیری اقوام بپرازیم. تنوع قومی ایران از بیرون بر او تحمیل نشده بلکه یک بازه و حرکت تاریخی موجب این امر شده است.

هوشنگی با اشاره به اینکه نظام حکومتی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دین است، گفت: تنوع قومی در کشور ما یک فرصت و ارزش است که باید مورد توجه قرار گیرد. جامعه پردازی ما در عرصه های مختلف باید به گونه ای باشد که بتوانیم به تمدن نوین اسلامی برسیم.

استاد دانشگاه با اشاره به اینکه استکبار ستیزی هویت اقوام ایرانی است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی اقوام را دروازه رسیدن به تمدن و دشمن را استکبار جهانی می داند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات