۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۶۱۰۹۷۸
مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران:

منشأ بسیاری از مشکلات بشر ناشی از کفران نعمت است

منشأ بسیاری از مشکلات بشر ناشی از کفران نعمت است
حجت الاسلام والمسلمین آقامیری عافیت و امنیت را بالاترین نعمت برشمرد و گفت: منشأ بسیاری از مشکلات بشر ناشی از کفران نعمت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین آقامیری مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران، شب گذشته در مسجد غدیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن کریم می فرماید: یادبیاور آن هنگامی که خداوند فرمود اگر سپاسگزار من باشید نعمت هایم را بر شما افزون می کنم اما اگر اهل کفران باشید عذاب من برای شما بسیار دردناک خواهد بود.

وی افزود: یکی از مشکلات جامعه امروز بشری عدم شکر منعم و نداشتن روحیه تشکر است؛ بنابراین منشأ بسیاری از مشکلات در عرصه زندگی فردی و اجتماعی شکر نکردن است.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری با استناد به روایتی از امام رضا(ع)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: اگر کسی زبان تشکر از بندگان الهی را نداشته باشد زبان تشکر از نعمات پروردگار را نیز نخواهد داشت چنین انسانی اگر هم شکر الهی را به جای بیاورد زیاد اهمیتی نخواهد داشت.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران عافیت و امنیت را بالاترین نعمت دانست و اظهار داشت: انسان کمتر قدر این دو نعمت را می داند اما زمانی که آن دو را از دست می دهد تازه متوجه نعمت عافیت و امنیت می شود.

وی آفت نعمت را دوام پیدا کردن آن بیان کرد و گفت: انسان زمانی که از نعمت والدین بهره مند است قدر آن را نمی داند اما زمانی که آنان را از دست می دهد تازه می فهمد چه چیزی را از دست داده است.

حجت الاسلام والمسلمین آقامیری ادامه داد: انسان در عالم دنیا باید قدردان ایام جوانی باشد همچنین به استفاده بهینه از اوقات فراغت، غنیمت دانستن زندگی، قدر دانستن سلامت و عافیت و انفاق به فقرا اهتمام داشته باشد.

مدیر سابق حوزه علمیه خواهران استان تهران بیان داشت: اعضا و جوارح امانت الهی است و انسان باید مراقب این امانت باشد؛ انسان در این عمر کوتاه دنیوی باید قدردان نعمات الهی باشد و از نیکی به والدین، صله رحم، انفاق، شکر نعمات الهی و تربیت فرزندصالح غفلت نکند./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات